Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 09:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principalvtownsend
Jag har precis blivit farsa och sålt av allt åkbart. Det blir mycket garagetid framöver och därför har jag köpt en FN Model 13 från 40-talet, 450cc. Extremt renoveringsobjekt! 😀

Härligt! Har själv en 52a.
Behöver du hjälp med dessa maskiner finns det gått om kunskap på Facebook. Sök efter "FN Motorcycles".
Befinner du dig i Stockholm har jag även kontakt med en "expert" på just dessa.
Citera
2018-03-12, 11:05
  #14
Medlem
principalvtownsends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhR
Härligt! Har själv en 52a.
Behöver du hjälp med dessa maskiner finns det gått om kunskap på Facebook. Sök efter "FN Motorcycles".
Befinner du dig i Stockholm har jag även kontakt med en "expert" på just dessa.

Tack för tipset! Jag befinner mig i norra Stockholm.
Jag håller på att leta efter en Miller-lykta nu, den saknas. Saknar även ljuddämpare och styre men det fanns nya att tillgå i England. Du får gärna skicka ett PM och förse mig med lite bilder/fakta/kontakter om du har lust. Jag kan inte skicka PM ännu pga för nytt konto.
Citera
2018-03-13, 10:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principalvtownsend
Tack för tipset! Jag befinner mig i norra Stockholm.
Jag håller på att leta efter en Miller-lykta nu, den saknas. Saknar även ljuddämpare och styre men det fanns nya att tillgå i England. Du får gärna skicka ett PM och förse mig med lite bilder/fakta/kontakter om du har lust. Jag kan inte skicka PM ännu pga för nytt konto.

Haha kan tydligen inte skicka pm.. har inte skrivit tillfälligt många inlägg..
Citera
2018-03-13, 19:08
  #16
Medlem
ScorchPipes avatar
När man ska på en lite längre MC-tripp, vilka tillbehör klarar man sig inte utan? Har inga vänner med hoj, så man är ju lite utlämnad om det händer nåt.

Har lite basic verktyg under sadeln och har tänkt köpa punkteringskit. Nåt mer?
Citera
2018-03-13, 23:20
  #17
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
När man ska på en lite längre MC-tripp, vilka tillbehör klarar man sig inte utan? Har inga vänner med hoj, så man är ju lite utlämnad om det händer nåt.

Har lite basic verktyg under sadeln och har tänkt köpa punkteringskit. Nåt mer?

Om du har tonat visir så bör du ta med ett klart. Det är inte kul att köra på kvällen med ett tonat. Jag har en liten visirväska med ett par extra i som jag alltid tar med mig på långturer. Annars brukar jag inte ha så mycket, plånbok, mobil, lås till hojen. Nån gång har jag haft med dryck så jag kan stanna och dricka.
Jag kan ge dig ett litet tips om ryggsäck med. Innan har jag haft vanliga ryggsäckar men de drar som satan i axlarna. Jag köpte en "skalbagge" ryggsäck på biltema men den har samma problem. Så jag kröp till korset och köpte en Kriega R20 och jävlar vilken skillnad. Kriegan har en sele som gör att själva trycket blir på bröstet istället så man slipper draget på axlar och armar helt. Det är en otrolig skillnad mot en vanlig ryggsäck. Det kostar dock. Nypriset ligger på 1500 och jag gav runt 800 för min begagnad på Ebay. Bästa köpet 2016

Ingen hoj för mig i år tyvärr pga arbetslöshet
Jag ska se om jag får tag i nåt billigt men det ser mörkt ut.
Citera
2018-03-14, 18:49
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
När man ska på en lite längre MC-tripp, vilka tillbehör klarar man sig inte utan? Har inga vänner med hoj, så man är ju lite utlämnad om det händer nåt.

Har lite basic verktyg under sadeln och har tänkt köpa punkteringskit. Nåt mer?

Vad är en längre trip?
Citera
2018-03-14, 18:55
  #19
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virrigavera
Vad är en längre trip?

Tänker 100+ mil totalt. Förmodligen utanför Sverige. Så pass långt bort att man inte kan ringa mamma.
Citera
2018-03-14, 20:07
  #20
Medlem
Blir förmodligen en sen premiär i år. Verkar kunna förbli vinter här uppe ända in i april.
Citera
2018-03-15, 18:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Tänker 100+ mil totalt. Förmodligen utanför Sverige. Så pass långt bort att man inte kan ringa mamma.

Det jag packar ner är kläder att köra i som jag kastar när de är ofräscha, underkläder som kastas efter användning. så lite kläder som möjligt förutom de kläder jag kör i. Så lite smutstvätt som möjligt ska med hem. Regnställ och merino ullställ. Extra handskar. En badhandduk i mikrofiber. Punkakitt, första förbandlåda. Gröna kortet från försäkringsbolaget och blå kortet från försäkringskassan. Kolla med försäkringsbolaget om försäkringen ger assistans annars en tilläggsförsäkring från t.ex assistanskåren. Nyservad hoj. 2 kreditkort och hoppas på bra väder.
Citera
2018-03-16, 02:00
  #22
Medlem
Blir en hel del klubbåkning i år i vanlig ordning, sällan under 1000mil de senaste 7åren men allt som oftast runt 1500...

Har hittills inte klarat 2k än men tror det kommer i år, Euro RUN nere i Serbien i år samt ett Super Rally i Polen. Dessa 2 milslukare blir säsongens höjdpunkt 🏍
Citera
2018-04-13, 19:20
  #23
Medlem
Tog fram min Intruder VS1400 idag och provstartade den samt fyllde på med luft i däcken efter vintern. Lite trögstartad var den allt och det tog väl 4-5 startförsök innan motorn hölls igång och inte stannade efter ett par sekunder. Tur att jag haft den på underhållsladdning hela vintern då batteriet börjar bli 6 år gammalt. Kanske tar jag den på en provtur nästa vecka då det förhoppningsvis torkat upp lite för nu är väldigt slaskigt på gården samt den första biten innan man kommer ut på asfalt.
.
Citera
2018-04-13, 19:28
  #24
Medlem
utan.att.stannas avatar
Körde första i januari en fin dag.. Bor i södern. Men ute en riktigt härlig tur idag... Även i helgen.
Körde förbi lokala mc firman. Gud vad sugen jag är på en Yamaha Mt 09. Kör en gammal Kawazaki er6 nu.
Bör försöka stå ut till nästa år av ekonomiska skäl. Hur lyckas man?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback