Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 09:35
  #121
Medlem
nittontrettons avatar
Använder dem i princip bara när jag åker flyg . D.vs ungefär 3-4 gånger om året och ibland på stranden . Så dem håller bra. Det är även Bluetooth så man slipper sladdar.
Citera
2018-04-01, 14:33
  #122
Medlem
Mina söner förbrukade hörlurar som om morgondagen inte fanns. De har alltid hörlurarna (on- eller overear) på öronen eller runt nacken, till och ned när de sover ibland. 4-5 par om året var utan problem. Både sladdar och skalmar gav upp.

Nu har de varsit par B&W 5 som båda har överlevt nästan tre år nu. Några sladdar har strukit med, men de säljs lösa för 120 kr och tar några sekunder att byta. Sönerna klagar inte på ljudet heller precis. Med varsin helt ok DA så låter de riktigt bra.
Citera
2018-04-03, 00:57
  #123
Medlem
Mina Sennheiser HD 650 gick nyss sönder efter ca 6 år. Användes flera ggr i veckan.
Citera
2018-04-04, 09:53
  #124
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osmiumkaka
Mina söner förbrukade hörlurar som om morgondagen inte fanns. De har alltid hörlurarna (on- eller overear) på öronen eller runt nacken, till och ned när de sover ibland. 4-5 par om året var utan problem. Både sladdar och skalmar gav upp.

Nu har de varsit par B&W 5 som båda har överlevt nästan tre år nu. Några sladdar har strukit med, men de säljs lösa för 120 kr och tar några sekunder att byta. Sönerna klagar inte på ljudet heller precis. Med varsin helt ok DA så låter de riktigt bra.

De kanske har blivit lite äldre nu och inser att deras lurar kostar några tusenlappar.
Citera
2018-04-04, 09:56
  #125
Medlem
Sainsburyss avatar
Hörlurar av olika slag går också oftast sönder snabbare om man drar ut dom genom att dra i sladden, istället för att hålla i den tjocka delen som finns precis i slutet av sladden (som man stoppar in i datorn, stereon, mobilen med mera).

Drar man i sladden när man drar ut hörlurarna så sliter man även mer på trådarna i sladden.
Citera
2018-04-04, 10:50
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
De kanske har blivit lite äldre nu och inser att deras lurar kostar några tusenlappar.
Det skulle kunna vara så, men de har båda alltid varit stillsamma där den mesta tiden har tillbringats framför olika skärmar (tyvärr tycker jag) så där är det ingen ändring över tiden. De har aldrig förstört något annat som telefoner, cyklar, kläder o.s.v., varken avsiktligt eller oavsiktligt. Det vara bara dessa hörlurar som ALLTID hängde med över allt. Därför tror jag nog att det var B&W som gjorde skillnad.
Citera
2018-04-19, 09:46
  #127
Medlem
Varje månad... Blir så trött.
Citera
2018-06-13, 16:06
  #128
Medlem
brianmolkos avatar
Förmodligen mindre iaf de som lyssnar i datorn när google återinför sin stopautoplay i höst
Citera
2018-06-19, 00:29
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Hörlurar av olika slag går också oftast sönder snabbare om man drar ut dom genom att dra i sladden, istället för att hålla i den tjocka delen som finns precis i slutet av sladden (som man stoppar in i datorn, stereon, mobilen med mera).

Drar man i sladden när man drar ut hörlurarna så sliter man även mer på trådarna i sladden.
Klart den som drar i zladden får zönder sina lurar rel znabbt.Zjälv anv jag givetv plugg izt !

Har Philipz Zhp 2000 sen 2 år tebax-----bra ljud+komf,då de ju var näzt gratiz ! Dug mkt väl till att lyzzna till mina gamla kazettband inzp på 80/90--tlt !

Lurar på typ 3-4000 el mer=ju inte prizvärt(om de inte håll mkt längre tid jfrt med mina lurar).

Har oxå 1 par blueth-lurar zom var mkt billiga(Philipz de oxå---ännu inga probl eft 6 mån )
Räck dock inte till för att lyzzna i alla rum------har dock igt beh av det !
Citera
2018-06-19, 12:03
  #130
Medlem
Jag kan vad jag minns inte komma ihåg att jag någonsin lyckats ha sönder några av mina hörlurar genom åren. Då har jag haft div hörlurar sen ca 1975 eller så.

De kan ha blivit slitna men ingen har gått sönder på något sätt så de slutat fungera. Och detta trots att jag reser mycket och är aktiv så mina lurar får hänga med överallt och används ofta och under alla möjliga förhållanden. Ändå har inga gått sönder nån gång.

Detta gör att jag är benägen att tro att de som lyckas skrota hörlurar på löpande band, nog får leta orsaken till fenomenet hos sig själva i första hand, och inte hos produkterna....
Citera
2018-06-29, 01:20
  #131
Medlem
Hade mina Beyerdynamics DT770 I 7 förbannat goda år, gick sönder i måndags genom ett glapp som uppstod för några veckor sedan vid anslutningen från kabeln till hörluren. Det resulterade i att inget ljud kom ut från den högra luren.
Citera
2018-06-29, 01:38
  #132
Medlem
Judinnas avatar
Jag har bara ägt in ear hörlurar och såna där normala, snäckor? Hade ett par såna som går över öronen, Bluetooth också men de skänkte jag till pojkvännen. Inte alls lika kul som vanliga hörlurar.
Och de brukar gå sönder var 4e månad/liknande.
Sjukt jobbigt. Kan variera från hur billiga som helst till ett par dyra.
Har nu Samsung hörlurar, in ear som pojkvännen fick med i sitt nya mobilköp.

Alltså, går de verkligen sönder om man lyssnar på hög musik ofta? Eller är det mer sladden den handlar om?

Ägt 3 gaming headsets vara 2 av de gick sönder ganska direkt. Kan nog ha varit för att jag ville se cool ut och använde de ute (pls let me not remember the cringe från 2012).
Den jag har nu lär hålla ett bra jävla tag dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback