Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 13:08
  #5413
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
TR domslut
Hundföraren vet alltså inte hur länge spåret faktiskt legat.

Han gissar helt enkelt.
Citera
2018-03-16, 16:59
  #5414
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hundföraren vet alltså inte hur länge spåret faktiskt legat.

Han gissar helt enkelt.

Hemskt att ha fel du, men postaren du tjafsade med hade således rätt i sitt påstående och du hade fel.
Nej, han gissar inte vilket framgår tydligt av hans uttalande i domstolen. Spår kanske inte är ditt område riktigt.
Citera
2018-03-16, 17:00
  #5415
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hemskt att ha fel du, men postaren du tjafsade med hade således rätt i sitt påstående och du hade fel.
Nej, han gissar inte vilket framgår tydligt av hans uttalande i domstolen. Spår kanske inte är ditt område riktigt.
Jo han gissar eftersom han inte vet hur gammalt spåret är.
Citera
2018-04-03, 11:36
  #5416
Medlem
Har nu läst och lyssnat på rättegången. Är fullständigt chockad. Två vuxna kriminella drägg lägger sig i vem deras mamma ligger med. Då åker de hem till honom för att bråka och förstöra. Till hans HEM!
De blir skjutna eftersom brottsoffret blir rädd och sen får brottsoffret fängelse!?
Det här är ju inte klokt!
Sen blir min nästa fundering vad det är för familj? Är det vanligt att vuxna söner lägger sig i sin mors sexliv?
Jag är själv mamma med vuxen son och för mig känns det totalt gränslöst.
Citera
2018-04-06, 11:43
  #5417
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullalisa
De blir skjutna eftersom gärningsmannen blir rädd och sen får gärningsmannen fängelse!?

Jag vet inte hur du tänkte eftersom det är svårt att sätta personer som skjutits till döds, i fängelse. Så jag förmodar att du menar gärningsmannen, därav har jag ändrat i citatet.
Brottsoffren är döda. Punkt.
Gärningsmannen fick betala 2 år i fängelse för övervåldet.

Som bekant är det inte lagligt att skjuta omkring sig bara för att man blir rädd, utan måste hantera situationen sakligt, och använda våldstrappan och trappa upp/ner våldet baserat på hur situationen utvecklar sig, det hade funnits fog för att skjuta först när de tagit sig igenom dörren.

Men bara för att gärningsmannen använder övervåld och får fängelse för det, så förringar det inte den kriminella handling som brottsoffren begick mot KG innan de blev brottsoffer. Brottsoffren har fortfarande begått en kriminell handling, och hade KG behärskat sig och istället tagit det sakligt och ringt polisen så hade polisen hämtat brottsoffren (som då hade varit gärningsmän) och fått dem dömda till fängelse för olaga hot, skadegörelse, kanske misshandel/grov misshandel, och säkert även övergrepp i rättssak.
__________________
Senast redigerad av sebnie 2018-04-06 kl. 12:00.
Citera
2018-04-06, 12:34
  #5418
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jag vet inte hur du tänkte eftersom det är svårt att sätta personer som skjutits till döds, i fängelse. Så jag förmodar att du menar gärningsmannen, därav har jag ändrat i citatet.
Brottsoffren är döda. Punkt.
Gärningsmannen fick betala 2 år i fängelse för övervåldet.

Som bekant är det inte lagligt att skjuta omkring sig bara för att man blir rädd, utan måste hantera situationen sakligt, och använda våldstrappan och trappa upp/ner våldet baserat på hur situationen utvecklar sig, det hade funnits fog för att skjuta först när de tagit sig igenom dörren.

Men bara för att gärningsmannen använder övervåld och får fängelse för det, så förringar det inte den kriminella handling som brottsoffren begick mot KG innan de blev brottsoffer. Brottsoffren har fortfarande begått en kriminell handling, och hade KG behärskat sig och istället tagit det sakligt och ringt polisen så hade polisen hämtat brottsoffren (som då hade varit gärningsmän) och fått dem dömda till fängelse för olaga hot, skadegörelse, kanske misshandel/grov misshandel, och säkert även övergrepp i rättssak.

Polisen var larmad men kom inte.
De två gärningsmännen blev dödade under deras mordförsök på äldre man. Punkt.
Citera
2018-04-06, 13:59
  #5419
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Polisen var larmad men kom inte.
De två gärningsmännen blev dödade under deras mordförsök på äldre man. Punkt.
Det är sällan mordförsök att slå sönder glaset på en ytterdörr.
Citera
2018-04-23, 09:38
  #5420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Det är sällan mordförsök att slå sönder glaset på en ytterdörr.
Men mord brukar föregås av hot och som hot räknar jag att hota verbalt- vilket skedde - och att krossa fönster.
Citera
2018-05-05, 20:08
  #5421
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Men mord brukar föregås av hot och som hot räknar jag att hota verbalt- vilket skedde - och att krossa fönster.
Hot är inte heller mordförsök.
Citera
2018-05-09, 00:14
  #5422
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att ingen ifrågasätter varför gubben inte säger till larmcentralen att han skjutit killarna? Han är sur för att det tar tid för polisen att komma, men hade han sagt ”jag har skjutit dem med geväret och de ligger utanför huset nu” istället för ”de har slagit sönder fönstret men jag har tatt ut dom nu”, så hade polisen förmodligen varit snabbare på plats.
Citera
2018-05-09, 00:35
  #5423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
Är det bara jag som reagerar på att ingen ifrågasätter varför gubben inte säger till larmcentralen att han skjutit killarna? Han är sur för att det tar tid för polisen att komma, men hade han sagt ”jag har skjutit dem med geväret och de ligger utanför huset nu” istället för ”de har slagit sönder fönstret men jag har tatt ut dom nu”, så hade polisen förmodligen varit snabbare på plats.

Stämmer säkert att polisen kommit lite fortare om han uttryckt sig mer adekvat men det är ju inte varje kväll som ligister försöker slå sig in i ens hem och man blir nödgad att bruka självförsvarsvåld; han var nog hyfsat stressad när han ringde. 'Jag har tatt ut dom' var nog en för honom, i situationen, tydlig formulering.
Kanske.
Citera
2018-05-09, 05:15
  #5424
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Hot är inte heller mordförsök.


Nej, men vad är mordförsök då enligt dig?

Gubben står innanför dörren i sitt hus, och dom försöker ta sig in genom dörren, med tillhyggen och uttalade hot.

Jag vet inte hur du tänker..men uppenbarligen blir dom inte avskräckta av att det står en gubbe med hagelgevär innan för dörren..

Han har två skott, och dessa är yngre..och som sagts, beväpnade..Hur långt skall han låta det gå tycker du..?

Tills dom är inne och tre meter ifrån honom?
Två?

(Eller som idiotjäveln Sebnie, som tycker det vart bättre om dom slagit ihjäl gubben för avskummet skulle ju kunnat betala skatt längre till samhället eftersom dom var yngre..)
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-05-09 kl. 05:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback