Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 23:28
  #1
Medlem
Ja, då var det ett faktum.

Google har vikt ner sig för svensk PK media. Vad som är rätt och inte rätt avgörs inte av domstol utan av PK media med stöda av Google.

Känns jävligt "Ryssland 2.0". Eller hur?

https://samnytt.se/efter-expressens-...-ska-lanseras/

Personligen har jag börjat släna ut allt skit i mina datorer, paddor och telefoner som är Google. Total bojkott av Google är målet. Men man inser hur mycket skit man har från dem.

Ni själva? Blir det mer eller mindre Google produkter?

Och vad tycker ni om Googles "tillmötesgående" taktik?
__________________
Senast redigerad av Barbequeken 2018-03-15 kl. 23:31.
Citera
2018-03-15, 23:31
  #2
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Ja, då var det ett faktum.

Google har vikt ner sig för svensk PK media. Vad som är rätt och inte rätt avgörs inte av domstol utan av PK media med stöda av Google.

Känns jävligt "Ryssland 2.0". Eller hur?

https://samnytt.se/efter-expressens-...-ska-lanseras/

Personligen har jag börjat släna ut allt skit i mina datorer, paddor och telefoner som är Google. Total bojkott av Google är målet. Men man inser hur mycket skit man har från dem.

Ni själva?

Och vad tycker ni om Googles "tillmötesgående" taktik?

Kan google hindra att man söker via google baserad i den fria världen?
Citera
2018-03-15, 23:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan google hindra att man söker via google baserad i den fria världen?


Nej man kan byta. Jag har bytt till DuckDyckGo. Innebär förlorade reklaminträkter för Google om många gör samma sak.
Citera
2018-03-15, 23:41
  #4
Medlem
Är det bara google.se som ska "kvalitetssäkras" eller kommer förändringarna att slå igenom på varje google-session som är lokaliserad i Sverige, oavsett domän?
Citera
2018-03-15, 23:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Ja, då var det ett faktum.

Google har vikt ner sig för svensk PK media. Vad som är rätt och inte rätt avgörs inte av domstol utan av PK media med stöda av Google.

Känns jävligt "Ryssland 2.0". Eller hur?

https://samnytt.se/efter-expressens-...-ska-lanseras/

Personligen har jag börjat släna ut allt skit i mina datorer, paddor och telefoner som är Google. Total bojkott av Google är målet. Men man inser hur mycket skit man har från dem.

Ni själva? Blir det mer eller mindre Google produkter?

Och vad tycker ni om Googles "tillmötesgående" taktik?

Snart kan fassar eller kommies hitta på vad som helst, det är ju ändå censurerat.
Njae, människor är dum i huvudet, men de bör ändå få bestämma själv. kom igen.
Citera
2018-03-15, 23:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Ja, då var det ett faktum.

Google har vikt ner sig för svensk PK media. Vad som är rätt och inte rätt avgörs inte av domstol utan av PK media med stöda av Google.

Känns jävligt "Ryssland 2.0". Eller hur?

https://samnytt.se/efter-expressens-...-ska-lanseras/

Personligen har jag börjat släna ut allt skit i mina datorer, paddor och telefoner som är Google. Total bojkott av Google är målet. Men man inser hur mycket skit man har från dem.

Ni själva? Blir det mer eller mindre Google produkter?

Och vad tycker ni om Googles "tillmötesgående" taktik?

Vad är det för typ av källa ens, står ingenting av information i artikeln. Google säger ingenting om censur eller dylikt, endast att dom vill optimera sina algoritmer. Bara för att författaren nämner något om att censurera historia så har google inte sagt något om det.
Citera
2018-03-15, 23:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Vad är det för typ av källa ens, står ingenting av information i artikeln. Google säger ingenting om censur eller dylikt, endast att dom vill optimera sina algoritmer. Bara för att författaren nämner något om att censurera historia så har google inte sagt något om det.

Du kan nog vara rätt lugn med att PK media kommer rapporterar det och slå sig för bröstet. "Vi vann".
Citera
2018-03-15, 23:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Du kan nog vara rätt lugn med att PK media kommer rapporterar det och slå sig för bröstet. "Vi vann".

Förstår inte vad du svarar på, men jag skulle vilja se en riktig intervju där någon högt uppsatt på google säger det du påstår, för i artikeln står det inte ett skit. Det enda som står är att personalens personliga åsikter inte ska påverka sökningarna.
Citera
2018-03-16, 00:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Förstår inte vad du svarar på, men jag skulle vilja se en riktig intervju där någon högt uppsatt på google säger det du påstår, för i artikeln står det inte ett skit. Det enda som står är att personalens personliga åsikter inte ska påverka sökningarna.

Jag skulle vilja ha rysk kaviar och en champagne i morgon som fredagsmys.

Dina tvivel är noterad. Tror inte många delar det. Detta var mer eller mindre väntat. Google har anställt tusentals för jobba med censur. En del är berättigad. Men sånt som ligger i gråzon får man överlåta till domstol.
Citera
2018-03-16, 00:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Du kan nog vara rätt lugn med att PK media kommer rapporterar det och slå sig för bröstet. "Vi vann".


Jag vill nog helst ha engelskspråkiga källor på att det är censur det är fråga om. Samhällsnytt (fd Avpixlat) känns som en rätt svajig nyhetskälla.
Citera
2018-03-16, 00:28
  #11
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Nej man kan byta. Jag har bytt till DuckDyckGo. Innebär förlorade reklaminträkter för Google om många gör samma sak.
Gjorde samma sak idag. Lyssnar man på Expressen så har man gått ett steg för långt.

Är det fler västländer som får egna versioner eller gäller det enbart Europas Nordkorea?
Citera
2018-03-16, 00:35
  #12
Medlem
HipToBeSquares avatar
Ju mer Google gör sig själva irrelevanta desto bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback