Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 11:59
  #8905
Medlem
Har haft tramadol beroende sen 1,5 år tillbaka varje dag så kanske det är drf jag inte får någon effekt? (Tog inte det igår då jag bara ville ta oxycodone)
Kan inte tänka mig att 15mg skulle räcka då 50mg inte gav någon effekt alls :O
Blir det kanske bättre effekt av att krossa då?
Ska testa att krossa 10mg och se om det händer något. Tack för svar.
Citera
2018-04-07, 12:24
  #8906
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrykiller
Har haft tramadol beroende sen 1,5 år tillbaka varje dag så kanske det är drf jag inte får någon effekt? (Tog inte det igår då jag bara ville ta oxycodone)
Kan inte tänka mig att 15mg skulle räcka då 50mg inte gav någon effekt alls :O
Blir det kanske bättre effekt av att krossa då?
Ska testa att krossa 10mg och se om det händer något. Tack för svar.
Du kanske ska läsa vad jag skrev. Att du tog 50mg eller 100mg är irrelevant, eftersom skalet som omfamnar tabletten ser till att frisättningen är modifierad.

Om du istället krossar en tablett, så försvinner denna reglerade frisättning och det slår på direkt istället. Du kan jämföra det med att dricka en lättöl och ta en shot, där shotten är en krossad oxy.

Eftersom du tog hela 50mg igår så rekommenderar jag 20mg krossad oxy.
Citera
2018-04-07, 13:33
  #8907
Medlem
Ja okej nu förstår jag!
Testar krossa 20mg.
Tack för info och tips!
Citera
2018-04-07, 15:22
  #8908
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrykiller
Ja okej nu förstår jag!
Testar krossa 20mg.
Tack för info och tips!
Hur känner du dig?
Citera
2018-04-07, 15:39
  #8909
Medlem
Tog det för ca 5 min sen så återkommer om det. Krossade/Malde iallafall 20mg.
Det konstiga var att de var inte speciellt svåra att krossa som jag läst att det ska vara när det är depot, sen smakade det väldigt sött.. Vet inte om jag kanske blev lurad xD
Hur lång tid brukar/kan det ta när man mal tabletterna tills man känner av något?
Citera
2018-04-07, 17:39
  #8910
Medlem
2 timmar senare inte hänt ett skit tog 20mg och efter 1 timme 10mg till (allt malt).. Pratade med en vän som köpt av samma och sa att det var bra grejer. Måste vara immun eller nått
Citera
2018-04-07, 23:08
  #8911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Det är samma medicin, bara ett annat företagsnamn. Väldigt osannolikt att tabletterna skulle innehålla något som personen är allergisk mot, men kontrollera innehållsförteckningen, där står alla ingredienser.

www.fass.se


FASS va det första jag gick in på, och fick inget resultat av dessa.

Men frågan var just om någon här kände till just dom tabletterna som jag beskrev, samt läkemedelsföretaget.

Ser att det finns ett franskt läkemedelsbolag som heter Hexapharm men fick inte uppfattningen av att dom pysslade med Oxycodone när jag hamnade på hemsidan.
Citera
2018-04-07, 23:25
  #8912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Skulle vara extremt försiktig med de här. Högst troligt falska och kan innehålla allt från okänd benso till fentanyl av okänd mängd.


Håller nog med dig på den punkten.

Visade upp dessa för en vän och han uppfattade dom direkt som kopior och misstänkte även att dom innehöll Fentanyl.

Han tog fram en annan kille som endast tog en liten liten bit av tabletten oralt, och inom loppet av 10 min blev han märkbart påverkad.
Efter det ”experimentet” sa min vän att det mest logiska orsaken av resultatet var just Fentanyl.

Hittade faktiskt bilder på tabletterna via Google.

Hexapharm Oxycodone 80mg (Oxycodone HCI U.S.P 80mg)
Står det på baksidan av kartan.

https://boards.420chan.org/opi/src/1522358087098.jpg

https://boards.420chan.org/opi/src/1522357915849.jpg
Citera
2018-04-07, 23:31
  #8913
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Detta var meningen att vara ett PM, men du kan inte ta emot sådana än:

Hej,

Såg din tråd och förstod att den skulle PKas eftersom det är mot reglerna att skapa sådana trådar. Iallafall, att du inte fick effekt av 50mg förvånar mig. Är du van vid opiater eller var det din första gång? Vad hette tabletten? Vissa oxys har ett hårt skal, vilket gör att effekten kommer smygande. Det man brukar göra när man tar oxy är att tugga dom, eller krossa dom och sedan slicka upp alltsammans för att sedan svälja det. Om du inte har tolerans så räcker 10mg för att ge en ordentlig tripp med stark eufori. 15mg skulle vara gränsfall på illamående och 20mg skulle nästan garanterat forcera en projektilspya inom 20-60 minuter. Allt jag skrivit hittills förutsätter fullständigt att tabletterna är krossade och inte hela. Dom ska heller inte vara mesigt krossade, utan nästan fullständigt demolerade.

Det jag vill säga är att ge fan i att ta 50mg om du inte har tolerans. 50mg kommer inte att döda dig, men det är PÅ TOK för högt. 5mg räcker för finsmakaren utan tolerans, 10mg räcker för pundaren som inte trippat på länge, 15mg är för dom som vet vad dom gör, allt över det är antingen idioti eller full koll.

Ta hand om dig.

Mvh

Dumheter

10mg är för nybörjare, ger inget rus snarare besvärligt att skita.

jag tar 30-100mg dagligen utskrivet av läkare numera antar jag att jag har en viss tolerans (5 år på den dosen) jobbigt att vara utan men inte absolut torsk ännu.
Citera
2018-04-09, 22:45
  #8914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDieYoung
Håller nog med dig på den punkten.

Visade upp dessa för en vän och han uppfattade dom direkt som kopior och misstänkte även att dom innehöll Fentanyl.

Han tog fram en annan kille som endast tog en liten liten bit av tabletten oralt, och inom loppet av 10 min blev han märkbart påverkad.
Efter det ”experimentet” sa min vän att det mest logiska orsaken av resultatet var just Fentanyl.

Hittade faktiskt bilder på tabletterna via Google.

Hexapharm Oxycodone 80mg (Oxycodone HCI U.S.P 80mg)
Står det på baksidan av kartan.

https://boards.420chan.org/opi/src/1522358087098.jpg

https://boards.420chan.org/opi/src/1522357915849.jpg

I 420chan-tråden så misstänker man också att de är falska.

Indien som de här påstås komma ifrån är ökänt för sina falska tabbar och hittepåbolag. Att de kommer i blister betyder ingenting.
Citera
2018-04-10, 23:35
  #8915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
De kan absolut neka dig. Det står missbrukare i min journal och jag har blivit nekad smärtstillande när min höft var så pass dålig att jag hade svårt att sitta still mer än några minuter. Däremot sjukskrev man mig på 50 % på grund av smärtan.

Av det du skriver så är du utan medicin varannan vecka, och det har du klarat av. Det har du inte lidit av. Eller om du haft andra källor för opioider de veckorna, men det skriver du inget om.

Du är missbrukare. Inse läget.

Hade jag varit läkare, hade jag nekat. Och det är troligen det svar du också kommer få.

Hahaha skojar du?! Jag är döende i cancer?😂 missbrukare? Näe inte riktigt. De veckorna jag blivit utan har jag knappt kommit upp ur sängen pga smärta, och har fått andra källor som du nämner. Så tycker inte riktigt att du ska yttra dig om att ”jag inte haft nägra problem med att vara utan varannan vecka” då du inte har en aning.
Mina läkare förstod läget och fick panik för att det är livsfarligt om min kropp blir utan då organen lägger av pga smärtan om jag varit utan för länge. Så allt är nu fixat och det kmr aldrig mer bli så igen
Men som sagt, bara för att du blev nekad smärtstillande för din höft och har en missbrukar-stämpel i din journal så behöver det inte va så för alla andra
Anledningen till min situation var att jag gjort ett mänskligt misstag, inte missbrukat. Som sagt, de skriver inte ut doser på 200mg om dagen till någon som inte ens är 20 för mensvärk typ ha en bra dag 👌🏽
Citera
2018-04-10, 23:42
  #8916
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Dumheter

10mg är för nybörjare, ger inget rus snarare besvärligt att skita.

jag tar 30-100mg dagligen utskrivet av läkare numera antar jag att jag har en viss tolerans (5 år på den dosen) jobbigt att vara utan men inte absolut torsk ännu.

Jag håller med. Jag blir lagom svängd av att snorta 40 mg utan tolerans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback