Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 15:47
  #3445
Medlem
Provokatörs avatar
Snart kör vi igen den 16/8 är vi igång, kommer man bussa in EKVM för att umgås med målgruppen 16-19 år? Och hur kommer medias bevakning se ut detta år?

http://www.wearesthlm.se/


/Provokatör
Citera
2016-08-03, 16:54
  #3446
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Snart kör vi igen den 16/8 är vi igång, kommer man bussa in EKVM för att umgås med målgruppen 16-19 år? Och hur kommer medias bevakning se ut detta år?

http://www.wearesthlm.se/


/Provokatör
För att belysa mörkande detta år så kan ju alla som har möjlighet gå dit med kamera & filma i vimlet, gärna lite dold kamera. Så kan vi ju sedan jämföra filmerna med DNs rapportering det här året.
Citera
2016-09-08, 19:24
  #3447
Medlem
Nu har Hanne Kjöller sagt upp sig ifrån DN. Lämpligt för Chang Frick att få till en intervju med henne om mörkläggningen nu när hon inte behöver vara rädd om jobbet.
Citera
2016-09-08, 21:28
  #3448
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nu har Hanne Kjöller sagt upp sig ifrån DN. Lämpligt för Chang Frick att få till en intervju med henne om mörkläggningen nu när hon inte behöver vara rädd om jobbet.
Är det sant? Verkar märkligt just när hon de senaste månaderna verkar ha intensifierat sin "Sära på skinkorna för Wolodarski"-kampanj. Jag trodde verkligen att hon var på väg in i värmen igen, efter sin tid i frysboxen. Gissningsvis har hon fixat ett nytt jobb.

Då får vi isåfall se om hon har något nytt att avslöja avseende DN:s mörkläggningen av övergreppen under "We are Sthlm" 2015 & även 2016. Kjöller är ju den som sitter på mest info om hur det verkligen gick till där på DN:s redaktion.
Citera
2016-09-08, 22:30
  #3449
Moderator
-Info-s avatar
Det här gjorde mig nyfiken:

Citat:
Hanne Kjöller på Twitter:

"Har skrivit en text t fredagens tidning som ev kommer att få vissa twittrare att kräva min avgång. Tur att jag redan sagt upp mig."

https://twitter.com/hanne_kjoller/st...081280?lang=sv

Vad tänker hon avslöja? Att DN faktiskt har mörkat???
Citera
2016-09-08, 22:37
  #3450
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här gjorde mig nyfiken:



Vad tänker hon avslöja? Att DN faktiskt har mörkat???

Jag har väl inte sådär jättehöga förhoppningar om Kjöller sedan hon kallade FB för stinkande kloakränna eller vad det var, men lite nyfiken blir jag nog ändå.
Citera
2016-09-08, 22:43
  #3451
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här gjorde mig nyfiken:



Vad tänker hon avslöja? Att DN faktiskt har mörkat???

Men med Wolo som ansvarig utgivare bör du nog tona ned dina förhoppningar.
Citera
2016-09-09, 05:02
  #3452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här gjorde mig nyfiken:



Vad tänker hon avslöja? Att DN faktiskt har mörkat???


Nothing of the kind, förstås. Jag förmodar att hon syftar på den här texten, en ganska trubbig utläggning om vissa politikers målsättning att inga barnfamiljer ska vräkas (och underförstått bli hemlösa, en sida av denna ambition som Kjöller helt bortser från).

http://www.dn.se/ledare/signerat/han...-vrakningarna/

För ett årtionde sedan deklarerade Maria Larsson (kd), då folkhälsominister, att man hade "en nollvision när det gällde vräkningar/hemlöshet bland barnfamiljer" och häromdagen gjorde Ekot ett reportage om en familj som blivit vräkt och hela den här problematiken. Kjöller väljer att läsa Larssons löfte som om det inneburit ett slags utfästelse att barnfamiljer lugnt kan strunta i hyran hur länge som helst, och även i övrigt strunta i sina förpliktelser som hyresgäster i obegränsad tid, och ändå vara garanterade att bo kvar, underförstått även om de bor i andra eller tredje hand. Det är förstås en riktigt skruvad tolkning, en halmgubbe i stort format; jag tror att de flesta fattar att det inte var vad Maria Larsson eller någon annan politiker på regeringsnivå avsåg. Men för Kjöller och DN är det halmgubbarna som gäller.

När hon antyder att det är en provocerande text, en som sticker ut hakan, menar hon säkert att folk kommer att ta åt sig därför att hon "ger sig på baaaaarnfamiljer" och uppmanar dem att ta sig i kragen. Jo, en del kommer väl att bli upprörda, men vi snackar inte om något tungviktarinlägg precis. Det här är en mix av hennes kompis Liza Marklunds bullriga krönikestil och obesvärat innerstadstyckande.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2016-09-09 kl. 05:26.
Citera
2018-02-08, 23:41
  #3453
Medlem
Holdingbreaths avatar
Hur går det idag för Kjöller, Wolodarski och de andra som var inblandat?
Citera
2018-03-27, 13:39
  #3454
Medlem
Holdingbreaths avatar
Hanne Kjoller skriver i DN om hur Nyheter Idags påstådda avslöjande om hur DN mörkat sexövergrepp under en festival i Stockholm kan inte tvättas bort. Det är så orättvis mot henne, ska vi tycker om vi inte sektmedlemmar.


https://www.dn.se/ledare/kolumner/ha...nativa-medier/
Citera
2019-05-15, 11:10
  #3455
Medlem
Provokatörs avatar
Stor bump

Den här tråden och Chang Fricks artiklar i ämnet har resulterat i en bok författad av Kajsa Norman. Kajsa har i efterhand och med ett perspektiv från sidlinjen granskat detta pressetiska haveri, och givetvis så ska hon nu brunsmetas av sina sk journalistkollegor bl.a av DN och Kajsa Ekis Ekman i ETC.

Lite länkar: Hennes försvar av brunsmetningen (Arkiverad Expressen)

Kajsa på Facebook (följ och gilla)

Medverkan i Kvartal (lyssna)

Hennes bok som fått fina recensioner av bl.a The Spectator, The Guardian, The Telegraph India, Financial Times LÄNK

/Provokatör

PS Kajsa om du läser detta så funkar inte länken till Adlibris på din hemsida
Citera
2019-05-15, 12:48
  #3456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Den här tråden och Chang Fricks artiklar i ämnet har resulterat i en bok författad av Kajsa Norman. Kajsa har i efterhand och med ett perspektiv från sidlinjen granskat detta pressetiska haveri, och givetvis så ska hon nu brunsmetas av sina sk journalistkollegor bl.a av DN och Kajsa Ekis Ekman i ETC.

Blir ju en förödande reklam när DN och ETC håller på med sitt klistrande.
Kunde inte låta bli att köpa boken!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback