• 34 336 online
  • 1 183 653 medlemmar
  • 61 172 194 inlägg
  • 6
  • 7
2018-03-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
Ops tillväxt i företaget säger du?
https://www.dn.se/ekonomi/hm-nar-int...ursen-sjunker/

Hoppas du trollar bort dina egna pengar för tips till andra ska du inte ge.

Det stod ingenting om tillväxten i den artikeln, vad menar Du?
Citera
2018-03-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Det stod ingenting om tillväxten i den artikeln, vad menar Du?

"Bolagets aktiekurs föll på börsen och kursen var på sin lägsta nivå på över nio år."
"I rena siffror var försäljningen näst intill oförändrad jämfört med samma period förra året. "
"Enligt Dagens industri är miljontals H&M-aktier blankade, vilket innebär att man tror på en nedgång för aktiekursen. "

Så vad menade du med ditt påstående "Angående att HM fortfarande är ett framgångsrikt företag baserar jag på att råder fortfarande trots några tuffa år ännu en tillväxt i bolaget."?
Citera
2018-03-15, 18:15
Medlem
Citat:
"Bolagets aktiekurs föll på börsen och kursen var på sin lägsta nivå på över nio år."
"I rena siffror var försäljningen näst intill oförändrad jämfört med samma period förra året. "
"Enligt Dagens industri är miljontals H&M-aktier blankade, vilket innebär att man tror på en nedgång för aktiekursen. "

Så vad menade du med ditt påstående "Angående att HM fortfarande är ett framgångsrikt företag baserar jag på att råder fortfarande trots några tuffa år ännu en tillväxt i bolaget."?

Något sådant inlägg har jag aldrig skrivit. Det var nån annan. Men det står fortfarande inget i artikeln om HMs årliga tillväxt. Vad har den legat på i snitt de senaste 10 åren? Är bara nyfiken
Senast redigerad av gfbs88 2018-03-15 kl. 18:17.
Citera
2018-03-15, 18:45
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Något sådant inlägg har jag aldrig skrivit. Det var nån annan. Men det står fortfarande inget i artikeln om HMs årliga tillväxt. Vad har den legat på i snitt de senaste 10 åren? Är bara nyfiken
Så här ser det ut, för de senaste 10 åren:
https://borsdata.se/hm/analys

Omsättningen har lite drygt dubblats.
Även om vinstmarginalen stadigt sjunkit över den tidsperioden, ligger den fortfarande på över 8 %. Hur den kommer utvecklas framöver kan vi bara spekulera i.
Citera
2018-03-15, 19:57
Medlem
Citat:

Haha ledsen det var menat till Thesupreme, my mistake!
Citera
2018-03-19, 01:28
Medlem
Citat:

Du länkar till något som saknar betydelse i vår diskussion och det är aktiekursen.

Sitter och säger att jag är helt blåst och allt vad du påstår när du uppenbarligen inte ens vet vad jag pratar om när du länkar till något som inte säger något?

Jag gör ett bebisexempel så du kanske förstår:
Om Janne säljer en glass år 2000 men säljer efter varje år ytterligare en glass per år jämfört med tidigare år... Då säljer han år 2017 totalt 17stycken glassar per år, mellan 2018 och 2020 går inte försäljningen så bra så han säljer under dessa år endast 15 glassar per år.
Under dessa 3 år så har Janne tänkt över hur han ska förändra glassförsäljningen för att förhoppningsvis kunna sälja fler glassar än någonsin.

Vad jag menar är motgångar möter alla företag. Därav är fortfarande HM ett framgångsrikt företag. Lyckas dem inte förändra trenden så är det inget framtidsbolag, men det går inte att dämma ut ett så stort företag som HM under tre ynka år.

En hare vänder snabbt, inte en elefant.
Citera
  • 6
  • 7