• 30 149 online
  • 1 183 941 medlemmar
  • 61 191 376 inlägg
  • 2
  • 3
2018-03-12, 23:49
Medlem
zuneees avatar
Tänker använda den till att se på tv och film.
Och att använda speltjänsten streama spel. Finns det några spel ni rekomenderar.
Citera
2018-03-13, 10:01
Medlem
Är man van med Apple och använder deras "ekosystem" så funkar AppleTV kanon.
Citera
2018-03-15, 17:09
Medlem
JagVanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Raspberry PI 3
OpenElec
XoT
Exodus

win win alla playkanaler, alla filmer och serier i världen

700kr

Ursäkta om jag citerar ett år gammalt inlägg, blev lite nyfiken, först, hur får du in VPN på PI med OpenElec, det är ju ett micro OS, kan man SSH från datorn och ladda ned och konfa därifrån via terminal?

Sen blev jag nyfiken på XoT, kan du utveckla lite, drog ned en ZIP med senaste retrospect men det finns långt ifrån alla playkanaler, bara 1-12 av de svenska kanalerna.
Citera
2018-03-16, 16:59
Medlem
Själv är jag mycket nöjd med Chromecast.

Den är billig, man pluggar bara in den som en dongel bakom tvn så man slipper se den.

Sen är det mycket skönare/snabbare att browsa fram material i mobilen och sedan trycka upp på TVn än att sitta med någon seg fjärrkontroll.

Till skillnad från ATV så startar du ju bara streamingen från mobilen, sen kan du stänga ner appen och använda telefonen till annat medan Chromecasten sköter streamingen direkt från nätet
Citera
2018-03-16, 23:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yodeler

Den är billig, man pluggar bara in den som en dongel bakom tvn så man slipper se den.

Sen är det mycket skönare/snabbare att browsa fram material i mobilen och sedan trycka upp på TVn än att sitta med någon seg fjärrkontroll.

Till skillnad från ATV så startar du ju bara streamingen från mobilen, sen kan du stänga ner appen och använda telefonen till annat medan Chromecasten sköter streamingen direkt från nätet

Och på samma gång sliter man ut mobilen snabbare.
Citera
2018-03-17, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yodeler

Man kan göra ungefär detsamma med ATV, man kan styra, söka etc från en iPhone eller iPad, och sen visas filmer eller YT-klipp direkt på ATV och man kan göra annat med luren.

CC är billig och bra, ATV klart dyrare men kan en del mer och annat med.
Citera
  • 2
  • 3