Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 19:35
  #1
Medlem
mmas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...enligt-uppgift

Citat:
Polisen har en pågående insats i området Söder i Gävle.

– Vi har resurser på plats, mer än så säger jag inte i nuläget, säger Daniel Wikdahl, informtör vid polisen region Mitt.

Enligt uppgift till Aftonbladet ska en person ha blivit svårt knivskuren

Hänger det ihop med tidiga händelser kanske?
Citera
2018-03-20, 19:48
  #2
Medlem
Vad är Söder för något område?
Citera
2018-03-20, 19:48
  #3
Medlem
Även i lokalblaskan
Arbetarbladet.se
Citera
2018-03-20, 19:48
  #4
Medlem
akutaccents avatar
Ännu ett våldsbrott i pundarhålan Gävle, how surprising. Undrar om gärningsmannen/männen håller till i Sätra/Östra/Andersberg.
Citera
2018-03-20, 19:49
  #5
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vad är Söder för något område?

Söder om Gavleån
Citera
2018-03-20, 19:49
  #6
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vad är Söder för något område?

Ett bra område, en del av det absoluta centrala gävle.
Citera
2018-03-20, 19:52
  #7
Medlem
Se Wikipedia https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Söder,_Gävle
Citera
2018-03-20, 19:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vad är Söder för något område?

En av de absolut bättre delarna av stan. Finns inte några direkt dåliga områden på Söder. Kungsgatan är fullsmetad av restauranger. Finns/har funnits (osäker på om det är nerlagt nu) en flyktingsluss också. Fun fact - det är på Söder som julbocken står.

Såg en polisbil med blåljus och sirener vid 17.20 tiden ungefär svänga in på Fleminggatan västerut. Vet inte om det kan vara relaterat.
Citera
2018-03-20, 20:01
  #9
Medlem
Migrationsverket ligger på söder. Och Interpool.
Citera
2018-03-20, 20:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardo
En av de absolut bättre delarna av stan. Finns inte några direkt dåliga områden på Söder. Kungsgatan är fullsmetad av restauranger. Finns/har funnits (osäker på om det är nerlagt nu) en flyktingsluss också. Fun fact - det är på Söder som julbocken står.

Såg en polisbil med blåljus och sirener vid 17.20 tiden ungefär svänga in på Fleminggatan västerut. Vet inte om det kan vara relaterat.

Var polis med blåljus på nämnt ställe redan vid 17. Eller kanske du uppskattade tiden lite fel? (Jag är helt säker på tiden, höll på att bli av med tårna på väg hem från jobbet när polisen svängde in med blåljus på Fleminggatan vid Maggies)

Det som beskrivs i det citerade och mitt är dock inte på söder utan södertull. Några min promenads skillnad och fortfarande ett av Gävles bättre och lugna områden men för de med lokalkännedom är söder och Södertull olika. För en reporter antagligen samma sak. Men som sagt - öppen fråga om polis på Södertull och det som beskrivs i artikeln hör samman.
Citera
2018-03-20, 20:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Var polis med blåljus på nämnt ställe redan vid 17. Eller kanske du uppskattade tiden lite fel? (Jag är helt säker på tiden, höll på att bli av med tårna på väg hem från jobbet när polisen svängde in med blåljus på Fleminggatan vid Maggies)

Det som beskrivs i det citerade och mitt är dock inte på söder utan södertull. Några min promenads skillnad och fortfarande ett av Gävles bättre och lugna områden men för de med lokalkännedom är söder och Södertull olika. För en reporter antagligen samma sak. Men som sagt - öppen fråga om polis på Södertull och det som beskrivs i artikeln hör samman.

Kan mycket väl ha tagit fel på tiden, jag höftade till.

Vet du var polisbilen tog vägen? När jag kom fram till Fleminggatan så såg jag den inte.

Eftersom det står i åtminstone Gefle Dagblads artikel att:
"Jag kan bekräfta att vi har en pågående insats på Söder i Gävle. Men jag kan inte säga vad det gäller just nu, säger Daniel Wikdahl.

Han vill heller inte säga när polisen larmades om händelsen."

så kan polisbilen vi såg kanske vara inblandad i det hela?
Citera
2018-03-20, 20:15
  #12
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardo
En av de absolut bättre delarna av stan. Finns inte några direkt dåliga områden på Söder. Kungsgatan är fullsmetad av restauranger. Finns/har funnits (osäker på om det är nerlagt nu) en flyktingsluss också. Fun fact - det är på Söder som julbocken står.

Såg en polisbil med blåljus och sirener vid 17.20 tiden ungefär svänga in på Fleminggatan västerut. Vet inte om det kan vara relaterat.

Det är ett "okej" område. Restaurangerna är inte speciella och uteställena är fulla av skit och kokain. Finns fortfarande mycket skit även på söder. Det enda lugna området är Villastaden och rikemansdelen av Sätra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback