2018-03-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jaa det kan ju vara så. Tanken har slagit mig också......."än lever jag"

Ja precis. Men det som talar emot det är att "än lever jag" kan kopplas till rädslan för ubåten hon pratat med pojkvännen om och att de hade väl skojat om det skulle bjudas på fika eller ej (vilket också omnämndes i smset)?
Citera
2018-03-26, 14:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Ja precis. Men det som talar emot det är att "än lever jag" kan kopplas till rädslan för ubåten hon pratat med pojkvännen om och att de hade väl skojat om det skulle bjudas på fika eller ej (vilket också omnämndes i smset)?
I sms ska Kim skrivit "kaffe och bullar" i förhören säger PM att han köpte vatten och bullar...
Om det nu betyder något?
Citera
2018-03-26, 14:49
Medlem
Tycker detta vittnet var rätt så intressant

"Vidne brudt sammen i retten

En journalist interviewede Peter Madsen kun timer før, at han tog ud og sejle med Kim Wall 10. august.
Den kvindelige journalist havde interviewet Peter Madsen gennem det sidste år, og hun blev meget påvirket, da hun skulle afgive forklaring.
Da hun skulle forklare, om hvad der skete 10. august, brød journalisten sammen.
Vidnet fortalte, at Peter Madsen i interviewet 10. august fortalte, at han måske var en psykopat.
- Undrede du dig over, at han sagde det - set i lyset af sagen? spurgte anklageren.
- Jeg tænker på det hele tiden. Den gang så var den her slags sager slet ikke en del af mit ordforråd - noget jeg kunne have forudsagt kunne ske, sagde vidnet.
- Det er der heller ingen, der siger, sagde anklageren.
Vidnet fortalte desuden, at Peter Madsen sagde mange andre ting.
- Ved interviewet 10. august, der snakkede han om, at han havde brug for at lære at holde sin mund, for han havde svært ved at holde ting for sig selv. Så brugte han analogien om, at han var den hovedmistænkte i 'mordet på sin nabos hustru'. Han begyndte at sige, at han havde ret til ikke at udtale sig, at alt hvad han ville sige, kunne blive brugt imod ham', siger vidnet. "
Citera
2018-03-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Visst. Men jag vill att hon hade vittnat om att sågen med orange handtag bars ner till båten innan kim kom. Det är en av få detaljer som pekar på förberett mord.
Någon i filmteamet ska ha sett honom ta med sågen ner till båten. Trodde detta var det vittnet!

Ja jag är nästan helt säker på att det till och med finns ett foto på när PM bär en såg över axeln påväg över till ubåten.
Citera
2018-03-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
I sms ska Kim skrivit "kaffe och bullar" i förhören säger PM att han köpte vatten och bullar...
Om det nu betyder något?

Ja det reflekterade jag också över. Han nämnde att han köpte vatten och bullar eftersom det håller i några dygn...
Citera
Medlem
Jag håller inte andan. Allt Deidre King säger har hon väl sagt förut (?)
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ja jag är nästan helt säker på att det till och med finns ett foto på när PM bär en såg över axeln påväg över till ubåten.
I wisch...
Citera
2018-03-26, 14:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja det kan det ju vara, vi lär aldrig få veta.
Citera
2018-03-26, 14:57
Medlem
Citat:

Det är vad jag också tror. Ett sms till pojkvännen halvt på skämt, halvt på allvar.
Citera
2018-03-26, 15:01
Medlem
Angående det mörka: "Det var i fantasierne. Ikke i hans fantasier. Det var i en vis persons fantasier. En person han ønskede at tilfredsstille." //BT

Så Ditte försöker skylla över allt på en annan kvinna? Fy fan att hon fortfarande tror på äcklet och vill hjälpa honom!
Citera
2018-03-26, 15:03
Medlem
Helvetes Deidre!
Citera
2018-03-26, 15:04
Medlem
Caracallass avatar
Smart av Madsen att tala så väl om Deirdre i tidigare förhör "att hon var den hustru han aldrig fick". Det hörs ju på hennes orerande att hon aldrig skulle avslöja något negativt om Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in