Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-26, 12:15
  #25
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Opiumblandat röka finns typ inte längre, men har definitivt existerat så som ovanstående påpekat.

Min teori är att det fortfarande finns men inte når hit.

Importen ser helt annorlunda ut nuförtiden.
Vi får helt enkelt inte så många paket till Sverige från
Pakistan, Iran, Turkiet, Afghanistan och andra länder där det
produceras, eller producerades (innan krig etc) , mycket Vallmo
och Hampa i samma områden.
En gång i tiden kom det ju en hel del från sydostasien också.
Nuförtiden skulle jag gissa på inget..
Laos, Kambodja, Viet-Nam och Thailand har väl alla produktion
men det är många av de länder, som en gång var stora, som är
så otroligt förändrade bara på det senaste decenniet.
För att inte tala om 3 decennier. Annorlunda styre, politik, polis.

Tiden går fort när man har roligt.
Citera
2018-03-26, 12:52
  #26
Medlem
Zulfaqars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Jag tillhör den generationen som började röka i silverdollar- eller diggerpipa. Har aldrig ens föreställt
mig att det skulle gå att rulla och skulle faktiskt vilja påstå att det vore riktigt spånigt att försöka.
Om du försökt rulla det i joint förstår jag att du blev besviken.

Jag hade en kran förr som tog in ganska stora mängder hasch för vidare försäljning.
Han fick oftast några olika kvaliteer när han hade ny leverans. Det opiumblandade han fick var
i mindre mängder och för egen konsumtion.

Jag tror han oftast rökte det i ngn slags shisha när han rökte själv.
Han hade väldigt många olika vattenpipor.
De gånger jag rökt med opium hos honom var det i långskaftad pipa antingen digger blandad
med tobak eller oblandat i en mycket mindre kopp.

I digger var det som att röka vanlig holk fast med en träbit för att kunna täcka glöden.
Som sagt så måste man få upp värmen ordentligt.
I de små kopparna har jag för mig att det var stormtändare på utsidan av koppen, i stort sett
som när man röker vanligt opium.

Ruset är ungefär som opium, med mindre spyor. Det blir inte direkt snackigt efter en sån holk.
Inte så att man vakendrömmer (eller vad man ska kalla det?) som av opium men inte långt ifrån
Det är dock inte helt utan åksjuka så det var det jag tänkte på med TS mage.

Jag har också hört tusen dumma historier om "opiumdoppat". Kids som inte är vana och har
blivit råbänga eller fått ngn slags direktpsykos som skryter om "opiumdoppat" eller "thaisticks".
"Öööh, det måste fan varit opiumdåppat eller nått, jag kunde inte resa mig ur soffan...." (Gäsp..)

Tänker isf antagligen att sämre graden hasch blandats med sämre grader opium, gör fortfarande inte någon sense att någon som storimporterar skulle sen importera en liten blanding för sig själv en att bara hämta in opium och blanda det själv.

Testat i joints,pipa,vanligt sätt att röka opium, och man bränner av opiumet varje gång man tar direkt eld mot det för att bränna haschet med. För att endast testa blanding av hasch och opium. Inget av dom funkar vidare bra.

Men tvivlar inte på dig, det kanske var någon ting när man fortfarande använde silver dollars för att röka, men att röka hasch med opium, även på opium pipa (mer med sisha) är lite som att röka heroin insuget på ett vanligt cigg. Det funkar, men krävs så mycket mer så ser inte hur någon skulle röka ett större parti sådär. Kanske därför det inte existerar sen din tid?

Vet att i länderna där det röks mycket opium röker man lite hasch med efter ibland för att kunna pissa och så. Men det är knappast utbrett, då opium rökning har oftast en ritual där som är väldigt speciellt.
Att säga att man blandar bang med opium i mellanöstern/whatever låter lite som allt annat exotiskt man lägger på länder långt härifrån, det är knappast någon vanlighet där heller, ännu mindre att man exporterar kakorna.
Citera
2018-03-26, 13:30
  #27
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Men det är knappast utbrett, då opium rökning har oftast en ritual där som är väldigt speciellt.
Att säga att man blandar bang med opium i mellanöstern/whatever låter lite som allt annat exotiskt man lägger på länder långt härifrån, det är knappast någon vanlighet där heller, ännu mindre att man exporterar kakorna.

Du vet helt enkelt inte vad du talar om, faktiskt.
Du sitter och antar och tror och skriver "knappast".
Tänker inte försöka övertyga dig om att hjulet är runt. Du får sitta där och tro.
Citera
2018-03-26, 13:53
  #28
Medlem
Zulfaqars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du vet helt enkelt inte vad du talar om, faktiskt.
Du sitter och antar och tror och skriver "knappast".
Tänker inte försöka övertyga dig om att hjulet är runt. Du får sitta där och tro.

Nej, det är en utspridd hemlighet som rökarna i östern håller för sig själva, därför jag inte vet. Men du som vet, du vet!.

Har du bara testat att röka opium blandat med hasch så ser du att det är väldigt mycket som förbrukats, därför jag är misstänksam att det här skulle vara någon thing än något folk gör enskilda, speciellt för dom som röker varje dag ( vilket är typ opium kulturen där). Inte i Sverige iaf, och inte skulle en langare någonsin kränga det som bara hasch, och för att du har sett det i 70 talet eller när du använde silver dollar, så vet du själv att det är just vad som försigår i öster just nu?jag bara antar och du bara vet? visst Har varit i mellanöstern och rök hasch och opium, men inte hört att det skulle vara någon delikatess där heller. Är det bara något som finns i ännu exotiska östern som thailand?.

Ja folk blandar opium och hasch, men att det skulle vara stora kakor man trycker som en thing låter som sagt mer som en myt. Tror hellre folk blandat opium och haschet i senare led.

Förövrigt så¨spekulerar du mycket fritt än mig.
__________________
Senast redigerad av Zulfaqar 2018-03-26 kl. 13:58.
Citera
2018-03-26, 15:05
  #29
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Rökte i 15 år, mest hasch och aldrig fått rännskita av det. Sista tiden innan jag la ner har rökat jag sålt och rökt själv varit väldigt mjukt och lättmeckat, lite sandig känsla av bra kvalitet. Även när jag hämtat från Christiania har det varit liknande känsla på det. Ibland att det nästan faller sönder, behöver inte använda naglarna alls.

Handlar om att marockanerna har ändrar i sitt sätt att odla. Innan va det mycket seeds från pakistan och indien. Numera använder dom mycket seeds från gräs strains som ger en annan slutprodukt. Även kallad critical hasch
Citera
2018-04-29, 10:51
  #30
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Ja folk blandar opium och hasch, men att det skulle vara stora kakor man trycker som en thing låter som sagt mer som en myt. Tror hellre folk blandat opium och haschet i senare led.


Vart i hela friden har någon skrivit att det skulle vara stora kakor?? Nu sitter du och antar och tror igen..
Sluta att gissa, du är alldeles för dålig på det.
Är du så fantastiskt grön och blåst att du inte fattar att detta är ngt för kifrökare och inte opiumrökare?
Citera
2018-04-30, 03:14
  #31
Avstängd
Plaguetongues avatar
släng, vad är det ens för ide att röka om du får huvudvärk och rännskita. meningen med ett rus är att det ska vara skönt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback