2018-03-26, 00:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Rent psykiskt var det väl den värsta tortyren. Att vara instängd i ett litet utrymme under vatten och inte ha någonstans att fly. Att inse att du är det med en person som har onda avsikter. Och så hela förloppet som nog varade ett par timmar. Och så alla hennes tankar,rädsla samt dödsångest. Jag hoppas att hon iallafall inte kände smärta efter ett tag.

Döden blev en frigörelse, hennes räddning.
Citera
2018-03-26, 01:08
Medlem
Många här skriver att peter m , tände på kroppsöppningar och ville dö med nakna kvinnor och kattungar i ett rör . Vart hittar ni den faktan ? Om inte p.m blir dömd då konverterar jag till islam.
Senast redigerad av Turbanz 2018-03-26 kl. 01:09. Anledning: Fel
Citera
2018-03-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Många här skriver att peter m , tände på kroppsöppningar och ville dö med nakna kvinnor och kattungar i ett rör . Vart hittar ni den faktan ? Om inte p.m blir dömd då konverterar jag till islam.
I det andra vittnesförhöresdagen www.bt.dk ,bt.live rapporteringen.
Det var en kvinnlig medarbetare som själv lidit av dödsfascination som vittnade.
PM hade väl skämtat om sin idealdöd för henne.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-26 kl. 01:22.
Citera
2018-03-26, 01:24
Medlem
Citat:
Nej inte helt smärtfritt. Men eftersom PM tycks vara väldigt pervers fortsatte det nog med lekar efter hennes död. (eller kliniska död? Halsen avskuren.)
Jag har fått för mig att huvudet kapades i nära anslutning till kroppens död iallafall.
Jag tänker inte fantisera om det i skrift men jag tänker på Ted Bundy här.
(En annan Narcissist,psykopat och även manodepressiv,sexualsadist,nekrofil etc).
Vad han gjorde med avkapade huvud osv.
Etter hva jeg har lest så var halsen avskåret med tre kutt. Da kan man spekulere i om han skar halspulsårene eller luftrøret i to omganger mens han observerte og nøt lidelsene.
Citera
2018-03-26, 01:30
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tänk dig att du har en PET-flaska fylld med vatten. I locket sitter en slang ur vilken vatten kan sugas ut ur flaska. När så sker, kommer flaskan att "skrynkla ihop sig" till följd av det undertryck som uppstår i flaskan. På samma vis menar PM att det uppstår ett undertryck i ubåten, när motorn suger lufte innifrån ubåten. Motorn behöver luften för att kunna förbränna dieseln som den drivs med. Ubåten är dock stark nog att inte "skrynklas ihop" av undertrycket som uppstår.

Tänk nu att vattnet som sugs ut ur PET-flaskan, blandas med saft och åker in i PET-flaskan igen via en andra slang. PET-flaskan kan knappast skrynklas ihop när vi åter skickar in vattnet vi tog ut, och därtill har blandat den med lite saft.

Ungefär på samma vis så blandas luften med diesel i motorn, där sker sedan en förbränning som omvandlar luft och diesel till avgaser. Diesel består huvudsakligen av något som kallas kolväten. Det vill säga, grundämnena kol och väte. När dieseln blandas med luft i motorn, och antänds, så brinner dieseln upp och det som händer är att luften, eller för att vara mer exakt, det syre som finns i luften, reagerar med kolvätena, så att det bildas koldioxid (kol + syre) och vatten (väte + syre) man skulle kunna säga att kolväte + syre blir kol-syre (koldioxid) och väte-syre (vatten). Dessa kommer ut i form av avgaser, rök, som alltså består av koldioxid och vattenånga. Det kommer alltså i någon mening ut mer avgaser än den luft som sugits ut. Därav liknelsen med vatten + saft.

Du kanske känner till att man inte får slänga tomma sprayflaskor på elden. De exploderar nämligen då. Det som händer är att gasen som finns inne i flaska värms upp av elden, och när en gas blir varm, så expanderar den, den tar mer plats, kan man säga. Och när det blivit tillräckligt varmt, har gasen blivit så varm, och expanderat så mycket, att sprayflaskan exploderar med en jäkla smäll.

Den luft som sugs in i motorn, åker in kall och kommer ut varm, i form av varma avgaser. Eftersom avgaserna är varma, tar de mer plats än de skulle gjort som kalla. Detta faktum bidrar till att det inte uppstår något undertryck.

Detta är bara en av flera anledningar till att PM's påhitt om avgaserna rent fysiskt inte kan vara sanna.

En annan handlar om undertrycket. Motorn suger luft för att kunna fungera, den drar in luft i cylindrarna och förbränner dieseln. Problemet för motorn är att den har ingen "styrka" med vilken den kan "dra" in luft. Om det uppstår ett undertryck inne i ubåten, så orkar motorn inte dra in luften, istället så stannar den, för den får ingen luft. Det är ett enkelt, gammalt och välkänt sätt att stanna en motorn, blockera luftintaget. Sätter man handen för luftintaget på en sådan motor som sitter i PM's ubåt, så stannar den på någon sekund, och det byggs inte upp något större undertryck som drar fast handen i luftintaget, så som PM menar att luckan skulle ha dragits fast i ubåten.

Detta välkända faktum är en annan anledning till att PM's påhitt om avgaserna rent fysiskt inte kan vara sanna.

Motorn behöver luft för att fungera. För att förbränna 1 liter diesel går det åt 12 kubikmeter luft, 12 000 liter. Ganska mycket alltså. Om motorn tar luft innifrån ubåten, och sprutar ut avgaserna inne i ubåten. Kommer luften ganska snabbt att förbrukas och ersättas med avgaser. Resultatet blir att motorn återigen inte får någon luft, och den stannar.

Detta är ytterligare en anledning till att PM's påhitt om avgaserna rent fysiskt inte kan vara sanna.

Och så till sist, om PM nu fått problem med motorn, och gick upp på däck. Hade KW, som var rädd för ubåten, stannat kvar därnere själv, när det dessutom kom ut avgaser där nere, och det är frisk luft i tornet. Knappast. Hon hade varit före PM ut ur ubåten. Och om hon nu av någon anledning blev kvar där initialt, så hade hon ju ändå kommit som skjuten ur en kanon så fort hon kände avgaser, och det hade ju hänt långt innan det hade uppstått ett undertryck stort nog att "låsa" luckan, om det hade varit fysiskt möjligt.

Vad gäller hur varmt som menas, så delar jag verkligen inte den uppfattning som det danska "Teknisk institut" tydligen menar på, 150-160 grader. Möjligen kan avgaserna vara så varma när de kommer i avgasröret, men det är tveksamt, då man som regel blandar avgaser och kylvatten på en dylik motor. Kan dock vara annorlunda på PM's ubåt.

I alla fall. Avgaserna går ut i ubåten. och blandas med luften som finns där, till att börja med. Den kyls också av skrovet som ligger i vattnet, och allting inne i ubåten. Mycket metall som är effektivt att kyla med. Tänkt dig en bil som står i ett litet garage, men med motorn på. Hur lång tid tar det innan det blir varmt inne i garaget av avgaserna? Rätt lång tid. Det blir liksom inte 150 grader på några minuter.

Tänk så här, ta 1 liter kokhett vatten, och häll i en tiolitershink med kallt vatten. Hur varmt blir det?
Så även om avgaserna som kommer ut i ubåten är 150 grader, så skulle det ta timmar innan det är 150 grader varmt inne i ubåten. All luft skulle vara borta för länge sedan och motorn dött. Det blir så klart varmare, men inte så mycket varmare.

Alldeles utormoförträffligt inlägg. Stunder som dessa gör att man står ut med den dynga som dominerar FB.
Citera
2018-03-26, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
.
Citat:
Den luft som sugs in i motorn, åker in kall och kommer ut varm, i form av varma avgaser. Eftersom avgaserna är varma, tar de mer plats än de skulle gjort som kalla. Detta faktum bidrar till att det inte uppstår något undertryck.
Detta är bara en av flera anledningar till att PM's påhitt om avgaserna rent fysiskt inte kan vara sanna.
Citat:
Vad gäller hur varmt som menas, så delar jag verkligen inte den uppfattning som det danska "Teknisk institut" tydligen menar på, 150-160 grader. Möjligen kan avgaserna vara så varma när de kommer i avgasröret, men det är tveksamt, då man som regel blandar avgaser och kylvatten på en dylik motor. Kan dock vara annorlunda på PM's ubåt.
Tack, det var en bra förklaring - typ "Diesel exhaust for dummies".
La spoiler bara för att highlighta frågan.

Expositionstid är också avgörande, han verkar ju prata om en relativt kort tid.
På tal om bil. Jag tänkte bastu där det är rejält varmt men då kyler kroppen själv ner sig (initialt iaf). Sen tänkte jag brand utan kontaktskada, där avlider ju personen av CO-förgiftning men brännskador förekommer pga så het omgivningsluft (beroende på grader+duration givetvis) men det finns trots allt en aktiv värmekälla. Alltså mer snabb värmeutveckling.
En siffra som nämndes (norge?) var 105 grader, men jag kan minnas fel.
Jag hoppas att övertryck/varma gaser raserar hans undertryck/lucka i "baklås"/avgaser. Det borde de väl komma långt med?
Senast redigerad av develi 2018-03-26 kl. 01:46.
Citera
2018-03-26, 01:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
I det andra vittnesförhöresdagen www.bt.dk ,bt.live rapporteringen.
Det var en kvinnlig medarbetare som själv lidit av dödsfascination som vittnade.
PM hade väl skämtat om sin idealdöd för henne.
Skämtat?
Citera
2018-03-26, 02:06
Medlem
Citat:
Nej inte helt smärtfritt. Men eftersom PM tycks vara väldigt pervers fortsatte det nog med lekar efter hennes död. (eller kliniska död? Halsen avskuren.)
Jag har fått för mig att huvudet kapades i nära anslutning till kroppens död iallafall.
Jag tänker inte fantisera om det i skrift men jag tänker på Ted Bundy här.
(En annan Narcissist,psykopat och även manodepressiv,sexualsadist,nekrofil etc).
Vad han gjorde med avkapade huvud osv.

När Kim har dött är hon bara skit han måste bli av med. Inget annat.
Citera
2018-03-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Skämtat?
Tror du att PM på fullt allvar vill torteras till döds av insomnia?
Eller har du funnit något som tyder på att PM vill plågas,torteras ihjäl själv.
Jag har uppfattat det som omvänt, dvs att han vill plåga,tortera.
Citera
2018-03-26, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När Kim har dött är hon bara skit han måste bli av med. Inget annat.
Hur vet du vilka övriga parafilier PM kan tänkas lida av? Han har en fascination av döden,det vet vi.
Och det kan inbegripa många olika saker.
Citera
2018-03-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jo men det är också en efterkonstruktion. Om man inte minns smärtan, har den inte funnits och upplevts då? Svåra skador leder till detta som du säger, endorfinpåslag men dels varar de endast begränsad tid dels har PM tillfogat många ytliga skador. Vi vet inte hur länge det hela pågick och vi har fått rättsmedicins bilder av fastspänt huvud och armar fastbundna i remmar vid bänken. Tror inte vi ska göra oss illusioner att det var smärtfritt.

Mest troligt har han plågat henne så länge han bara kunnat, dragit ut på njutningen så långt det gått. Nej, några illusioner finns inte. Stackars Kim!
Citera
2018-03-26, 02:15
Medlem
Citat:
Hur vet du vilka övriga parafilier PM kan tänkas lida av? Han har en fascination av döden,det vet vi.
Och det kan inbegripa många olika saker.

Nekrofili?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in