2018-03-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tror hon var rätt less eftersom de t.o.m separerat under en period innan.
Deras syn på fritt förhållande var nog rätt olika och att han inte höll sig i skinnet har väl framgått med all övertydlighet. Det fanns väl ingen som trodde han skulle gå överstyr så mitt i kaotiskt sexliv levde han trots allt ett dubbelliv likt många andra likartade.

Så du tror att Madsens mycket annorlunda sexliv var okänt för S innan de gifte sig?

Hur skulle det ha undgått henne under tiden de umgicks - innan äktenskapet? Och varför diktera dessa annorlunda "polyamorösa" spelregler om man sen själv inte pallar med att acceptera dem i verkligheten?

Annat vore om Madsen hade svurit evig trohet och ensamrätt till S. DÅ hade han ju lurat henne.

P.S. Hade S varit less på sin man varför skulle hon då ha "letat efter honom mitt i natten på hamnområdet"? Det har ju målats upp olika scenarier:
1) Kims pojkvän ringde henne. Då borde hon - om hon var less - sagt att hon skiter fullständigt i var Madsen finns och med vem..och gått och lagt sig.
2) Hon fick inget samtal: hon borde ha gått och lagt sig istället för att börja leta efter honom
3) Det kanske var som Remark skrev att hon de facto var "hemma" och sov i verkstaden och sket fullständigt i var Madsen var och med vem och just därför "ropade" till Kim´s pojkvän att han skulle sluta ställa frågor till HENNE angående ubåten. Det var liksom inte hennes business, eftersom Madsen hade sin fulla rätt att övernatta var han ville och med vem. Om Kim och pojkvännen hade annorlunda regler - var detta inte hennes problem.
Senast redigerad av sno 2018-03-26 kl. 08:33.
Citera
2018-03-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du tror att Madsens mycket annorlunda sexliv var okänt för S innan de gifte sig?

Hur skulle det ha undgått henne under tiden de umgicks - innan äktenskapet? Och varför diktera dessa annorlunda "polyamorösa" spelregler om man sen själv inte pallar med att acceptera dem i verkligheten?

Annat vore om Madsen hade svurit evig trohet och ensamrätt till S. DÅ hade han ju lurat henne.

Jag har läst att deres öppna förhållande kunde vara jobbigt (för Sirid). Skall se om jag hittar link.
Citera
2018-03-26, 08:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men kanske man fick ett lagom antal utrymme som vanlig subscriber också. Säkert hade han detta. Kanske polisen kommer dra fram detta kort ur ärmen. Eller de kanske måste lägga fram allt direkt?

Jag tror inte åklagarsidan kan dra ess ur rockärmen. Framkommer nya bevis i fallet måste nog försvaret få ta del av detta och få tid på sig att formulera ett försvar.
Citera
2018-03-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag har läst att deres öppna förhållande kunde vara jobbigt (för Sirid). Skall se om jag hittar link.

JAG kan mycket väl förstå om det känns jobbigt att ens käresta rullar runt med andra damer och samtidigt försäkrar sin kärlek till en. Inte kommer hem på kvällarna utan raggar runt (eller låter sig bli raggad av diverse mähän till psykfall). Den sortens beteende strider mot normalpsyket..

Men problemet är att de hade ett pack. De skulle "visa omvärlden och sig själva" (?) att de minsann var annorlunda än alla andra "vanliga par". Precis som andra predikanter för "öppet förhållande" vill visa.

Det står i tidningar var och varannan dag hur fantastiskt den här sortens liv är och hur dumma i huvudet/gammalmodiga/stelbenta vanliga monogama människor är. Vi förstår inte vårt egna bästa..

Har man gett sig i leken så får man leken tåla. Det är inte Madsen som har brutit mot spelreglerna.
Citera
2018-03-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack och lov missade jag den debatten! Jag tycker inte Madsen verkar vara typen som tycks bry sig om etikett alls.
Inte hans Pappa heller. Däremot kanske hans Mamma som var en "fin dam".
Men i den miljön hos mamman trivdes inte PM alls.

Jadu. En "fin dam" som hoppar från en säng till en annan.. Och skaffar ungar med dessa sexpartner..
Särskilt på den tiden.

Madsen tycks ha ärvt mammans sexaptit. Och han avskydde pappans regler. Det var först då efter pappans död som han kunde börja sitt fria liv. Mamman levde ju uppenbarligen "fritt" när det gäller den sexuella biten.
Citera
2018-03-26, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tror inte åklagarsidan kan dra ess ur rockärmen. Framkommer nya bevis i fallet måste nog försvaret få ta del av detta och få tid på sig att formulera ett försvar.

Du har rätt. Det kan man inte.
Citera
2018-03-26, 08:56
Medlem
Citat:
sjukliga fascination för döden
https://sv.wikipedia.org/wiki/Morbid_nyfikenhet
Enligt Wikipedia är morbid ”ett begrepp inom psykologin, som beskriver en person med en sjuklig fascination för döden eller dödsrelaterade saker

Morbid nyfikenhet (morbid, från latin morbus "sjukdom" som härstammar från "mori", "att dö") är ett begrepp som beskriver en fascination/nyfikenhet för döden eller dödsrelaterade saker, så som avrättningsmetoder, döda kroppar, förmultning, vapen eller tortyr. En morbid person kan också ha en viss dödslängtan, dock enbart av intellektuell natur, men detta är inget krav.

Morbid humor är då man humoriserar ämnet döden och död, detta kan även kallas för svart humor.

Obegripligt, men lika väl tycktes Madsen dela denna fascination med många andra i sin omgivning. Anja exempelvis som nu försöker sopa skiten under mattan..
Citera
2018-03-26, 09:07
Medlem
Citat:
JAG kan mycket väl förstå om det känns jobbigt att ens käresta rullar runt med andra damer och samtidigt försäkrar sin kärlek till en. Inte kommer hem på kvällarna utan raggar runt (eller låter sig bli raggad av diverse mähän till psykfall). Den sortens beteende strider mot normalpsyket..

Men problemet är att de hade ett pack. De skulle "visa omvärlden och sig själva" (?) att de minsann var annorlunda än alla andra "vanliga par". Precis som andra predikanter för "öppet förhållande" vill visa.

Det står i tidningar var och varannan dag hur fantastiskt den här sortens liv är och hur dumma i huvudet/gammalmodiga/stelbenta vanliga monogama människor är. Vi förstår inte vårt egna bästa..

Har man gett sig i leken så får man leken tåla. Det är inte Madsen som har brutit mot spelreglerna.

Fast det här har du väl egentligen ingen aning om? Rimligtvis har man ju ett öppet förhållande för sin egen skull, inte för att man "vill vara annorlunda" eller "visa världen". Hur resonerar du egentligen? Och förövrigt har vi ingen aning om vem som velat öppna upp förhållandet och hur båda parterna tänkt, känt och resonerat kring det hela, så jag förstår inte varför du tror att du skulle kunna få fram något av värde av ett resonemang som bygger på ogrundade gissningar?
Citera
2018-03-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Några utdrag från de medicinska vittnesmålen samt mina kommentarer.

Kommentar: Blödningar som indikerar påförande av skada i livet kan således vara försvunna på kvarlevan på grund av att den legat i vatten.

Kommentar: Ett sticksår som kan vara påfört i livet. Den finns alltså kvar trots att kvarlevan legat i vatten.

Kommentar: Merparten av sticksåren var ytliga. De syftar således ej till att släppa ut gaser.

Kommentar: Det anser även experten. Så då Madsen inte påförde dessa sticksår för att släppa ut gaser, hade han ett annat syfte. Syftet syns i resultatet: syftet var att skada Kim Wall. Det gjorde han också, för de skadorna är kvar och är väldokumenterade.

Kommentar: Långa skärsår. Han ville tillfoga Kim Wall långa skärsår och det gjorde han också. Skärsåren är kvar och är nu väldokumenterade.

Kommentar: Madsen ville sticka Kim Wall med en kniv i bröstområdet. Det gjorde han då. Det vet man för det sticket finns kvar på kroppen. Det är väldokumenterat.

Kommentar: Vänster skuldra har Madsen också skurit. Han gjorde det för att han ville skada Kim Wall i vänster skuldra.

Det fanns blodcirkulation då detta gjordes om man tar hänsyn till mikroskopiska analysen. Resultatet visar att hon ej var helt död. Döden är en process. Madsens skadande av Kim Wall var också en process, vilket visas med denna analys.

Kommentar: Madsen ljög således. Han ljög för att verkligheten inte var som han ville framlägga den. För om han gjorde det skulle han få ett längre straff. Han ljuger således om att han är en mördare.

Kommentar: Och att han ljuger är resultatet av deras kommentar här.

Kommentar: Mycket karaktäristiska skador på huvudet gav dem misstanken om att han använde ett bälte.

Kommentar: Det kan ha varit en munkavle enligt fördelningen av missfärgningarna.

Kommentar: Madsen blockerade hennes luftväg, enligt indikationen.

Kommentar: Blodsutgjutelserna har mer sannolikt uppstått före döden än efter.

https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen

Det finns vissa detaljer som förvånar en i den samlingen.

Varför så långa skärsår? Vad var syftet med dessa? Att hon skulle dö av blodförlust? Men ville han inte att hon skulle leva så länge som möjligt innan hon dog?

Varför munkavle? Om man nu vill tortera någon till döds vill man inte höra hur hon skriker/ber om nåd/gråter/förbannar en?

Vänster skuldra: fattar ingenting. Vad är tanken bakom detta?

Varför blockera hennes luftvägar? Menade Madsen att hon inte dog snabbt nog annars? Är inte själva vitsen med tortyren att offret dör LÅNGSAMT och att GM kan titta på och njuta istället för att bara blockera luftvägarna då döden inträffar relativt snabbt?
Senast redigerad av sno 2018-03-26 kl. 09:24.
Citera
2018-03-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Fast det här har du väl egentligen ingen aning om? Rimligtvis har man ju ett öppet förhållande för sin egen skull, inte för att man "vill vara annorlunda" eller "visa världen". Hur resonerar du egentligen? Och förövrigt har vi ingen aning om vem som velat öppna upp förhållandet och hur båda parterna tänkt, känt och resonerat kring det hela, så jag förstår inte varför du tror att du skulle kunna få fram något av värde av ett resonemang som bygger på ogrundade gissningar?

Jag tror att väldigt många som predikar öppet förhållande gör det just för "sin egen skull" - inte för den andres

Hon hade i alla fall gått med på att ha en relation med honom som innefattade andra sexuella relationer/kontakter. Öppet förhållande indikerar inte att det är tillåtet att "prata med andra"..

Så OM man går med på sådana villkor, då borde man inte skylla på någon annan ifall det känns jobbigt i verkligheten.

Dessutom hade hon alla möjligheter att rösta med fötterna. Vilket hon inte gjorde förrän han burades in. (och inte ens direkt då..)
Citera
2018-03-26, 09:33
Medlem
Citat:
Tror du att PM på fullt allvar vill torteras till döds av insomnia?
Eller har du funnit något som tyder på att PM vill plågas,torteras ihjäl själv.
Jag har uppfattat det som omvänt, dvs att han vill plåga,tortera.

OM det nu hade varit hans dröm, så hade han också missat det faktum att han INTE skulle ha dött av insomnia i alla fall under sådana omständigheter. Kanske av utmattning efter att ha knullat runt eller av svalt/törstat ihjäl sig om han inte hade tänkt på att ta med proviant på den resan.

Män i krig har somnat i vattenpölar och liknande "omöjliga sängar" när de ha blivit tillräckligt trötta. Att tuben skulle ha roterat i långsam takt skulle inte ha förhindrat honom från att somna.
Citera
2018-03-26, 09:35
Medlem
Citat:
Jag tror att väldigt många som predikar öppet förhållande gör det just för "sin egen skull" - inte för den andres

Hon hade i alla fall gått med på att ha en relation med honom som innefattade andra sexuella relationer/kontakter. Öppet förhållande indikerar inte att det är tillåtet att "prata med andra"..

Så OM man går med på sådana villkor, då borde man inte skylla på någon annan ifall det känns jobbigt i verkligheten.

Dessutom hade hon alla möjligheter att rösta med fötterna. Vilket hon inte gjorde förrän han burades in. (och inte ens direkt då..)

Jag är mycket väl medveten om vad som brukar utgöra ett öppet förhållande. Med tanke på PMs manipulativa personlighet kanske det inte är helt orimligt att detta är något han delvist övertalat S om, och hon gått med på för att förhållandet skulle hålla. PM gjorde ju det konstiga uttalandet att deras överenskommelse gjorde att "S kunde dansa med sjömannen" (huh?!), om det inte är en metafor för att ligga med andra män så verkar det itne ha varit så att förhållandet var lika öppet för dem båda, så att säga. Men, det jag sa till dig måste naturligtvis också appliceras på mig själv - vi vet så oerhört lite om förhållandena kring förhållandet att det liksom inte lönar sig att spekulera kring dess detaljer. Eller får du ut någon kittlande känsla av att spinna på om det? Rent faktamässigt är underlaget helt enkelt alldeles för tunt för att kunna dra några slutsatser utifrån deras öppna förhållande - bortsett från att PM är promiskuös, då, och att S "fick dansa med sjömannen".
Senast redigerad av morboso 2018-03-26 kl. 09:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in