Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-21, 14:38
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Grejen är att jag inte köper din förklaring. Om det finns ett bleck mellan högtalarkontakterna, spelar det ingen roll vilken ingång du väljer att ansluta högtalarkabeln till. Om det inte finns ett bleck fungerar bara den ena högtalaren, alltså antingen diskanten ELLER basen. Såna här menar jag. https://www.hembiobutiken.se/temasid...ina-hogtalare/


Tror vi missförstår varandra, jag menar ingången på stereon. Jag har bleck på båda högtalarna och båda två fungerar finfint, när de är ensamt inkopplade som att vara höger-högtalare.

De vill säga, vänster högtalare fungerar om den är inkopplad som höger högtalare. Höger högtalare fungerar fint om den är inkopplad som höger. Problemet ligger i när jag kopplar in någon av högtalarna att agera som höger högtalare låter dem-lågt.
Citera
2018-03-21, 14:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDayum
Tror vi missförstår varandra, jag menar ingången på stereon. Jag har bleck på båda högtalarna och båda två fungerar finfint, när de är ensamt inkopplade som att vara höger-högtalare.

De vill säga, vänster högtalare fungerar om den är inkopplad som höger högtalare. Höger högtalare fungerar fint om den är inkopplad som höger. Problemet ligger i när jag kopplar in någon av högtalarna att agera som höger högtalare låter dem-lågt.
Lär dig svenska. Jag köper inte din förklaring om övre och undre in- eller utgång. Det är bara skitsnack. Hur som helst frågar jag en gång till: var förstärkaren på när du kopplade in allt?
Citera
2018-03-21, 14:46
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Lär dig svenska. Jag köper inte din förklaring om övre och undre in- eller utgång. Det är bara skitsnack. Hur som helst frågar jag en gång till: var förstärkaren på när du kopplade in allt?


Nej det var den inte.
Citera
2018-03-21, 14:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDayum
Nej det var den inte.
Du borde fatta vid det här laget att du inte kan fixa felet själv, så det är bara att sluta skriva här och lämna in den för felsökning, eller bara köpa nytt om garantin inte gäller.
Citera
2018-03-21, 14:58
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du borde fatta vid det här laget att du inte kan fixa felet själv, så det är bara att sluta skriva här och lämna in den för felsökning, eller bara köpa nytt om garantin inte gäller.


Men det kanske kan vara bra att veta vad felet är innan man skickar in den? Till en början trodde jag ju att det var fel på högtalaren för att den lät dåligt. Men med lite hjälp från chatten visade sig det inte vara fallet.


Du kanske inte är rätt person att hänga i en tråd där hjälp sökes om du ska ha en sån attityd. Jag har ju erkänt att jag inte kan något om ljud.
Citera
2018-03-21, 15:02
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDayum
Men det kanske kan vara bra att veta vad felet är innan man skickar in den? Till en början trodde jag ju att det var fel på högtalaren för att den lät dåligt. Men med lite hjälp från chatten visade sig det inte vara fallet.


Du kanske inte är rätt person att hänga i en tråd där hjälp sökes om du ska ha en sån attityd. Jag har ju erkänt att jag inte kan något om ljud.
Ingen på FB kan säga vad felet är innan en felsökning är genomförd. Men jag misstänker fortfarande ett handhavandefel, att du på nåt sätt orsakat en överbelastning eller nåt dylikt.
Citera
2018-03-22, 10:45
  #31
Medlem
Kan vi inte försöka få en summering av symptomen och se om det trots allt inte går att hitta var felet är?

För riktig felsökning ställer jag därför frågor som TS bör svara på.
På förstärkaren: ställ balansen i mitten. Välj källa/source (cd spelare).Ställ volymen på normal (typ 1/4).
Koppla ut båda högtalarsladdarna på förstärkarsidan. Välj A utgång.

1. Vilken källa har du (cd spelare)? Har du möjlighet att koppla in en annan källa?

2. Koppla in sladden till ena högtalaren på vänster A-utgång, gör sedan samma test med andra högtalaren (koppla först ut den första).
Låter båda bra, en (vilken?), eller ingen?
3. Koppla nu in sladden till ena högtalaren på höger A-utgång gör sedan samma test med andra högtalaren (koppla först ut den första)
Låter båda bra, en (vilken?), eller ingen?

Sen kan vara dags att kolla hur källan (typ cd spelaren) är inkopplad men svara först på frågorna ovan.
__________________
Senast redigerad av HeiligeMakkaroni 2018-03-22 kl. 11:08.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback