2017-03-21, 11:53
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andraleskin123
vilket jävla skämt.

Det är värre än en mobil. Du kan fan inte ladda ner nåt. inte ens en annan browser.

Jag har läst att folk som lekt runt lite med tidiga beta releaser av android i Chrome OS i vissa nyare enheter, att dom åtminstone har kunnat installera andra webläsare. Visserligen har dom buggat och krånglat väldigt mycket, vilket är väl väntat när det bara är beta, men det är åtminstone möjligt att installera andra webläsare om man har en nyare variant av Chromebook vad jag förstår. Man får väl se hur det blir när android går stable och om utvecklarna uppdaterar sina appar.
Citera
2017-07-21, 10:51
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag köpte en Acer Chromebook nyligen och visst är den lite väl uppbunden vid Googles tjänster. Du måste till och med ha en Gmailadress för att ens kunna logga in på laptopen. Men nu när jag har vant mig vid den, så börjar jag gilla den mer och mer - i takt med att jag lär mig hur den fungerar. Jag kan dock erkänna att jag stundtals har känt mig lite väl övervakad av Google och funderat på om lanseringen av den här sortens datorer är ett led i Googles försök att erövra världen.
Citera
2017-09-08, 10:07
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Lägg inte ner pengar på en Acer Chromebook. Köp vad som helst förutom en Acer Chromebook. Köp en vanlig dator med ett mer standardiserat operativsystem, men inte en som är så uppbunden till Googles tjänster och som därmed är så begränsad i olika användningsområden.
Citera
2018-03-22, 19:37
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Lägg inte ner pengar på en Acer Chromebook. Köp vad som helst förutom en Acer Chromebook. Köp en vanlig dator med ett mer standardiserat operativsystem, men inte en som är så uppbunden till Googles tjänster och som därmed är så begränsad i olika användningsområden.

Men det är ju ändå något man vet om när man skaffar chromebook. Jag trivs väldigt bra med min. Självklart har den begränsnigar, men för 1700kr har den tagit mig igenom hela högskoleutbildningen med enormt bra batteritid osv felfritt.
Citera
2018-03-22, 19:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Fast nu är det här ju tråden om Chromebooks...

Skulle gärna skaffa en då det enda jag gör på min laptop är att surfa på nätet, med Chrome. Varför skulle jag behöva en massa annat lulllull...?

En sån här liten goding vore inte dumt; https://www.dustinhome.se/product/50...169.1521744037 (förutom att den har utgått)
Citera
2018-03-22, 19:46
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast nu är det här ju tråden om Chromebooks...

Skulle gärna skaffa en då det enda jag gör på min laptop är att surfa på nätet, med Chrome. Varför skulle jag behöva en massa annat lulllull...?

En sån här liten goding vore inte dumt; https://www.dustinhome.se/product/50...169.1521744037 (förutom att den har utgått)

Den där tror jag är riktigt bra!

Mina fyra år på högskolan har jag gått med hjälp av en enkel ASUS c300. Betalade tror jag 1700kr och använder den än dagligen, fantastisk batteritid än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback