Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 12:04
  #13021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etskimor
Tvivlar på att det skulle vara något problem. Tänk dock på att gelatinkapslar löses upp om det är klettjack.
Ja det var faktiskt det jag tänkte på, om de typ kunde "fräta" sönder. Men detta var dock pulver, tror du det är några problem då?
Citera
2018-03-17, 14:26
  #13022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Ja det var faktiskt det jag tänkte på, om de typ kunde "fräta" sönder. Men detta var dock pulver, tror du det är några problem då?

Då ska nog kapslarna hålla sig
Citera
2018-03-17, 19:08
  #13023
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcylsb
Senare vid ca 13:30 så (efter jag ätit) så skulle jag iväg o köpa ett nytt sängbord, allt går bra och jag kommer hem och ska sätta ihop bordet. Här blir jag lite skakig (ca 4-5 fem timmar sedan bomben), och jag antar att jag får ett lätt blodtrycksfall och blir svimfärdig. Sedan dess har jag mått ganska dåligt, även fast jag har ätit och druckit ordentligt. Tog även en till liten lina vid 18 tiden för att stadga upp, dock inte av samma tjack, och mår fortfarande när jag skriver det här hyfsat dåligt. Främst tryck på struphuvudet, lite lätt magont och seg.

Kan detta bero på just detta tjacket eller vad tror ni det kan bero på främst? Så här har jag aldrig mått innan på tjack. Har dock bara använt tjack i ca en månad och främst till plugget. Har blivit några linor per dag med en paus på ett par dagar i ca två veckor i sträck. Sover även minst 7h per natt, äter hyfsat normalt (kanske lite mindre än innan), dricker noggrant med vatten och käkar även magnesium och multivitamin dagligen. All svar uppskattas. MVH

Kan du ha blivit lurad och fått Concerta istället? Låter som det på symptomen, till skillnad från amfetamin som fungerar utmärkt för studier (uppiggande och motiverande)
Citera
2018-03-17, 20:53
  #13024
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etskimor
Brukar ni ta benso (typ alpra) samtidigt som tjack eller tycker ni det förstör ruset? Brukar alltid spara till AT'n annars!

Tycker ca 2 st ksalol tillsammans med tjack är en fantastiskt härlig kombo! Nu har jag väldigt hög tolerans på tjack (daglig brukare sedan halvår tillbaka) och nu mera behöver jag ta ganska stora doser på tjacket för att inte ksalolen ska ta över (något jag brukar mer sällan). Men under ett tjackrace så tycker jag det är otroligt behagligt med nån ksalol. Pigg, vaken och motiverad samtidigt som ett avslappnat lugn ligger i kroppen, lider av stark ångest så att vara helt ångestfri är något jag faktiskt får mycket energi av så alpra och tjack blandas mer än gärna.

Landningen blir även den mycket mildare och mer behaglig, har aldrig haft några problem med AT så just den delen kan jag tyvärr inte riktigt uttala mig kring. Men tror absolut att några ksalol 2-3 timmar innan sänggående kan underlätta sömnen och den eventuella AT:n väldigt mycket då tjacket hinner lägga sig lite och kroppen får gott om tid på sig att kunna slappna av innan man faktiskt ska sova.
Citera
2018-03-17, 21:14
  #13025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Tycker ca 2 st ksalol tillsammans med tjack är en fantastiskt härlig kombo! Nu har jag väldigt hög tolerans på tjack (daglig brukare sedan halvår tillbaka) och nu mera behöver jag ta ganska stora doser på tjacket för att inte ksalolen ska ta över (något jag brukar mer sällan). Men under ett tjackrace så tycker jag det är otroligt behagligt med nån ksalol. Pigg, vaken och motiverad samtidigt som ett avslappnat lugn ligger i kroppen, lider av stark ångest så att vara helt ångestfri är något jag faktiskt får mycket energi av så alpra och tjack blandas mer än gärna.

Landningen blir även den mycket mildare och mer behaglig, har aldrig haft några problem med AT så just den delen kan jag tyvärr inte riktigt uttala mig kring. Men tror absolut att några ksalol 2-3 timmar innan sänggående kan underlätta sömnen och den eventuella AT:n väldigt mycket då tjacket hinner lägga sig lite och kroppen får gott om tid på sig att kunna slappna av innan man faktiskt ska sova.


Intressant, måste testas nästa gång
Tack för svaret!
Citera
2018-03-18, 01:43
  #13026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Tycker ca 2 st ksalol tillsammans med tjack är en fantastiskt härlig kombo! Nu har jag väldigt hög tolerans på tjack (daglig brukare sedan halvår tillbaka) och nu mera behöver jag ta ganska stora doser på tjacket för att inte ksalolen ska ta över (något jag brukar mer sällan). Men under ett tjackrace så tycker jag det är otroligt behagligt med nån ksalol. Pigg, vaken och motiverad samtidigt som ett avslappnat lugn ligger i kroppen, lider av stark ångest så att vara helt ångestfri är något jag faktiskt får mycket energi av så alpra och tjack blandas mer än gärna.

Landningen blir även den mycket mildare och mer behaglig, har aldrig haft några problem med AT så just den delen kan jag tyvärr inte riktigt uttala mig kring. Men tror absolut att några ksalol 2-3 timmar innan sänggående kan underlätta sömnen och den eventuella AT:n väldigt mycket då tjacket hinner lägga sig lite och kroppen får gott om tid på sig att kunna slappna av innan man faktiskt ska sova.

Ksalol som avslutning på tjack håller jag definitivt med om är en riktigt bra mix. Man blir inte helt väck men kan ändå få en bra sömn.
Citera
2018-03-19, 21:46
  #13027
Medlem
Hej!
Aldrig skrivit om det här men har en fråga om det är ok...
Köper ibland tjack, alltid av samma person o testat både gult o vitt o klet.
Nu sist gav han mig en annan sort att ”testa”. Trodde han blåste mig för pulvret var extremt fint, lätt o helt vitt, som nåt ja testat som bara ”gjorde en lite pigg”.

Hur som luktade denna nästan inget, men man anade nån Bensin/Giftigt-ish doft när man snortade, som mer kokain-liknande men utan att det domnar. Ruset gjorde en jättelugn,tillfredsställd o euforisk och jag älskar att vara hyperfokuserad, men den här sorten gör en knäpp! Jag hade inte fått ett dugg gjort om jag försökte plugga på den! Jag snöar in mig, men inte på vad ja vill utan på att typ stirra på tv:n?!
Ja kommer fan knappt ihåg att dricka o ja började för bara 2 timmar sen!!
Man får nästan konstiga stötar (tänk dagen efter tjack o du är ofrivilligt bland mkt folk-ryck i huvudet) fast under ruset!
Jag mår jättebra men... Vad tusan ÄR det, kan det vara metamfetamin? (Tog inte så mkt alls)

Jag har testat många sorter o då har ändå inga varit den skitsorten ni vet som man bara ”blir pigg på” (han ja köper av nu tar sj varje dag så..), men det här var nåt galet? Man brukar ju iaf kunna VÄLJA vad man vill snöa in sig på, inte bara bli ett fån som bara sitter här? :P
Eller? Ska riktigt bra göra en så off? Vad gör jag?

Nån mer som stött på det här kritvita, puder-aktiga, som gör en typ FÖR koncentrerad (eller väck)? :P

Tillägg: Fick magsmärtor nu oxå! Av att snorta...? Ätit o druckit bra.. fattar inget. Sry om det är fel ställe att fråga, bara PMa annars! Tack..
__________________
Senast redigerad av C1rby 2018-03-19 kl. 22:22.
Citera
2018-03-20, 03:59
  #13028
Medlem
Ville bara uppdatera mitt förra inlägg. Var jäkligt försiktiga med denna typ! Jag fick magkramper (av att snorta..) så ja till siste inte ens kände om det var från ryggen eller magen för det var så intensivt o hjärtat gjorde ont.
Aldrig hänt mig med någon sort ens när jag tagit ”mycket”... Ta INTE era normalstora om ni råkar över detta, en tredjedel är nog! Och nej ruset kommer inte komma direkt utan smygandes! Det betyder INTE att du tog för lite. Efter 5 timmars extrem smärta tvingade min bortresta partner mig att ringa 112 (ja visste ju inte om det var tillräckligt farligt) o efter att dem kollat och jag fick en lugnande har det äntligen släppt..

Nu behöver ju inte alla reagera så, men det här var nog extra utblandat med meta o jag trodde ändå ja var van vid de flesta sorter..
Ta hand om er allihopa!
Citera
2018-03-21, 01:03
  #13029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
Ville bara uppdatera mitt förra inlägg. Var jäkligt försiktiga med denna typ! Jag fick magkramper (av att snorta..) så ja till siste inte ens kände om det var från ryggen eller magen för det var så intensivt o hjärtat gjorde ont.
Aldrig hänt mig med någon sort ens när jag tagit ”mycket”... Ta INTE era normalstora om ni råkar över detta, en tredjedel är nog! Och nej ruset kommer inte komma direkt utan smygandes! Det betyder INTE att du tog för lite. Efter 5 timmars extrem smärta tvingade min bortresta partner mig att ringa 112 (ja visste ju inte om det var tillräckligt farligt) o efter att dem kollat och jag fick en lugnande har det äntligen släppt..

Nu behöver ju inte alla reagera så, men det här var nog extra utblandat med meta o jag trodde ändå ja var van vid de flesta sorter..
Ta hand om er allihopa!

Vare sig färg eller konsistens påverkar styrkan, eller hur ruset upplevs. Dessa yttre särmärken kan tillsammans, på sin höjd, ge en bättre bild av substansen i sin helhet, men faktum kvarstår att det florerar både utsökt och värdelöst amfetamin i mången regnbåges övergångar.

Att er mängd skulle vara blandad med metamfetamin förefaller högst orimligt - av flera skäl. Att det däremot kan röra sig om forskningskemikalier är ej uteslutet, även om ens personliga återverkan oftare än ej har att göra med ens dagsform, och vad ens amfetamin är blandat med.
__________________
Senast redigerad av Ohelig 2018-03-21 kl. 01:07.
Citera
2018-03-23, 15:29
  #13030
Medlem
Denfete80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etskimor
Brukar ni ta benso (typ alpra) samtidigt som tjack eller tycker ni det förstör ruset? Brukar alltid spara till AT'n annars!

Kör de sista timmarna åtminstone. Då landar jag skönt som fan
Citera
2018-03-23, 15:41
  #13031
Medlem
Denfete80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
Hej!
Aldrig skrivit om det här men har en fråga om det är ok...
Köper ibland tjack, alltid av samma person o testat både gult o vitt o klet.
Nu sist gav han mig en annan sort att ”testa”. Trodde han blåste mig för pulvret var extremt fint, lätt o helt vitt, som nåt ja testat som bara ”gjorde en lite pigg”.

Hur som luktade denna nästan inget, men man anade nån Bensin/Giftigt-ish doft när man snortade, som mer kokain-liknande men utan att det domnar. Ruset gjorde en jättelugn,tillfredsställd o euforisk och jag älskar att vara hyperfokuserad, men den här sorten gör en knäpp! Jag hade inte fått ett dugg gjort om jag försökte plugga på den! Jag snöar in mig, men inte på vad ja vill utan på att typ stirra på tv:n?!
Ja kommer fan knappt ihåg att dricka o ja började för bara 2 timmar sen!!
Man får nästan konstiga stötar (tänk dagen efter tjack o du är ofrivilligt bland mkt folk-ryck i huvudet) fast under ruset!
Jag mår jättebra men... Vad tusan ÄR det, kan det vara metamfetamin? (Tog inte så mkt alls)

Jag har testat många sorter o då har ändå inga varit den skitsorten ni vet som man bara ”blir pigg på” (han ja köper av nu tar sj varje dag så..), men det här var nåt galet? Man brukar ju iaf kunna VÄLJA vad man vill snöa in sig på, inte bara bli ett fån som bara sitter här? :P
Eller? Ska riktigt bra göra en så off? Vad gör jag?

Nån mer som stött på det här kritvita, puder-aktiga, som gör en typ FÖR koncentrerad (eller väck)? :P

Tillägg: Fick magsmärtor nu oxå! Av att snorta...? Ätit o druckit bra.. fattar inget. Sry om det är fel ställe att fråga, bara PMa annars! Tack..

Är det mortlart riktigt fint? Inga fina klumpar du kan gotta på då alltså.
Här nere i Syd finns det bästa jävla tjacket ath vill jag påstå. säljs som. De säljer det blöt och låter bara torka. Sen får de själv finfördela klumparna och svälja. Inget att köra i snoken. Fick hämta Novalucol till polare som testade. Alla sa att det är det sjukaste ever. Jag vet vad renheten låg på ett väldigt stort parti som åtminstone finns i Småland. Är det mortlart så beror det att de blandat litegrann pga fukta som försvinner när det torkas. Ska egentligen först bara blandas innan det torkas men vet att ett par st har mortlart ihop med vanligt druvsocker. Sjuka är att på 100g smälldes i 30 g druvsocker. Ändrades inte ett dugg på potensen. Tror vi det är samma så har jag mer info om hur olika valt att ha sitt. Ta viktsmällen, torka, blanda inget. Ta kryptobitar och svälj.
Citera
2018-03-25, 07:05
  #13032
Medlem
albinotomtens avatar
Är inte en van amfetaminbrukare så detta har säkert ett simpelt svar och jag behöver säkert inte oroa mig eller tänka mer på detta, men är nyfiken på vad det kan vara.

Bombade en 0,2 och drog en lina för 15h sedan och skulle väl kunnat somnat (var planenen, därför jag inte fyllde på tidigare) om jag ville men hade bara inte lust trots en mild känsla av trötthet. Fastnade vid skrivande helt enkelt. Hade sovit bra innan jag tog tjacket då jag hade tagit några xanor och runt ett dygn innan jag somnade på benso hade jag tagit & gått av mdma.

Nu till frågan.
För en timme sen började mina ögon helt plötsligt vobbla åt sidan och jag kunde inte stoppa det. Typ nystagmus, men när jag rörde mig och tittade i spegeln osv försvann det. De kommer mest när jag försöker fokusera på något, så jag vet inte om det är ögonen eller min kropp som vibrerar. Riktigt skum känsla, och jobbig för det gungar även efter ett tag när jag blundar och det gör mig lite yr. Jag bombade en till 0,2 nyss och kommer inte vänta så länge innan jag fyller på för tänkte vara vaken till ikväll. Vobblandet har lagt sig nu men jag vet inte om det är för tjacket börjat verka eller för att det bara försvann.

Min fråga är, är detta vanligt vid tjack (användning/avtändning)? Att ögonen skakar åt sidorna så mycket att man knappt kan läsa en text? Har ju inte sett i spegeln om det är ögonen eller om det är mitt huvud men känns ju inte som att min kropp kan skaka så ögonen vobblar. Jag menar jag har haft frossa, skakningar och sånt skit förr utan att det påverkat ögonen så här.

Visst att ögonen vobblat så här förut, men jag minns inte om jag tagit något då så kan inte ta in det i ekvationen.

Kan det vara pga av mdma (3 dagar+ sen nu ju) eller bensot jag tog dagarna innan eller är det något helt orelaterat till droger?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback