2018-03-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skojar DU om sådana saker?
Om en person berättar att han har en dröm om att vara fast i ett rullande rör tillsammans med nakna kvinnor och kattungar för att få dö av insomnia, då skulle du alltså tänka "åh, vilken lustigkurre"?
Att du ens tar upp det som om det han sa vore något att skoja över, säger en hel del om dig.
Om en person sa detta sjuka till mig så skulle jag direkt ta med honom till psykakuten.

Men att sms'a pojkvännen - dét är värsta brottet på etikett 😫
Citera
2018-03-25, 22:44
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men kan du - och ni andra - förklara det fetade, då? Om det hade varit ett planerat mord, så hade han såklart tagit med sig en vinsch eller ett block-och-taljor-system för att kunna få ut kroppen på egen hand. Han VET ju hur svårt det är att lasta och lossa tunga saker i/ur ubåten, efter alla dessa år. Han kan på sina fem fingrar vad som krävs, för varje viktklass. Likaså vet han hur mycket vikter det behövs för att tynga ner föremål i vatten, han är ju expert på att beräkna flytkraft. Om han hade planerat det här, varför hade han då inte de grejor han behövde ombord..? Det är ju en man med både intelligens och praktiskt förstånd som vi talar om här.
Om han inte hade planerat att skära sticka tortera och därefter stycka. Det kan ju faktiskt ha varit hans plan, och då tog han ju med sig precis vad han behövde.
Citera
2018-03-25, 22:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej mördaren i dokumentären hade INTE en katt. Men han hade fångat in offrets katt för att på så sätt ha en legitim anledning att ringa på sin kvinnliga grannes dörr och återlämna djuret. Och där i hallen då överföll han henne. Han strypa henne och gömde sedan hennes kropp utomhus.
Ok, tack för info, då vet jag. Såg ej dokumentären. Förstod att han själv inte hade katt men skribenten jag svarade skrev att den mördaren gillade katter, var därför jag svarade denne som jag gjorde.
Citera
2018-03-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Om han inte hade planerat att skära sticka tortera och därefter stycka. Det kan ju faktiskt ha varit hans plan, och då tog han ju med sig precis vad han behövde.
Var och än borde rimligtvis begripa orsaken till att det tas med diverse verktyg som såg till den helt nystädade båten för inte skulle det byggas några hyllor utan material till hyllor
Citera
2018-03-25, 22:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var och än borde rimligtvis begripa orsaken till att det tas med diverse verktyg som såg till den helt nystädade båten för inte skulle det byggas några hyllor utan material till hyllor
Nej precis. VAD skulle han såga. Det faller på sin egen orimlighet att det skulle tillverkas några hyllor INNE i ubåten. Han är en fruktansvärt vidrig person och jag mår illa när jag förstår alla grymheter som han förmodligen har utsatt Kim för. Hur mycket smärta kan man tåla innan man tuppar av?
Citera
2018-03-25, 22:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vem skall vittna i morgon?
Jag har inte hört att det har specificerats.
Citera
2018-03-25, 23:02
Medlem
Citat:
Nej precis. VAD skulle han såga. Det faller på sin egen orimlighet att det skulle tillverkas några hyllor INNE i ubåten. Han är en fruktansvärt vidrig person och jag mår illa när jag förstår alla grymheter som han förmodligen har utsatt Kim för. Hur mycket smärta kan man tåla innan man tuppar av?
Förhoppningen är att hjärnan slutar registrera smärta mycket snabbt
Citera
2018-03-25, 23:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah

Kommentar: Blodsutgjutelserna har mer sannolikt uppstått före döden än efter.

https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen

Kan ha ska det vara om man ska vara petig och med tanke på sannolikhetsskalan ligger kan ha inte högt. Dina kommentarer utgår i från din uppfattning och inte vad som egentligen sägs-.

Citat:
Sannolikhetsskala

1. Fynden anger…

2. Fynden talar starkt för…

3. Fynden talar för…

4. Fynden kan tala för…

5. Kan inte anges…

Jag utgår ifrån att rättsmedicinska experter går på samma skala i både Sverige och i Danmark.

Här pratar reportern om hur osäkert det är gällande rättsmedicinska expertens utlåtande.
Citat:
Status på Peter Madsens sag efter tredje dag i retten
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-23-det-kom-frem-paa-fjerde-dag-i-retssagen-mod-peter-madsen
Senast redigerad av Moosky 2018-03-25 kl. 23:21.
Citera
2018-03-25, 23:08
Medlem
Citat:

Helt annan sak, självklart, men et lite hopp att hon inte var medveten speciellt länge.

Jag har fött et dött barn. När barnet är dött i magen finns ingen som "jobbar med". Endast en tre-kilos livlös klump man får puscha ut. Man måste jobba lite hårdare kanske. Jag fick stort blodtrycksfall, och kommer i håg att jag tänkte "nu dör jag", och att det var en god känsla. I mitt tillfälle var jag inte rädd för att dö, för jag var så sorgsen att jag inte brydde mig. O andra sidan; om inte dom hadde gett mig medicin och oxygen - så hadde jag faktisk dött.

Kim hadde inte medicin och oxygen. Så jag hoppas hon var medvetslös under det mesta av tortyren 😔
Citera
2018-03-25, 23:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Helt annan sak, självklart, men et lite hopp att hon inte var medveten speciellt länge.

Jag har fött et dött barn. När barnet är dött i magen finns ingen som "jobbar med". Endast en tre-kilos livlös klump man får puscha ut. Man måste jobba lite hårdare kanske. Jag fick stort blodtrycksfall, och kommer i håg att jag tänkte "nu dör jag", och att det var en god känsla. I mitt tillfälle var jag inte rädd för att dö, för jag var så sorgsen att jag inte brydde mig. O andra sidan; om inte dom hadde gett mig medicin och oxygen - så hadde jag faktisk dött.

Kim hadde inte medicin och oxygen. Så jag hoppas hon var medvetslös under det mesta av tortyren 😔
Tråkig upplevelse för dig ,tur att du klarade av det. Jag hoppas verkligen Kim tuppade av snabbt, men i mitt bakhuvud har jag skräckfilmer jag sett , böcker jag läst , att torteraren väntar och väcker sitt offer för att få se skräcken hos henne innan han fortsätter. Jag vet , makabert och jag ber om ursäkt för mörka tankar, men det är så fruktansvärt vidrigt när jag tänker på hur Kim måste ha lidit. HUR man kan skriva ner Kim som person och hålla Madsen bakom ryggen är för mig en gåta.
Citera
2018-03-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Förhoppningen är att hjärnan slutar registrera smärta mycket snabbt

Läste en annan story om en kvinna som ble våldtagen och knivstuckit för många år sen (också i vagina). Dom spratt upp hela buken på henne så tarmarna föll ut. Våldsmännen trodde hon var död och stack. Hon överlevde och säger att hon kände smärtan först nästa dag (efter operation).

Möjligt att adrenalin är smärtlindrande?
Citera
2018-03-25, 23:24
Medlem
Amputerade han hennes arm när hon levde eller är detta bara ett dåligt rykte jag hört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in