Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 15:51
  #61
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Reser du något i tjänsten så sköt ditt sido-knullande där med människor du klipper kontakten med när du fått ditt knull. Lämna inte ut ditt nr och som sagt håll inte kontakten, moraliskt fel javisst men vad är alternativet?

Efter andra barnet hade vi torka i bra precis ett år, inräknat även en del av graviditeten. Man blir som du beskriver otroligt bitter till slut, men för oss fungerade det att prata om det. Sambon var bara så mitt upp i småbarnstiden att hon mer eller mindre glömt sex-delen och jag ville inte pressa på (no-pun) i början, men till slut gick det givetvis inte att bara bita ihop.
Citera
2018-03-14, 16:34
  #62
Medlem
26cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Ja, hen är min bästa vän. som jag vill ha kvar.


Så din partner ger dig inte vad du vill ha, du funderar på otrohet.
Ni pratar och diskuterar men kommer inte fram till något vettigt, inga frågor får svar.
Din partner anser att ni visst har ett sexliv men du tycker tvärt om.
Du vill inte göra slut.

Om inget tycks hjälpa, varken terapi eller bråk, då får du nog finna dig att leva i ett platoniskt förhållande. Eller lämna. Finns ju inte så mycket annat att välja mellan. Om ni inte kan enas om att ha ett öppet förhållande där du kan få vad du vill ha på annat håll.

Er fina vänskap behöver ju nödvändigtvis inte ta slut pga separation utan kan tom bli ännu bättre pga vresighet och frustration försvinner. Man behöver inte förlora varandra som viktiga personer i varandras liv bara för att man bryter ett dysfunktionellt förhållande.
Citera
2018-03-14, 16:46
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26cm
Så din partner ger dig inte vad du vill ha, du funderar på otrohet.
Ni pratar och diskuterar men kommer inte fram till något vettigt, inga frågor får svar.
Din partner anser att ni visst har ett sexliv men du tycker tvärt om.
Du vill inte göra slut.

Om inget tycks hjälpa, varken terapi eller bråk, då får du nog finna dig att leva i ett platoniskt förhållande. Eller lämna. Finns ju inte så mycket annat att välja mellan. Om ni inte kan enas om att ha ett öppet förhållande där du kan få vad du vill ha på annat håll.

Er fina vänskap behöver ju nödvändigtvis inte ta slut pga separation utan kan tom bli ännu bättre pga vresighet och frustration försvinner. Man behöver inte förlora varandra som viktiga personer i varandras liv bara för att man bryter ett dysfunktionellt förhållande.
Jag tror vi skulle ha svårt att förbli vänner efter en skilsmässa. Tror vi skulle bli fiender faktiskt. Båda blir väldigt svartsjuka om någon annan blir inblandad.
Citera
2018-03-14, 17:10
  #64
Medlem
26cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Jag tror vi skulle ha svårt att förbli vänner efter en skilsmässa. Tror vi skulle bli fiender faktiskt. Båda blir väldigt svartsjuka om någon annan blir inblandad.

Då kommer ni nog inte vidare med er relation. Acceptera eller lämna.
Citera
2018-03-15, 23:43
  #65
Medlem
Tjoflos avatar
Har ju inte mycket att gå på men antar att båda är lika dåliga på att initiera sex. Fråga bara pang på, ska vi knulla? Hände mig precis och det blev en fin tio minuters ridtur. Ibland har man noll sexlust, men det ska inte vara i månader, då ligger det något annat bakom.

Köp en dildo/fleshlight och ställ på bordet bredvid sängen, skäms inte över den, förutom för ungarna då. Ligg och onanera när ni ska sova och stör så mycket du bara kan med gungandet tills du är klar, sen sover du. Håll på så ett par gånger i veckan och var världens egoist utan att skämmas återigen. Ni har en disfunktionell relation och då måste du ta hand om dig själv.
Citera
2018-03-16, 08:01
  #66
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det blir aldrig något vettigt svar. Hen påstår exempelvis ibland att vi har ett sexliv.

Är du man kan det bero på att du använder ord som "hen". Riktigt patetiskt är det.
Citera
2018-07-08, 05:10
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Min sambo har inte velat ha sex på åratal.
Jag är så frustrerad, arg och bitter.
Jag vill vara otrogen!
Hur hade ni löst problemet?

Känner igen situationen, diskuterar gärna, kan tyvärr inte skicka PM men du får gärna göra det.
Citera
2018-07-08, 07:51
  #68
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Min sambo har inte velat ha sex på åratal.
Jag är så frustrerad, arg och bitter.
Jag vill vara otrogen!
Hur hade ni löst problemet?

Luften är fri för alla. Har du lovat din sambo att inte ha sex med andra? Säg isåfall att om inte ni har sex så är det rimligt att du får ha det med andra. Så får hon välja hur hon vill göra - göra slut, släppa till eller vad det nu kan vara. Gå gärna till en parterapeut när ni håller detta viktiga samtal så att det blir bra struktur och lösningsorienterad anda.

Kanske har hon saker hon går och tänker på men inte har sagt. Om dessa saker sägs kanske ni får möjlighet att lösa era problem så ni kan ha sex igen.

För självklart måste problemet lösas - ingen borde behöva göra avkall på utövandet av sin starkaste mänskliga drift.
Citera
2018-07-08, 07:54
  #69
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Det blir aldrig något vettigt svar. Hen påstår exempelvis ibland att vi har ett sexliv.

Korrekt pronomen som syftar på "personen" är "den", om det nu är hemligt vilket kön din partner har, eller försöker du bara sprida PK-propaganda i tråden?
Citera
2018-07-09, 01:14
  #70
Medlem
Känner igen din situation allt för väl, man blir så frustrerad. Gå till en eskort för att lätta på trycket, då kan du va ganska säker på att det inte kommer fram. Det är nog det säkraste alternativet om du vill vara otrogen utan att hon/han får veta. Lycka till!
Citera
2018-07-12, 06:50
  #71
Medlem
Hur mycket tid har ni för att tända på varandra då? Kan ju säga av egen erfarenhet att om disken står, tvätten behöver hängas, nästa dags middag förberedas och köket dammsugas och partnern är blind för detta och vill ligga istället och strunta i resten och kanske även blir sur om det hintas om behovet av hjälp, då tar det faktiskt några år innan jag har någon som helst lust att ha sex med den personen... Naturligtvis kan det finnas massor med andra anledningar men det är förvånansvärt ofta som detta scenario gäller för den ena och den andra faktiskt helt vägrar ta åt sig informationen, förmodligen för att det är mycket mer önskvärt att få ligga utan att städa först. Om man hjälps åt så att man kan umgås sedan lär sannolikheten öka för att attraktionen lever kvar.
Citera
2018-07-12, 08:45
  #72
Medlem
Challenger-74s avatar
Det enda rimliga alternativet är ju så klart att göra slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback