Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 11:48
  #1057
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Många skiter högaktingsfullt i Klubb/Parklivsuniversat men tyckte ändå att jargongen mellan R och D var kul. Och uppskattade Ds sinnessjuka men roliga intervju av tex Zolfagary.

Klart att folk inte är intresserade av facebookgrupper som de inte är med i. Men man kan vara intresserad av vad folk har att säga oavsett vilka facebookgrupper personerna ifråga är med i. Det är, återigen, vad som sägs, och inte vem som säger det, som fokuset ligger på.
Citera
2018-03-03, 20:27
  #1058
Medlem
Diogenes.Kynoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Well, som sagt, med den attityden har du iallafall förlorat en svensktalande lyssnare.
Sedan om du tror att jag är en anomali får du tro det men jag tror snarare att jag är norm här.

Många skiter högaktingsfullt i Klubb/Parklivsuniversat men tyckte ändå att jargongen mellan R och D var kul. Och uppskattade Ds sinnessjuka men roliga intervju av tex Zolfagary.

Men men, Good Times dont last etc

jag är en ny lyssnare. Jag är en anomali om du inte vill vara det
Citera
2018-03-03, 21:50
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaatu
Då har vi något gemensamt. Jag skulle föredra att du begick självmord framför det mesta här i livet.

Det skulle vara intressant att veta vad din dotter tycker om att ha pundar-Benno i sin lägenhet.

En annan intressant men sorglig detalj som tagits upp i Magister är att du betalar för allt när hon kommer och hälsar på. Tågbiljett, mat, alkohol, droger? I utbyte mot vad? Du tiggde pengar för hennes tågbiljett upp över nyår av Parklivsvänner, samtidigt som ni köpte amfetamin för era pengar.
Citera
2018-03-04, 21:44
  #1060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinotori
Det skulle vara intressant att veta vad din dotter tycker om att ha pundar-Benno i sin lägenhet.

Du får väl fråga henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Hinotori
En annan intressant men sorglig detalj som tagits upp i Magister är att du betalar för allt när hon kommer och hälsar på. Tågbiljett, mat, alkohol, droger? I utbyte mot vad? Du tiggde pengar för hennes tågbiljett upp över nyår av Parklivsvänner, samtidigt som ni köpte amfetamin för era pengar.

Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. Har jag råd men inte hon, så betalar jag, och vice versa. Svårare än så är det inte. Det jag får i utbyte är sällskap samt en kombination av vänskap, närhet och ömsesidig attraktion.

Men nu är vi svårt OT och detta får därför bli mina sista ord i saken.
Citera
2018-03-16, 20:13
  #1061
Medlem
Diogenes.Kynoss avatar
Rolig monolog med Johannes Nilsson han är lite eljest vilket jag uppskattar. Svårt att förklara hur han är men han är ganska konstig. Det är det jag gillar med den här podden. Har lyssnat lite på äldre avsnitt av R och D. Och även Ds egna podcast. Det autistiska tilltalar mig.

Läser hans blogg också han har underhållande texter emellanåt.
Citera
2018-03-18, 20:22
  #1062
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Rolig monolog med Johannes Nilsson han är lite eljest vilket jag uppskattar. Svårt att förklara hur han är men han är ganska konstig. Det är det jag gillar med den här podden. Har lyssnat lite på äldre avsnitt av R och D. Och även Ds egna podcast. Det autistiska tilltalar mig.

Läser hans blogg också han har underhållande texter emellanåt.

Håller med. Det var riktigt bra, men jag tycker det lät som att det var en intervju där Daniels frågor klippts bort.
Citera
2018-03-18, 20:52
  #1063
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Håller med. Det var riktigt bra, men jag tycker det lät som att det var en intervju där Daniels frågor klippts bort.

Jag klippte bort mig på grund av tekniska problem.
Citera
2018-03-18, 20:54
  #1064
Medlem
MrWits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Jag klippte bort mig på grund av tekniska problem.

Det blev ett intressant format tycker jag. I alla lägen är du en riktigt bra intervjuare!
Citera
2018-03-18, 21:00
  #1065
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Det blev ett intressant format tycker jag. I alla lägen är du en riktigt bra intervjuare!

Man behöver inte "intervjua" J. Han har saker att säga.
Citera
2018-03-19, 06:22
  #1066
Medlem
Intryck>> Det skulle du inte avslöjat, jag tyckte det var ett bra avsnitt och tänkte att det var ett intressant medvetet grepp att göra en intervju och klippa om den till en monolog
Citera
2018-03-21, 18:25
  #1067
Medlem
Diogenes.Kynoss avatar
Jag menade att jag lyssnat på Rs egna podcast inte Ds som jag skrev. Det blev ett tankefel när jag tänkte på Dysthymia och Robert så det blev ett D istället för ett R.
Citera
2018-06-09, 04:47
  #1068
Medlem
at3ists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Många skiter högaktingsfullt i Klubb/Parklivsuniversat men tyckte ändå att jargongen mellan R och D var kul. Och uppskattade Ds sinnessjuka men roliga intervju av tex Zolfagary.

Någon länk? En förvirrad Zolfagary kan ju inte vara annat än humorguld!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback