Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-07, 19:54
  #109
Medlem
DeTomasoPanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Kuriosa är att högst uppe på berget står fortfarande fundament från Carl den XII kanoner mot Danskarna. Nere vid bron vid Kviströmsvägen låg Carl XII på li de parade efter han skjutits i Norge. Helt ovetande för lokalbefolkningen. Han låg nere i källaren i det gula huset mittemot tappen i 14 dagar innan han togs till Stockholm. Huset finns kvar och är också det intressant ur militärhistoriskt hänseende.

Hela bygden är en kultur och militärhistorisk pärla.

en aning OT, men att Karl XII's lik (Karl med K) for från Norge, via Munkedal och sedan till Stockholm var nytt för mig. visste han inte att han hade tid hos balsameraren i Uddevalla innan?

dina påståenden om en "ubåtsbas" under Greger ska jag nog inte ens kommentera
Citera
2016-04-09, 03:22
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Ja, jag är Wissenschaftsgruppenführer för Västkustavdelning 4C, med målsättning att vaccinera alla mot Chemtrails...




Att FortV obstruerar mot AK:s utgrävningar anser jag mer ha att göra med att de är inkompetenta klåpare
som dels slarvade med miljösaneringen, dels klantade sig när de skrev försäljningskontraktet. När sedan AK började gräva och avslöjade miljöbrottet, så reagerade man med sedvanlig myndighetsvana att försöka skylla på AK, men försent insåg att man inte hade täckning för detta i kontraktet. Resten av bråket tolkar jag som skramlande tomma tunnor.

Om AK är så övertygad om att där finns en gigantisk NATO-bunker med undervattenstunnlar gömd under Greger så är väl enda vägen att borra på. Hittar man då något påtagligt så kan man börja diskutera vad det kan vara. Det är ju faktiskt inte omöjligt att där finns något ovanligt (kabelgrav?), men för den skull inte något otroligt (NATObas).

Om ingenting hittas under betongen, hur ställer du dig till teorin om NATObas då?
Eller för att spetsa till det:
Finns det någon bevisning som skulle få dig att ändra ställning i frågan?


Hade det funnits något spännande hade man gjort som man gjorde vid säljet av Kokums, skickat folk och säkrat det av värde med motiveringen "rikets säkerhet".
Citera
2016-10-06, 10:18
  #111
Medlem
AK har haft över ett decennium på sig att hitta den hemliga ingången, men det enda substantiella som framkommit är röntgenbilderna som ingen fått se.
Om jag snubblade över illuminatis hemliga ubåtsbas hade inte avsaknaden av bygglov eller hot om fjuttiga böter stoppat mig från att försöka lösa mysteriet och få en plats i historieböckerna.

Edit: stavning.
__________________
Senast redigerad av problemdog 2016-10-06 kl. 10:25.
Citera
2016-11-22, 20:41
  #112
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/puti...o-om-vi-hotas/ Nej tack inget Nato vi ska vara neutrala
Citat:
Ursprungligen postat av Riksberget_
(DETTA ÄR SANT, HAR SJÄLV VARIT DÄR!)


Ja, nu va det dags att skriva om vad jag vet om detta stället. Riksberget i Munkedal finns! Det har varit en gammal militärbas för ett tag sedan (vet inte hur länge sedan). Det blev nedlagt och omgjort till ett olje och bränsle förråd. Dock så lades hela stället ner och murades igen och täcktes med jord så att ingen skulle hitta dit. Svenska försvarsmakten fick i och för sig för sig att de skulle sälja berget (som ligger vid Öreskiljsälven) för att det kostade dem pengar att ha det. Då fick en man för sig att köpa det. Efter ett tag så fick han en massa anonyma brev om att det skulle finnas en dörr vid bergets nedre del. Denna dörr skulle leda in till en otroligt stor yta INNE i berget. När han fått reda på ungefär vart denna dörr låg så började han gräva och stötte till slut på dörren som ledde in till berget. Dock så va det 80cm med betong ivägen. Han fick bort betongen och kom fram till en stål dörr som är ungefär 20-40cm tjock(RENT STÅL/TITAN). Nyckeln satt som tur va kvar i dörren så det va bara till att knalla in. Väl inne så hittade dom en massa gamla dagböcker om vad som funnits där inne samt en massa gammal utrustning som EJ skall finnas där eftersom hela berget tömdes på all utrustning (det är vad som skulle hänt). I dessa dagböcker stod det en massa otroliga saker som man aldrig skulle kunna tro om Sveriges försvarsmakt, vet dock inte vad det stod, inte kollat det än. Mannen som äger berget nu fick för sig att ha öppet hus där. Dagen då han hade öppet hus så kom det två stycken svarta limosiner med bland annat några Ryska(?)män och SÄPO dit. TV4 kom dit och gjorde repotage om denna "bunker". Men om man nu går in på www.google.se och söker på Riksberget - Munkedal, eller liknande, så hittar man INGENTING om det. Stället finns inte (officelt). Det va efter detta som SÄPO och Svenska Försvarsmakten började skriva hotbrev där det stod saker som "Täpp igen öppningen till berget och öppna det aldrig igen annars...". Dom har grävt fram två våningar hittills men har hittat en gång som leder ännu längre ner i berget som inte ens min egna far sett (även fast han varit inne i detta berg och gått igenom allt). Dom ska försöka få bort betongen som ligger gjuten i gången.

Finns så otroligt mycket mer att skriva och berätta om detta stället! Om du vill fråga mig om saker om detta stället så är det bara till att mejla gouppies@hotmail.com med dina frågor.
Tack för mig!
Citera
2016-12-06, 11:16
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av problemdog
AK har haft över ett decennium på sig att hitta den hemliga ingången, men det enda substantiella som framkommit är röntgenbilderna som ingen fått se.
Om jag snubblade över illuminatis hemliga ubåtsbas hade inte avsaknaden av bygglov eller hot om fjuttiga böter stoppat mig från att försöka lösa mysteriet och få en plats i historieböckerna.

Edit: stavning.


Det finns nog en acceptabel förklaring på det, som inte delges hur som helst.
Har själv sett röntgenbilderna, men är ingen expert på att tolka sådana, men att det helt klart finns något där som avviker från övriga omgivningen är helt klart.

Vad har iluminati med detta att göra? Håll konspirationsteorier borta från tråden tack. Vilka syften AK har att avslöja eller få finansierat vet inte jag, så det går ju inte dra några slutsatser på så lösa grunder som du menar.

Det finns väldigt mycket tung substans för att arbeta vidare på. Flera oberoende samstämmiga uppgifter från personer som arbetat där.

AK:s far som har haft en tjänst där.

Igenmurat golv med avancerad betonggjutning och armering m.m

Viss dokumentation i böcker som skrivits den senaste tiden av militärhistoriker.

Älvsborgs radio är dokumenterat och till viss del också att det skulle finnas ett riksberg där också. Att man då inte menar bergrummen som AK äger är ganska uppenbart.

Det finns mycket mer som jag inte vill ta här.

Men jag föreslår att vem som helst som har intresse av detta att själv åka till Munkedal och sätta er på en restaurang och kolla med lokalbefolkningen där. Vissa är tysta mot främlingar, men många har en hel del att berätta och kan förmedla kontakter till folk som vet än mer. Detta är inga hemligheter alls för en del då anläggningen är nedlaggd, och man själv gått i pension.

Utman er själva och era föreställningar och låt er övertygas. Det kan inte kosta så värst mycket.
__________________
Senast redigerad av Living-in-Matrix 2016-12-06 kl. 11:19.
Citera
2016-12-06, 14:50
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Nej tack

Alltså jag är inte intresserad av att diskutera Illuminatis ubåtar hit eller dit. Det som väcker min nyfikenhet är motsägelsen i AKs fortsatta övertygelse och oviljan till att faktiskt borra upp skiten. Förbereder han sig bara? Är han tystad av de hemliga agenterna? Beteendet är annars en klassisk skyddsmekanism hos dem som gått vilse i labyrinten och inte vill hitta ut.

Som jag kan utröna verkar det bara finnas fyra personer i hela världen som tror att Illuminatis hemliga undervattensbas ligger i Munkedal:
AK själv, AKs bästis Museiintendenten, living-in-the-matrix samt Harald Hårdhåge i kommentarsfältet på Newsvoice. AK och Museiintendenten finns på riktigt, de andra två kan mycket väl vara pseudonymer till någon av de förra.
Hur man än räknar så är det betydligt fler som tror att jorden i hemlighet är platt.

Men samtidigt ligger AKs hemsida fortfarande där ute och guppar, nyligen uppdaterad, med sitt löfte om århundrandets avslöjande…

Klart man blir nyfiken.
__________________
Senast redigerad av problemdog 2016-12-06 kl. 14:56. Anledning: Kan inte stava.
Citera
2016-12-06, 15:58
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av problemdog
Alltså jag är inte intresserad av att diskutera Illuminatis ubåtar hit eller dit. Det som väcker min nyfikenhet är motsägelsen i AKs fortsatta övertygelse och oviljan till att faktiskt borra upp skiten. Förbereder han sig bara? Är han tystad av de hemliga agenterna? Beteendet är annars en klassisk skyddsmekanism hos dem som gått vilse i labyrinten och inte vill hitta ut.

Som jag kan utröna verkar det bara finnas fyra personer i hela världen som tror att Illuminatis hemliga undervattensbas ligger i Munkedal:
AK själv, AKs bästis Museiintendenten, living-in-the-matrix samt Harald Hårdhåge i kommentarsfältet på Newsvoice. AK och Museiintendenten finns på riktigt, de andra två kan mycket väl vara pseudonymer till någon av de förra.
Hur man än räknar så är det betydligt fler som tror att jorden i hemlighet är platt.

Men samtidigt ligger AKs hemsida fortfarande där ute och guppar, nyligen uppdaterad, med sitt löfte om århundrandets avslöjande…

Klart man blir nyfiken.

Kan det vara du som är konspirationsteoretikern som svamlar om illuminati och andra fantasiprodukter, eller är du bara lite bakom flötet?

Tror du själv på allvar att illuminati finns? Foliehatt på. Vad har Newsvoice med detta att göra? Du blandar och ger i en salig röra.

Vem är museeintendenten, och var får du det ifrån? Trollar du nu?

Du får väl hålla dig tilltåls. Det kostar pengar med ett sådant projekt kan jag tänka. Samtidigt vill han väl få in så mycket info som möjligt från allmänhet och de som varit i berget, inte vet jag. Bara gissar. Det gick rykte om att det funnits en hel drös där på besök i somras. Inget jag känner till men som sagt ett rykte. Men varför inte göra som jag skrev tidigare. Åk dit och kolla med befolkningen utan att spela dingel och vara konspirationsteoretiker. Då kommer du att tas på allvar.
__________________
Senast redigerad av Living-in-Matrix 2016-12-06 kl. 16:04.
Citera
2018-02-27, 12:31
  #116
Medlem
Ny info har släppts ang berget.
I kölvattnet kring den nyuppväckta Palmeutredningen så har Riksberget kommit upp till ytan igen.
I Palmeutredeningen har man intensifierat sökandet av ev. gärningsman eller organisation och frågor om en Svensk StayBehindrörelse har ställts. Stay Behindrörelse vi idag har, har funnist i olika kontellationer och sattes igång av Tage Erlander på sin tid. Även Riksberget ska ha byggts vid tiden då han satt i Regeringen. Palme var även han djupt involverad i detta arbete och skulle bli Erlanders påläggskalv.

Anläggningens funktion ska ha varit att vara en bas vid ev. okupation från Ryssland och skulle skydda regering och till viss mån folk från adeln och näringslivet. Man ska ha magasinerat vapen och mat bl.a Den ska även haft en funktion där NATO ledd organisation ska haft plats att verka.

Flera idag pensionerade men även nu döda höga militärer har bekräftat mycket av vad som skrivits i tråden, men även från nu levande yrkesverksamma har det sipprat ut info som direkt kan kopplas till de uppgifter som finns i ett helhetsperspektiv.
M.a.o så finns det alltför många tillfälligheter och gemensamma trådar för att man lätt ska kunna avfärda uppgifterna.
Det kommer måntals in nya uppgifter hela tiden, och det har bildats flera intressegrupper med både personer med insyn och personer med intresse för militärhistoria

Frågan som direkt uppkommer, är om anläggningen aktualiseras och öppnas upp igen i.o.m att vi ska med i NATO 2020?

Ja ja jag vet att det är en konspirationsteori än så länge, men snart kan ubåtarna komma tillbaka från 80-talet igen. Arbetet är i full gång från alla håll och kanter. Budgetar och militär ekonomi kommer inte att hålla för de krav man ställer, så då finns inga alternativ. Skulle det krångla så finns det mer att ta till. Det är inte krig vi paratar om utan globalisering och ekonomi, makt.
__________________
Senast redigerad av Living-in-Matrix 2018-02-27 kl. 12:39.
Citera
2018-02-28, 15:37
  #117
Medlem
Så länge inget är bevisats och erkänts så är det tillsvidare spekulationer. trots otal vittnesmål och personer som varit inblandade. Men ju mer information om vår historia desto fler som vet och kan förklara, träder fram och bekräftar.
Därför bör alla dörrar få vara öppna tills motsatsen bevisats.

Nytt filmat material inneifrån AK:s bergrum. Dock står det benämningen Greger B370. Korrekt ska vara Greger B380.
Även kallt Älvsborgs Radio.

I början av filmen ser man stötvågsgången där nergången till den stora i dag nedlaggda anläggningen finns. Där det finns/fanns en dörr med ett NATO emblem, en sal för Regeringen med 349 röda skinnstolar, biografer, sjukhus, bageri, fotbollsplan, tågstation, krematorie m.m. Allt starkt förnekas, trots ett otal oberoende vittnen som berättat utförligt.
Fast man idag inte varit inne i AK:s bergrum kan man i detalj beskriva var nedgången låg och hur det ser ut.
Nedgången är numera igenmurad med specialbetong och speciell härdad armering.

Anläggningen ska ha varit för den hemliga underättelseorganisationen som byggdes upp under Tage Erlander och som senare skulle kallas för Stay Behind i fredstid, under krigstid så skulle bergrummet kunna ihysa så många som 10000 utvalda personer från Regeringen, myndigheter, militär och adel. Härifrån ska man sedan vid behov kunna skeppas per ubåt över till Scottland och Holy Loch, en NATO bas på västra sidan av Scottland.

https://www.youtube.com/watch?v=kBaqa9L3IYk

Hur den Socialdemokratiska regeringen ställer sig till dessa uppgifter efter en utredning skulle vara intressant menar många. Det finns många oklarheter och konstigheter kring detta bergrum och Munkedals bruk.
Även under kriget ska det förekommit verksamhet på bruket som inte sanktionerats öppet under de sk. Bildtarna.

Olof Bildt en av Munkedals bruks direktörer https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Bildt

Bruket ska ha haft/har en betydande funktion i bergets konstruktion.
__________________
Senast redigerad av Living-in-Matrix 2018-02-28 kl. 16:28.
Citera
2018-03-23, 10:22
  #118
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Ja i ena tunneln låg i stort sätt makadam på hela golvet, men mitt i gången har man gjutit på ett område på ungefär 4 x4 m. I gjutningen har man armerat med special armering som knappast går att såga i. Stenhårt härdat armeringsjärn i ett tätt solformat mönster. Där över stenhård specialbetong, Täkt med ett tunt lager flytspackel för att dölja. Ovan på det makadam och singel. Jag såg själv allt när jag var där för 2 år sedan, och liksom jag undrade alla som var där varför man gjort så. Enl. AK och 2 andra som var där menade man att det var där trappen gick ner till berget under. Gröna väggar skulle det ha varit. Man hade gjutit igen nedgången innan man sålde Greger till AK.

Vad är det för "specialarmering som knappast går att såga i" och vad för slags "stenhård specialbetong"?
Aldrig hört talas om metall som inte kan sågas.
Att du/ni bedömmer hårdhetsgraden på betong och ännu märkligare hårdhetsgraden på armeringen INNUTI betongen låter väldigt märkligt. Jag är inte ett dugg förvånad över att det två år senare inte framkommit något nytt av trovärdig substans om detta och sätter min peng på att det inte kommer heller...aldrig någonsin.
Citera
2018-03-28, 19:55
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Vad är det för "specialarmering som knappast går att såga i" och vad för slags "stenhård specialbetong"?
Aldrig hört talas om metall som inte kan sågas.
Att du/ni bedömmer hårdhetsgraden på betong och ännu märkligare hårdhetsgraden på armeringen INNUTI betongen låter väldigt märkligt. Jag är inte ett dugg förvånad över att det två år senare inte framkommit något nytt av trovärdig substans om detta och sätter min peng på att det inte kommer heller...aldrig någonsin.


Ja det är inget nytt alls. Härdad armering och betongen finns väl i dagens byggnader och gjutningar annars också.
Armeringen är frambilad så den synns, och såga i den går men är ett hesike. Vanlig kapskiva går inte, och bränna vet jag inte om det gjorts. Sist jag såg det så fanns en tryckluftsdriven bergborr. Kronan på den hade smält. Så det är definitivt ingen vanlig betong. Kan vara blandad med järnspån ex. vis.
Citera
2018-08-07, 19:20
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Vad är det för "specialarmering som knappast går att såga i" och vad för slags "stenhård specialbetong"?
Aldrig hört talas om metall som inte kan sågas.
Att du/ni bedömmer hårdhetsgraden på betong och ännu märkligare hårdhetsgraden på armeringen INNUTI betongen låter väldigt märkligt. Jag är inte ett dugg förvånad över att det två år senare inte framkommit något nytt av trovärdig substans om detta och sätter min peng på att det inte kommer heller...aldrig någonsin.

Som HobbyHitler borde du då också veta vad som gjordes på bruket under kriget.
Här trycktes Hitlers propaganda material, som sedan transporterades till Tyskland.

Bildt var väldigt Tysk och Hitlervänlig, så det var nog inget förvånande.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Bildt

Sverige var väldigt protysk under kriget i flera kretsar.
Samt att halva den Tyska adeln flyttat hit och adlats.
Gamla Preussen och Pommern vet du.
Godsen och slotten delades frikostigt ut en gång i tiden för att stormaktsidéer skulle kunna genomföras.

Finns troligen en anledning till att man endast har ritningar fram till 1950.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...ruva-1.4160871
__________________
Senast redigerad av Hovudstaden 2018-08-07 kl. 19:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback