Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-03-29, 00:11
  #13
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Då vet jag att du aldrig haft en breakthrough på varken det eller andra hallucinogener.. har du aldrig läst om de som faktiskt upplever dessa ställen/gud änglar eller DEMONER?

"Upplever" är nyckelordet här, har aldrig läst något som inte en människa skulle kunna komma på. Om nu en så pass allvetande varelse som en gud tog kontakt så borde den kunna ge intressanta uppgifter, men det kommer aldrig.
Citera
2018-03-29, 00:14
  #14
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleymind
Indeed, but isn't that the beauty of it all in the end? Det är inte meningen att vi ska veta. Jag har uppnått/upplevt mycket genom psykedelier, men som jag inte kommer ihåg. Just för att, jag måste hitta dit själv, i vardagen, i det vi kallar verklighet. Annars hade Livet varit enkelt att "hacka" Just sayin'

Mvh

Jag är inte emot psykadeliska droger, och man kan definitivt komma fram till intressanta tankar, idéer och teorier på dessa, men man ska inte ta det på för stort allvar.
__________________
Senast redigerad av letspanic 2018-03-29 kl. 00:16.
Citera
2018-03-29, 10:04
  #15
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
"Upplever" är nyckelordet här, har aldrig läst något som inte en människa skulle kunna komma på. Om nu en så pass allvetande varelse som en gud tog kontakt så borde den kunna ge intressanta uppgifter, men det kommer aldrig.

Och om man kommer att få intressanta uppgifter så kommer man att vara kvar i samma status resten av sitt liv.

Mvh
Smoker
Citera
2018-03-29, 10:55
  #16
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Och om man kommer att få intressanta uppgifter så kommer man att vara kvar i samma status resten av sitt liv.

Mvh
Smoker

Jaså, vad tänker du på då?
Citera
2018-03-29, 12:18
  #17
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jaså, vad tänker du på då?


Man sitter väl kvar i psykoser.
Citera
2018-03-29, 12:52
  #18
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Man sitter väl kvar i psykoser.

Om du träffat någon med psykos så vet du säkert hur mycket vettigt de har att säga.
Citera
2018-03-31, 10:49
  #19
Medlem
hgbgs avatar

TS: Mycket välskrivet! Jag förstår precis den massivt krävande processen av att släppa taget. Försök att bygga upp hela nästa tripp mot att kunna genomföra det. En tumregel är också att inte lämna huset/lägenheten och inte använda telefonen. Se till att ha slutfört alla praktikaliteter såsom vindruvor och durkslag innan lappen hamnar på tungan.

Lycka till nästa gång!


Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det är samma sak som i alla dessa rapporter. Har läst många rapporter här på flashback där hallucinogener där inblandade alla slutar på precis samma sätt; med en enorm cliffhanger. Det där stora som ska avslöjas kommer aldrig.

Har tagit svamp, ketamin och diverse andra preparat och har nått slutsatsen att det är endast hjärnan som hittar på. Tänk dig allt fantastiskt som händer när du drömmer, tror du det också är på riktigt?

Bra rapport och väldigt bra skrivet annars.

Except for DMT though! Mark my words...
Citera
2018-03-31, 15:00
  #20
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
TS: Mycket välskrivet! Jag förstår precis den massivt krävande processen av att släppa taget. Försök att bygga upp hela nästa tripp mot att kunna genomföra det. En tumregel är också att inte lämna huset/lägenheten och inte använda telefonen. Se till att ha slutfört alla praktikaliteter såsom vindruvor och durkslag innan lappen hamnar på tungan.

Lycka till nästa gång!




Except for DMT though! Mark my words...

Ge mig gärna exempel. Har läst mycket om DMT och inte funnit att dessa hallucinationer skulle ge mer än LSD eller andra hallucinogener.
Citera
2018-04-01, 01:12
  #21
Medlem
spionkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ge mig gärna exempel. Har läst mycket om DMT och inte funnit att dessa hallucinationer skulle ge mer än LSD eller andra hallucinogener.
en idé är att läsa hgbg's tripprapporter. särskilt den där MDMA, psilocybin och DMT. där får du en förståelse för hur Dimitri kastar dig in i en helt annan värld, jämfört med OEVs som lättare psykedelier som lsd ger.
Citera
2018-04-01, 19:38
  #22
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spionkillen
en idé är att läsa hgbg's tripprapporter. särskilt den där MDMA, psilocybin och DMT. där får du en förståelse för hur Dimitri kastar dig in i en helt annan värld, jämfört med OEVs som lättare psykedelier som lsd ger.

Att det kastar dig in i en annan värld tvivlar jag inte det minsta på; att man får kontakt med gudar eller andra övernaturliga väsen är det som jag tvivlar på.
Citera
2018-04-02, 15:35
  #23
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Att det kastar dig in i en annan värld tvivlar jag inte det minsta på; att man får kontakt med gudar eller andra övernaturliga väsen är det som jag tvivlar på.

Du är välkommen att läsa min tripprapport om 5-MeO-DMT som du hittar i min signatur

Mvh
Citera
2018-04-02, 17:23
  #24
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
"Upplever" är nyckelordet här, har aldrig läst något som inte en människa skulle kunna komma på. Om nu en så pass allvetande varelse som en gud tog kontakt så borde den kunna ge intressanta uppgifter, men det kommer aldrig.
Exakt. Hallucinogener gör så att hjärnan skapar extremt starka upplevelser. Allt kommer dock inifrån, precis som när vi drömmer.
Orsaken till att jag inte vill testa DMT är att jag inte vill bli knäpp, vilket jag anser att man är om man tror att det finns varelser i en annan dimension som man kan kommunicera med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback