2018-03-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tycker Isaksson fortfarande håller en god nivå men problemet är ju att han redan tackat för sig i landslaget. Ser inte fint ut då om han kommer in på räkmacka rakt som startman om nu Olsen inte hinner tillbaka. Till skillnad från Zlatan spelar han kontinuerligt och har gjort så sedan han kom till Djurgården. Så inte alls konstigt att hans namn diskuteras i media.

Ser inte någon anledning att ta in Isaksson nu när Olsen blir skadad när vi har 3 andra målvakter som har liknande rutin, liknande ålder och är lika bra. Olsen skada gör ingen större skillnad. Jag hade förstått om läget var annorlunda där målvakterna bakom Olsen varit mycket sämre.
Citera
2018-03-19, 19:02
Medlem
F-n vad journalisterna håller på.Metoo Nannskog nu ute och vill återvinna gammal skämd skåpmat.
Isaksson har gjort sitt och så jävla märkvärdig var han aldrig till att börja med.
Snart skall väl Gunnar Gren grävas upp och beredas plats på mittfältet.
Vilket trams.
Citera
2018-03-19, 19:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ser inte någon anledning att ta in Isaksson nu när Olsen blir skadad när vi har 3 andra målvakter som har liknande rutin, liknande ålder och är lika bra. Olsen skada gör ingen större skillnad. Jag hade förstått om läget var annorlunda där målvakterna bakom Olsen varit mycket sämre.

Glöm inte bort Johan Dahlin. Han är bra trots att han behöver visa det så ofta i allsvenskan. Problemmet är väl att det inte finns någon uttalad i nuläget.
Jag har talat varmt för Nordfeldt men i matchen mot Spurs så ska han ta två av tre mål.
Citera
2018-03-19, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Isaksson har alltid varit underskattad av den breda massan, i landslaget höll han alltid en bra nivå och det är egentligen smått tragiskt hur många använde honom som syndabock.

Men att han ska med till VM är uteslutet. Dessvärre är det såna här diskussioner men alltid får leva med inför mästerskap, det och dom tröttsamma jävla överdrifter från media om stjärnspelare som skadats och riskerar att missa sommarens höjdpunkt när det i 99% av fallen inte är nån större fara.
Citera
2018-03-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm inte bort Johan Dahlin. Han är bra trots att han behöver visa det så ofta i allsvenskan. Problemmet är väl att det inte finns någon uttalad i nuläget.
Jag har talat varmt för Nordfeldt men i matchen mot Spurs så ska han ta två av tre mål.

Min rankning ser ut så här:

1-4: Olsen, Nordfeldt, Johnsson, Hopf
5-7: Rinne, Linde, Dahlin
8-9: Carlgren, Dahlberg

Nordfeldt har vart bra när han väl spelat i landslaget och klubblaget (träningsmatcher och cuper). Jag förstår dock inte varför han trivs med att sitta på bänken i PL. Har inte spelat mycket sista 3 åren.
Citera
2018-03-19, 20:26
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Hopf petad ur landslaget trots att Olsen är skadad. Han kommer aldrig få chansen i landslaget trots att han är grym i Turkiet. Han, Olsen, Nordfelth och Karl Johan är våra bästa målvakter. Dock credd till Janne att han tog ut Rinne och inte Carlgren. Mer överskattad målvakt får man leta efter efter U21 guldet. Han var medioker redan då o har alltid vart. Linde och Rinne är båda nivåer bättre.

Tycker Mikael Isak borde få chansen att visa upp sej i dessa träningsmatcher. Annars en bra trupp. Kanske att Astrit Ajdarevic borde fått chansen att visa upp sej också nu när våra 2 MC (JJ & Ekdahl) är borta.
Ajdarevic bytte till Albaniens landslag för inte så länge sedan. Spelade t.o.m. i träningslandskampen mot Turkiet i november 2017. Visserligen tillåter FIFA-reglerna att låta honom byta till Sverige då det inte var en tävlingsmatch (som Diego Costa), men det vore kontroversiellt och man då skulle ifrågasätta var hans lojalitet egentligen ligger.
Citera
2018-03-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Ajdarevic bytte till Albaniens landslag för inte så länge sedan. Spelade t.o.m. i träningslandskampen mot Turkiet i november 2017. Visserligen tillåter FIFA-reglerna att låta honom byta till Sverige då det inte var en tävlingsmatch (som Diego Costa), men det vore kontroversiellt och man då skulle ifrågasätta var hans lojalitet egentligen ligger.

Ofan synd. Men jag förstår honom. Han borde fått chansen nu i snart 1 års tid. Han och JJ har bildat ett legendariskt innermittfält hos AEK Aten. 1-2 träningslandskamper minst borde han fått chansen i samt 2 samlingar.
Citera
2018-03-20, 12:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Från dagens presskonferens angående JJ

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/P3eM06/janne-andersson-ar-inte-optimalt

Trist...

Om det är någon man ska övertala så är det förövrigt Wernbloom, kanske Sveriges bästa innermittfältare i dagsläget. Bara 31 år dessutom...
Citera
2018-03-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Trist...

Om det är någon man ska övertala så är det förövrigt Wernbloom, kanske Sveriges bästa innermittfältare i dagsläget. Bara 31 år dessutom...

Ja, det är lite märkligt att det i dagsläget bara är Z som pratas om för comeback. Att PW ställer upp på ett VM i landet han spelat i halva sin karriär, när vi går på knäna innermittfältsmässigt... det känns som att det iallafall är på kartan och något alla kan vara överens om är positivt.
Citera
2018-03-20, 13:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Trist...

Har vi råd att starta matcherna med ett gult emot oss?
Citera
2018-03-20, 14:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot

Hade ingen aning om detta. Så OS räknas alltså inte som "riktiga" landskamper som diskvalificerar honom från nationsbyte? Det är ju faktiskt ingen ren U23-turnering eftersom det tillåts överåriga spelare, varav Ajdarevic var en. Smått äckligt för övrigt att han sommaren 2016 kan vara lagkapten för Sveriges OS-lag för att ett år senare välja att representera Albanien i stället. Ingen lojalitet alls mot Sverige och svenska folket, bara egoism.

Citat:
Ofan synd. Men jag förstår honom. Han borde fått chansen nu i snart 1 års tid. Han och JJ har bildat ett legendariskt innermittfält hos AEK Aten. 1-2 träningslandskamper minst borde han fått chansen i samt 2 samlingar.

Nja, nu överdriver du väl ändå lite. "Legendariskt innermittfält", tillåt mig småle. Ajdarevic spelade som sagt OS för Sverige, tillika som lagkapten, men glänste inte på något sätt när han fick chansen.
Citera
2018-03-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nja, nu överdriver du väl ändå lite. "Legendariskt innermittfält", tillåt mig småle. Ajdarevic spelade som sagt OS för Sverige, tillika som lagkapten, men glänste inte på något sätt när han fick chansen.

Det är bara vad jag hört. Han och JJ ska vara stora i AEK.

Sedan var Ajdarevic faktiskt bra i OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in