Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-21, 16:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Syltburk duger fint. Ska det förvaras längre än någon månad så hade jag lagt det i frysen.

Tummen upp! Syltburken ska testas.
Citera
2017-05-21, 16:24
  #14
Medlem
Knivhorans avatar
Glasburk med gummipackning på locket, luktar ingenting
Citera
2017-05-21, 16:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivhoran
Glasburk med gummipackning på locket, luktar ingenting

Min kompis har det, det funkar utmärkt som ni säger
Citera
2017-05-21, 16:43
  #16
Medlem
Livshacks avatar
Jag gömmer mitt på olika ställen samtidigt. Om jag köper en femma delar jag upp den i 3-4 små bags som jag lägger varstans i rummet, så om någon skulle hitta en påse har jag "reserver".

Tupperware-lådor funkar bra, även glasburkar. Tuggummipåsar funkar rätt bra med.
Citera
2018-03-25, 16:37
  #17
Medlem
Hur kan man förvara "grönt" så länge som möjligt?

Är inne på glasburk med packning i kylskåpet. Ska man hysta i en silica-gel påse för att torka och minska risken för mögel?
Citera
2018-03-26, 15:53
  #18
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Hur kan man förvara "grönt" så länge som möjligt?

Är inne på glasburk med packning i kylskåpet.


Skulle tillägga mörkt utrymme också. Men dock inget vetenskapligt bevisat
Citera
2018-03-27, 22:21
  #19
Medlem
Blondiemans avatar
Jag förvarar det i en kryddburk bland mina andra kökskryddor
Citera
2018-03-31, 20:17
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Hur kan man förvara "grönt" så länge som möjligt?

Är inne på glasburk med packning i kylskåpet. Ska man hysta i en silica-gel påse för att torka och minska risken för mögel?

Du kan förvara grönt i frysen väldigt länge utan att de förlorar mycket thc.
Hellre frysen än kylen, saker o ting kan mögla i kylen. Har inte haft silica gel påsar, tror inte de behövs, dock så har jag tänkt på det men de behövs nog inte.
Citera
2018-04-01, 11:55
  #21
Medlem
NotBads avatar
Jag röker nästan bara bruning. Det får plats med kanske 10g brunt i en snusdosa, om inte mer. Snusdosan lägger jag bara i en stor redline bag där jag har mina rizz, pipor och lite andra tillbehör.
Citera
2018-04-12, 09:15
  #22
Medlem
Gräs som tar lite större utrymme i syltburk medans hasch eller mindre mängder ofta hamnar i zip + smellyproof påse
Citera
2018-04-12, 14:51
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Syltburk duger fint. Ska det förvaras längre än någon månad så hade jag lagt det i frysen.

Haha, har också en syltburk. Funkar galant.
Citera
2018-04-13, 08:59
  #24
Medlem
Ska jag förvara det länge vakuumpackar jag större mängd i flera små vakuumpåsar, klipper till påsarna smått och snyggt, skriver vikt på den och trycker ner i gamla vitaminbrusrör. Sen ställer jag det bland alla övriga vitaminbrus/mediciner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback