2018-03-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det lär vara innan de ger sig ut, därute hade han ingen täckning. Det var väl sökorden via mobil som de såg?
Om det är korrekt angett vet jag inte (har inte sett klockslaget innan) och man får ta vissa detaljer via live med en nypa salt, det stämmer inte alltid.

Kim hade täckning på sin mobil och skickade sms ända tills dom dök, så i ytläge är det möjligt att den där nollan kunde googla efter filmer mitt i natten.
Citera
2018-03-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
]Nej? Skulle du inte också reagera med oro och bestörtning, om du plötsligt fick en våldsexbild på messen/mailen från en kollega eller anställd..?
[/b]
Det här var lustigt. Om X skickar, låt oss säga ett hotelsebrev, till Y - då säger det mer om Y:s psyke än om X:s???
Nej, inte om jag var pervers med en väldigt avikande sexualitet. Om jag talat med min anställde om min fascination för mord,våld,död och porrvideos/snuff osv. Om jag bearbetat min anställde att hon skulle filma när jag hade sex med några galna män.
Om du läser mellan raderna i hennes vittnesmål, så låter det som PM försöker att få med henne som medbrottsling.
Som att han försöker att manipulera henne samt utnyttja hennes fascination för döden i sitt eget syfte.
DVS egeninspelade perversa filmer, kanske tom snuffvideos.
EDIT: Var vänlig och läs hennes vittnesmål först innan du framställer Madsen son en person med normal sexualitet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-23 kl. 20:20.
Citera
2018-03-23, 20:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hoppas att inte chefen är en Madsen-lookalike/soulmate .
Men bara med Madsen fungerar sådant osunt beteende.
Inga normala chefer skulle uppskatta om du gör så- det
vikariatet du söker kommer att läggas i malpåse.

Fast min poäng är ju, att ÄVEN om man nu skulle veta att ens chef tänder på dvärgporr/djurporr/barnsex/whatever, så skickar man inte en sådan bild till honom för att få hans uppmärksamhet. Utan får man inte kontakt på vanligt sätt, så får man vända sig till andra kanaler som t.ex. facket, eller (om man är praktikant) universitetet, socialkontoret, Arbetsförmedlingen o.s.v..

Ni är ju helt galna här, när det gäller att hitta rationella förklaringar till de mest bisarra handlingar..!
Citera
2018-03-23, 20:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nej? Skulle du inte också reagera med oro och bestörtning, om du plötsligt fick en våldsexbild på messen/mailen från en kollega eller anställd..?

Det här var lustigt. Om X skickar, låt oss säga ett hotelsebrev, till Y - då säger det mer om Y:s psyke än om X:s???
Du kan inte jämföra hur en normal människa skulle reagera.
Tjejen hade förstått att det enda som intresserade Madsen när det gällde henne var hennes fitta.
Han var inte intresserad av något som hade med seriöst samarbete med henne att göra, för hon hade ju visat att hon bangade för hans äckliga närmanden. Hur gör hon då när hon behöver få kontakt med honom och han aldrig svarar? Jo, eftersom att hon vet att han är ett ultraperverst as så skickar hon en sjuk, porrig bild. Ren MANIPULATION kallas det, vilket snabbt gav resultat och pervot hörde av sig efter några sekunder. Det säger allt om Slaktar-Madsens psyke, drifter och extremt avvikande sexualitet.
Citera
2018-03-23, 20:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tja du får väl motbevisa det här då:

- Er det så korrekt forstået, at når det ikke kan afvises ,at to af de fire skader, der er fundet i underlivet, kan være sket ude fra - så er de ikke sket ved døden indtræden eller kort efter, så er de med sikkerhed sket EFTER dødens indtræden, siger advokaten.
Retsmedicineren tøver og kan ikke helt forstå spørgsmålet.
- Det er kun ved en af de fire læsioner inde i underlivet, at man har kunne konstatere en blodudtrækning (altså at stikket er tilført tæt på døden red.), svarer retsmedicineren
.
Ekstrabladet

Hvilke stiklæsioner, der er påført på hvilket tidspunkt, kan man ikke sige med sikkerhed. Ved i hvert fald en af de fire stiklæsionerne er der fundet tegn på, at den er påført inden dødens indtræden - altså mens Kim Wall stadig var i live.
BT

Det där var inte något jätteskarpt bevis, vettu...
Citera
2018-03-23, 20:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Var det inte också så att hans egengjorda porrfilmer, de animerade tortyrfilmerna och snuffmovies låg i en och samma mapp på hans hårddisk? Har nåt minne att jag läste det, men orkar ej kolla upp det nu.
OM han nu hade dessa "känsliga, privata" filmer i egen mapp så lär den ha varit lösenordsskyddad, så ingen annan kan ha haft möjlighet att titta på dessa. Han har ju velat få det till att "alla" hade tillgång till hans dator, vilket inte är riktigt.

Fast Djursing sa ju att M var helt borta när det gäller persondatorer. M:s teknikuppdatering slutade någon gång mellan 1945 och 1963..!
Citera
2018-03-23, 20:23
Medlem
Citat:
Fast min poäng är ju, att ÄVEN om man nu skulle veta att ens chef tänder på dvärgporr/djurporr/barnsex/whatever, så skickar man inte en sådan bild till honom för att få hans uppmärksamhet. Utan får man inte kontakt på vanligt sätt, så får man vända sig till andra kanaler som t.ex. facket, eller (om man är praktikant) universitetet, socialkontoret, Arbetsförmedlingen o.s.v..

Ni är ju helt galna här, när det gäller att hitta rationella förklaringar till de mest bisarra handlingar..!
Ja, du är ensam i en helt galen värld. Det är så klart fel på ALLA andras omdöme. Bara ditt och endast ditt omdöme är rätt.
Citera
2018-03-23, 20:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Låter det troligt att Madsens praktikanter skulle ha vänt sig till soc, arbetsförmedlingen, facket o.dyl för att få "hjälp"? Det skulle ju såklart bara slutat med att de förlorat sin praktikplats.
En narcissist låter sig inte sättas på plats eller styras av andra.
Dina idéer är galna och saknar verklighetsförankring. Något har väl ändå gått in i din skalle av det som den rättspsykiatriska utredningen visat eller tror du fortfarande att Madsen var som en "normal" arbetsgivare, som vem som helst? Skärp dig.
Citera
2018-03-23, 20:26
Medlem
Citat:

Har du fel på läsförståelsen ?

"Ved i hvert fald en af de fire stiklæsionerne er der fundet tegn på, [b]at den er påført inden dødens indtræden - [altså mens Kim Wall stadig var i live."[/i]
Citera
2018-03-23, 20:27
Medlem
Citat:

Det är det, du får nog kolla lite i dansk media. Enl PM dog hon ca 23.15 och han börjar styckningen ca kl 07.00. Det GÅR INTE IHOP helt enkelt. Så lång tid efter kan det inte bli en blödning, Betina hade ju tom ställt den frågan specifikt till rättsläkarna - och fått ett negativt resultat.

Vidnet bekræfter, at hun i en erklæring har svaret negativt på et spørgsmål fra Peter Madsens forsvarer under efterforskningen om, hvorvidt læsionerne kan være påført fire-seks timer efter Kim Walls død.
Citera
2018-03-23, 20:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fast Djursing sa ju att M var helt borta när det gäller persondatorer. M:s teknikuppdatering slutade någon gång mellan 1945 och 1963..!
Hur svårt är det att lösenordsskydda en mapp? Det klarar ju ett barn, man behöver inte vara dataexpert för det.
Citera
2018-03-23, 20:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hur svårt är det att lösenordsskydda en mapp? Det klarar ju ett barn, man behöver inte vara dataexpert för det.

Fast M kunde det inte, enligt uppgift. Detta var något som helt enkelt inte intresserade honom. Vilket också bör bevisa, att han inte hade något att dölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in