Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 20:01
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Är väl bara bra att dom inte vet vad som händer med deras PPM då det över lång tid lär gå mycket bättre för dom än för dig som ska tajma in och ut..

Ja det fortfarande lika svårt att förstå varför folk ska sälja och köpa för de anser sig kunna förutspå framtiden. Trots alla bevis på att detta är omöjligt. Börsen går upp 80% av tiden långsiktigt. Att folk ska hålla på att hoppa in och ut måste grunda sig i två saker: de ligger investerade med pengar de inte kan vara utan några år eller de litar helt enkelt inte på att börsen går upp långsiktigt.
Citera
2018-03-29, 20:09
  #482
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag månadssparar nu i globala fonder och planen är att inte sälja på iaf 30 år. Hoppas bara att jag inte går och dör när det är dags att smörja kråset, snacka om blåsning!
Citera
2018-03-30, 11:15
  #483
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungzholmen
Ja det fortfarande lika svårt att förstå varför folk ska sälja och köpa för de anser sig kunna förutspå framtiden. Trots alla bevis på att detta är omöjligt. Börsen går upp 80% av tiden långsiktigt. Att folk ska hålla på att hoppa in och ut måste grunda sig i två saker: de ligger investerade med pengar de inte kan vara utan några år eller de litar helt enkelt inte på att börsen går upp långsiktigt.

Ja, börsen kan falla ner kraftigt, 20% tex.
Då ska du förlora dessa pengar även på lång sikt. Efter kanske 5år kommer du upp till samma summan. Kanske. Med inflationstakten, med bostadsprisuppgång, med försvagad krona, ja... Det blir ju mer än 20%, kanske 40% efter 5 år, för samma summa då kommer att ha värde -20% som idag.
Citera
2018-03-30, 14:16
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Ja, börsen kan falla ner kraftigt, 20% tex.
Då ska du förlora dessa pengar även på lång sikt. Efter kanske 5år kommer du upp till samma summan. Kanske. Med inflationstakten, med bostadsprisuppgång, med försvagad krona, ja... Det blir ju mer än 20%, kanske 40% efter 5 år, för samma summa då kommer att ha värde -20% som idag.

Börsen är alltid det bästa på väldigt lång sikt, sen skulle inte jag kalla -20% för en kraftig nedgång faktiskt, om det inte hände på typ några dagar. 30-50 däremot
Citera
2018-04-01, 22:09
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Börsen är alltid det bästa på väldigt lång sikt, sen skulle inte jag kalla -20% för en kraftig nedgång faktiskt, om det inte hände på typ några dagar. 30-50 däremot

Volvo har stämma på torsdag och då lär väl lite info ges, t ex om orderingång och kanske även om vinstmarginaler. Kan orsaka uppgång?
Citera
2018-04-01, 23:51
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Volvo har stämma på torsdag och då lär väl lite info ges, t ex om orderingång och kanske även om vinstmarginaler. Kan orsaka uppgång?

Ingen aning bryr mig inte, är indexare men uppgång är alltid fint
Citera
2018-04-02, 21:36
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Volvo har stämma på torsdag och då lär väl lite info ges, t ex om orderingång och kanske även om vinstmarginaler. Kan orsaka uppgång?
Har du köpt?
Tror du på långsiktig uppgång ?
Gillar Volvo , stort o stabilt men några jätteuppgångar är nog inte att vänta
Citera
2018-04-02, 21:56
  #488
Medlem
Är det nån som har tänkt att hoppa på Spotify i morgon ?
Känns som tidpunkten för notering inte är helt optimal
Citera
2018-04-03, 16:07
  #489
Medlem
Är det nån som hittar någon styrka i marknaden
Säj mig vart jag ska leta isåfall
Citera
2018-04-04, 19:39
  #490
Medlem
Briggsjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Är det nån som hittar någon styrka i marknaden
Säj mig vart jag ska leta isåfall

Vietnam och Africa.
Citera
2018-04-04, 21:58
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Vietnam och Africa.
Dom är bra
Har fonder där , som stått sig bra
Ordentlig vändning i USA idag
Och en dubbelbotten
Repar sig Asien oxå ??
Tror inte faran är över ännu
Ingen gillar strafftullar och Handelshinder
Hmmm
Citera
2018-04-06, 21:07
  #492
Medlem
Ser ju riktigt riktigt bra ut i USA
Kort position nu 💪
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback