Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 18:10
  #1
Medlem
Har en Panasonic TX-P65VT30Y, har nu tänkt försöka få in gratiskanalerna, dvs SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4 och TV6, hur fan gör jag?



Tack på förhand!
Citera
2018-04-04, 18:14
  #2
Medlem
DyslexiKungens avatar
Du kopplar in antensladden och gör en kanalsökning
Citera
2018-04-04, 18:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Du kopplar in antensladden och gör en kanalsökning


Helvetes jävla skit! Var säker på att nya Tv-apparater inte behövde antennkabel, o att det satt någon slags mottagare i själva TVn som tog emot satellitsignalen....
Svärmor kommer imorgon och jag ska vara själv med henne i 2dagar innan sambon kommer hem, MÅSTE fixa kanaler!!!
Citera
2018-04-04, 18:21
  #4
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Helvetes jävla skit! Var säker på att nya Tv-apparater inte behövde antennkabel, o att det satt någon slags mottagare i själva TVn som tog emot satellitsignalen....
Svärmor kommer imorgon och jag ska vara själv med henne i 2dagar innan sambon kommer hem, MÅSTE fixa kanaler!!!

De har inbyggda digitalboxar alla nya TV apparater, så du behöver koppla in en antennkabel och söka kanaler.
Citera
2018-04-04, 18:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Helvetes jävla skit! Var säker på att nya Tv-apparater inte behövde antennkabel, o att det satt någon slags mottagare i själva TVn som tog emot satellitsignalen....
Svärmor kommer imorgon och jag ska vara själv med henne i 2dagar innan sambon kommer hem, MÅSTE fixa kanaler!!!

Men vafan, är du handlingsförlamad eller? Det är väl för helvete bara att gå och köpa en inomhusantenn, betydligt effektivare än att gnälla här.
Citera
2018-04-06, 08:28
  #6
Medlem
Ursäkta, men jag trodde det var rätt grundläggande att en TV måste ha en antennkabel eller digitalbox med antennkabel för att kunna ta emot kanaler
Citera
2018-04-16, 22:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man42Sthlm
Ursäkta, men jag trodde det var rätt grundläggande att en TV måste ha en antennkabel eller digitalbox med antennkabel för att kunna ta emot kanaler


Har inte använt mig av TV-nätet på cirka 15 år, så lite förvirrat var det... ALLA är inte intresserade av media på det sättet
Citera
2018-04-17, 05:54
  #8
Avstängd
53280s avatar
Skaffar en Chromecast och se på statsi tv via den
Citera
2018-04-17, 17:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Helvetes jävla skit! Var säker på att nya Tv-apparater inte behövde antennkabel, o att det satt någon slags mottagare i själva TVn som tog emot satellitsignalen....
Svärmor kommer imorgon och jag ska vara själv med henne i 2dagar innan sambon kommer hem, MÅSTE fixa kanaler!!!

Hur gick det? Fick svärmor se på TV?
Citera
2018-04-18, 01:47
  #10
Medlem
Skaffa en chromecast, gå in på svtplay och streama SVT1. Eller betalar du TV-avgiften? Isåfall är kanalen inte gratis...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback