Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 10:28
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Hur håller man rådjur och annat vilt borta? Finns det nåt bra medel man kan spreja på?

Man kan sprida ut blod/benmjöl, bygga upp ett nät, sprida ut fårull, häng upp cd-skivor , gå runt o pissa lite överallt, finns många bra knep. Kolla google.
Citera
2018-03-15, 15:53
  #74
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Skickar dom inrikes? Hur är kvaliten på deras frön? Har dom ett brett sortiment?
Inte så stort sortiment, har testat både Thor och ak47 därifrån och blivit väldigt nöjd på kvaliteten på rökat. Ger inte så jätte stor skörd, men ak47 ger mer än Thor.
Jag har för mig att dom skickar inrikes, annars så säljer sweseeds derans frön och dom skickar ju inrikes
Plantorna blir inte speciellt höga heller, kanske 1m om ens det
Citera
2018-03-15, 20:03
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Inte så stort sortiment, har testat både Thor och ak47 därifrån och blivit väldigt nöjd på kvaliteten på rökat. Ger inte så jätte stor skörd, men ak47 ger mer än Thor.
Jag har för mig att dom skickar inrikes, annars så säljer sweseeds derans frön och dom skickar ju inrikes
Plantorna blir inte speciellt höga heller, kanske 1m om ens det

Okej okej! Ska kolla på sensimilla och sweseeds. Vill ha en strain som har en riktigt hög cbd halt, sen lite andra.
Citera
2018-03-16, 18:36
  #76
Medlem
Kanske en fråga om poppar upp mycket, men tänkte fråga vilken strain folk rekommenderar för Växtzon 1?
Citera
2018-03-17, 05:10
  #77
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tror ni det kommer bli en sommar med värme?
Ja, tror att denna sommaren blir varm. Förra sommaren hade vi inga direkta värmeböljor så jag tror att vi får en varmare sommar i år än förra sommaren. Bra för utomhusodling med andra ord.
Citera
2018-03-17, 10:11
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMJACKIECHAN
Kanske en fråga om poppar upp mycket, men tänkte fråga vilken strain folk rekommenderar för Växtzon 1?

Vilken auto eller early som helst.
Citera
2018-03-17, 17:15
  #79
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ja, tror att denna sommaren blir varm. Förra sommaren hade vi inga direkta värmeböljor så jag tror att vi får en varmare sommar i år än förra sommaren. Bra för utomhusodling med andra ord.
Vi har haft betydligt mycket mer snö i år uppe i norr jämfört med tidigare år. Hört att om det kommer mer snö under vintern så blir det mindre regn på sommaren. Vet inte om det stämmer eller ej.
Citera
2018-03-23, 19:51
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorLarsson
Det här är en fråga som varit uppe massor av gånger, det vet jag och ber om ursäkt för det, men vad rekommenderar ni för strain i växtzon 5? Den ska dessutom gå att få tag på inrikes, p g a vågar inte beställa från utomlands.

Jag tycker det är sjukt svårt att hitta den här infon. Det relevanta är väl som jag förstår det anpassningen till antalet soltimmar. Visst, i kombination med temperatur också, men latituden borde ju betyda massor. Jag har sökt på strains för Alaska och hittat förslag, men dessa har jag sen inte hittat i svenska butiker.

När du söker på strains för alaska t.ex. får du nog mest upp amerikanska seedbanks som inte säljs här direkt.

Ett tips kan va att köpa från t.ex. royal queen seeds, på deras sida kan man se vilka av deras strains som trivs i kallt klimat. Att de måste va autos behöver väl knappt nämnas.

Tyker du gräset blir värdelöst att röka så kan jag rekommendera att göra brunt av det, även de sämsta gräset kan bli högpotent, ljuvligt hasch
Citera
2018-03-29, 22:48
  #81
Medlem
JohnnyHaschs avatar
Söker efter bra guider som är anpassade för auto och förklarar så grundligt, steg för steg att en 12-åring ska kunna förstå det. Är relativt ny på ämnet. : )

Några tips?
Citera
2018-03-30, 05:57
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyHasch
Söker efter bra guider som är anpassade för auto och förklarar så grundligt, steg för steg att en 12-åring ska kunna förstå det. Är relativt ny på ämnet. : )

Några tips?

Så du vill ha allt serverat på en silverplatta? Väx upp och lär dig själv.
Citera
2018-04-01, 18:35
  #83
Medlem
JohnnyHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Så du vill ha allt serverat på en silverplatta? Väx upp och lär dig själv.
Behöver man "växa upp" om man söker nödvändig information? Tokstolle gå och lägg dig!
Citera
2018-04-01, 19:31
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyHasch
Söker efter bra guider som är anpassade för auto och förklarar så grundligt, steg för steg att en 12-åring ska kunna förstå det. Är relativt ny på ämnet. : )

Några tips?


Vet inte om denna postats tidigare i denna tråd. Men den är till för att delas. från 10L här på FB

ATT ODLA UTE I SVERIGE.
Kort guide. Ej avancerat.

SORTER/TYPER/STRAINS.
Auto. Möglar gärna. Tidig skörd. Låg vikt/planta. Blommar efter mognad ej ljus. Sällan över 120cm.
Ex. Dieselryder.

Early. Stora som faan. Sen skörd och lite av en chansning +61N. Potenta. Underbara. Går både efter ljus och mognad (där anser jag genetiken inte är helt 100% klarlagd). Tidiga stora damer helt enkelt. Jag har sett 800g på en planta 60N i Sverige. Kan bli +3m.
Ex Royal Dane , Thyphoon, Royal Nepal.

SPOT.
Fri sol sydost/syd (morgonsol är viktigt för att undvika mögel). Ej ren barrskog (kalka).
Helst inte en massa högt gräs (ökad marknära rh=mögel).

BÄDD
10autos 3 early
8x40L koskit/p-jord (ex granngårdens naturgödsel/p-jord) . Typ 400kr + ett paket benmjöl.

Trampa till gräset på din spot. Kratta/hacka lite om du pallar annars skit i det (jobb in=lön ut).
Häll ut all skit (4x40L) rätt på marken som en limpa.
Häll sen på en halv påse benmjöl och på med all p-jord.
Gör helst detta i mars-ish innan skit har börjat växa.
Täck din bädd med torrt gräs från spoten. 5cm tjockt helst.
Nu får din bädd koka till sig lite.

SÅDD
Naturen säger till när det är dags. Om du förgror inne eller direktsår så får inget fart innan det är varmt nog i jorden vid utplantering. När brännässlorna tittar upp är det varmt nog ute för att de ska braka iväg.
Förtidig utplantering kan ge senare och sämre skörd.
Vattna som faan (40-50L eller efter flera dagars regn) vid utplantering och låt dom sen sköta vattenbiten själva.
Repa gräs och skit som växer upp runt bädden och lägg det på bädden ( snabb gröngödsling N rik, vegg).

Vattna bara i extremfall +20-ish heta dagar utan regn, rötterna ska ner i backen. Det pajar du om du vattnar för mycket. Du binder ris vid egen rygg.

SKÖRDA. Kör fram till du ser första antydning till mögel sen hugger du dom. Autos vid ok säsong i augusti. Early från sep-okt.


Lägg inte alla ägg i samma korg. Dela upp bädden eller gör fler. Kör både early och auto.
Jag hade köpt frön på cannaseeds.dk eller seadheaven.net
Båda är grönare än mina fingrar och billiga som skam. Nej deras frön kommer inte i fancy paket men det är åratal av selektion bakom. En av få gånger pris och kvalitet ej hänger ihop.

Där har ni 1A enkel odling med bra skörd och minimalt med jobb.
Kopiera fritt till valfri slö idiot som inte orkar googla.
__________________
Senast redigerad av holywood 2018-04-01 kl. 19:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback