2018-03-23, 09:19
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Jag tycker det borde räcka att han ljugit om hennes död. Dvs att hon dött av lucka i huvudet. Lägg till all sjuk porr på hans dator. Boken om en serivåldtäktsman i hans verkstad.
Om man kollar 5:52 i den här videon ser man en kedjad docka hänga i hans verkstad https://youtu.be/Og_hMcYMLHU . Om man lägger ihop alla bitar så är det öppenbart att det är Peter Madsen.
Citera
2018-03-23, 09:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hittade citat på svt's rättegångs"följning" från dag 1. Det börjar med att han säger en tidpunkt: 23.05 där han säger att då var hon vid liv. Strax efter det får han inte upp luckan. Efter en stund (typ minuter) får han upp luckan går ner hittar henne livlös. Men kan inte vara kvar nere, går upp. Och därefter (nångång strax efter) skickar han sms till sin fru att journalisten är död.

Länken till svt dag 1: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nu-startar-rattegangen-mot-peter-madsen

Således så smsade han enligt honom själv strax eller direkt efter han kommit upp från mässen där han funnit henne livlös. Och detta hände ej långt efter 23.00-tiden

Kims pojkvän letade efter henne nångång efter 00-tiden? Om nån kan hitta den tiden?

Och när han vid den tiden mitt i natten? Stötte på frun så ville hon ej svara på frågor om ubåten.

Men om det var på morgonen han stötte på henne så är det ju fortfarande så att Madsen säger sig ha smsat henne att journalisten är död.

Hon kanske var i nån slags förnekelsechock i sin reaktion till Kims pojkvän. Men ändå är det konstigt tycker jag. Så mycket möjligt att detta är något som hon ska bli hörd av idag(?) (Innanför stängda dörrar)?

Tack, toppen!

Återkommer senare, Nu börjar förhandlingarna ✌🏼
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De har hittat sågen. Läs på och läs rätt är mitt råd till dig. Du är ju helt okunnig om vad som hänt i det aktuella fallet. Lol

Sågen hittades på botten i påsen tillsammans med hennes kläder, förutom trosor och strumpbyxor.

Nej sågen hittades separat, 10 eller 11 oktober, olika uppgifter i media. Det är efter det fyndet PM ber om ett förhör den 14/10 då han erkänner styckningen och lägger fram gasolyckan.
Citera
Medlem
Madsen bör ha gått upp när han började stycka kroppen, pga lukten, som antagligen förvånade idioten, som verkar ha bokstavsdiagnos inbakad i sin Rainman-personlighet.

Även om han inte tog ut tarmpaketet separat, bör hanteringen ha varit vidrig, även för en psykopat. Tänk på det lilla utrymmet, svett, blod, ingen ventilation, stress och gigantiska sårytor.... Det måste ha luktat fan.

Han bör absolut ha gått upp, gått ut, vädrat och kräkts. Styckningen var nog inte en del av hans dröm...

Det skulle inte förvåna mig om både offret och Madsen kräktes i ubåten åxo, vilket förvärrade lukten, och ett offer som misshandlas och mördas som Wall, tömmer troligen urinblåsa och tarm.

Jag antar att Madsen måste sänka Nautilius. Hur skulle han annars få bort lukten?

Det måste ha varit kaos därinne, och misären går inte att föreställa sig.

Att stycka kroppen bör ha tagit ett par tre timmar iaf, om Madsen överväldigades av stanken, gick till ytan, samlade kraft i friska luften, gick ner igen, bet ihop, avbröt osv...

Risken för krock, oväntade vittnen och upptäckt bör ha varit stora.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-23 kl. 09:54. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack, toppen!

Återkommer senare, Nu börjar förhandlingarna ✌🏼
Varsågod! Men du har ej med de svar han gav som jag så duktigt citerat från den rättegångsdagen nr1 Men då får man läsa mitt inlägg...
Citera
2018-03-23, 09:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är inte S. Det är en av älskarinnorna, jag gissar den som pga namnförbud bara nämndes som D i tidigare liverapport (hon som enl PM var "värst" med SM, för han är ju så försiktig av sig )

Stämmer.

@ Lærke Vidnet, der afgiver forklaring bag lukkede døre, er en af Peter Madsens tidligere elskerinder. Under afhøringen vil hun formentlig blive stillet en række meget intime spørgsmål om hendes forhold til Peter Madsen. Vidnet ønsker formentlig ikke at dele de detaljer med offentligheden.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-sagen-her-peter-madsen-i-retten-igen
Citera
2018-03-23, 09:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Varsågod! Men du har ej med de svar han gav som jag så duktigt citerat från den rättegå gsdagen nr1 Men då får man läsa mitt inlägg...

Det ska jag göra igen, och sammanställer det sen!
Citera
2018-03-23, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Stämmer.

@ Lærke Vidnet, der afgiver forklaring bag lukkede døre, er en af Peter Madsens tidligere elskerinder. Under afhøringen vil hun formentlig blive stillet en række meget intime spørgsmål om hendes forhold til Peter Madsen. Vidnet ønsker formentlig ikke at dele de detaljer med offentligheden.

https://www.bt.dk/krimi/foelg-sagen-her-peter-madsen-i-retten-igen

Men det var ju straffbart att nämna hennes namn? Och den personen som ville ha totalt stängda dörrar skulle höras efter lunch-tid. Den personen som ville ha total sekretess. Dvs hens namn får ej nämnas alls. Så denna älskarinna är ett annat vittne.
Citera
2018-03-23, 09:35
Medlem
Citat:
Men det var ju straffbart att nämna hennes namn? Och den personen som ville ha totalt stängda dörrar skulle höras efter lunch-tid. Den personen som ville ha total sekretess. Dvs hens namn får ej nämnas alls. Så denna älskarinna är ett annat vittne.

Reportern svarar en person som heter Lærke
Citera
2018-03-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tänker att man kanske ska vara lite försiktig med att döma människorna kring PM, på just PM's utsagor om desamma.

Det har du rätt i ;-)

Samtidigt tänker jag på dessa uttalanden där folk vittnar att han släppte allt han hade i händerna - för att ett "kjoltyg" kom i vägen..

Själv skulle jag aldrig kunna ta seriöst en människa som låtsas vara totalfokuserad i ett projekt - för att sen prioritera möjligheten att få idka kinkysex med någon framför projektet.

Jag kan i och för sig inte heller förstå hela arrangemanget med frun hemma, Deidre i hans lägenhet, han sovandes i ubåten och sen kinkysex med diverse damer på ubåten...
Citera
2018-03-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det har du rätt i ;-)

Samtidigt tänker jag på dessa uttalanden där folk vittnar att han släppte allt han hade i händerna - för att ett "kjoltyg" kom i vägen..

Själv skulle jag aldrig kunna ta seriöst en människa som låtsas vara totalfokuserad i ett projekt - för att sen prioritera möjligheten att få idka kinkysex med någon framför projektet.

Jag kan i och för sig inte heller förstå hela arrangemanget med frun hemma, Deidre i hans lägenhet, han sovandes i ubåten och sen kinkysex med diverse damer på ubåten...

Madsens närmaste har nog svagheter och diagnoser som passar ihop med hans, och hela hans personkrets är nog dysfunktionell. Det är bara Madsen och närmaste som förstår hur allt funkar...
Citera
2018-03-23, 09:57
Medlem
Gällande hur PM band henne har jag funderat över...de har hittat band på golvet vid bänkarna som är längs väggarna ( liknar mer britsar )
Bands hon på bänken eller blev hon bunden stående via rören vid taket ?
Har det framkommit ?
Fyyy vilken skräck hon måste ha upplevt av denna vidriga människa ( mår illa )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in