• 30 974 online
  • 1 165 743 medlemmar
  • 60 171 056 inlägg
  • 5
  • 6
2018-01-05, 19:14
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Just nu har ca 20 stycken kommit upp. Har beställt en ny lampa också. Har suttit dit lysrör istället sålänge, även led.

När jag får nya lampan så kommer jag sätta 2 armarturer på väggarna så plantorna får ljus på sidan och nedre delarna, kan bli bra, måste bara hitta rätt lysrör. Just nu kör jag med kallvita, får se om de ens funkar.

Dom andra mår helt okej, den största mådde väl inte helt 100, efter jag gav henne näring för blom så blev det mycket bättre. Tycker det är bättre o snåla med näringen tills dom behöver det istället för att ge för mycket.
Är nog runt 1 månad kvar tills skörd.
Så kommer köra en till runda näring med bud boost o lite sånt, sen flusha när det är 1-2 veckor kvar. Har börjat tagit bort endel löv nu också.

Skulle behöva nått stort fat som alla krukor ska stå på, så man kan vattna allt på en gång, kanske får bocka till en stor plåt eller nått, har någon nån ide? Kommer bli en liten sog med alla dom nya. Men kommer ha så stora krukor som möjligt.

Om någon är intresserad av bilder så pma.
Länka gärna bilder
Letade efter någon liknande bricka jag kunde ställa in i mitt 100x100cm tält men inte hittat något bra. Det bästa hittills jag hittar är där man ställer skorna i då man varit ute så inte det inte blir blött i hallen, men hittar inga bra mått för mitt tält.
Citera
2018-01-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Länka gärna bilder
Letade efter någon liknande bricka jag kunde ställa in i mitt 100x100cm tält men inte hittat något bra. Det bästa hittills jag hittar är där man ställer skorna i då man varit ute så inte det inte blir blött i hallen, men hittar inga bra mått för mitt tält.
Kolla efter Diskmaskinsunderlägg, stor plastskiva med några cm höga kanter runt. För att slippa fuktskador om diskmaskin går sönder, hoppas måttena stämmer för dig.
Citera
2018-01-07, 15:54
Medlem
Citat:
Länka gärna bilder

Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Kolla efter Diskmaskinsunderlägg, stor plastskiva med några cm höga kanter runt. För att slippa fuktskador om diskmaskin går sönder, hoppas måttena stämmer för dig.

Kolla även jula skomattan som jag länkade, kan passa bra med 1-2 där inne! Diskmaskins underlägg är också grymma, kan kosta lite mer men, kan vara värt. Annars får du åka till nått företag som håller på med plåt, och har en bock. Gå dit med måtten o fråga om dom har en spillbit dom kan bocka till, sen äre bara bjuda på fika.
Citera
2018-02-02, 19:14
Medlem
Lillegro, kan inte skicka fler pm av någon anledning så skicka wickr eller telegram i pm vettja
Citera
2018-03-11, 12:51
Medlem
Hallå där lillegro
Går allt bra?
Har inte kunnat logga in på ett bra tag och nu kan jag inte skicka pm längre tydligen.
Dom bilderna du skickade så såg det bra ut, men dom återhämta sig bra efter toppningen?
Ser fram imot nya bilder =)

Ha det bäst
Citera
2018-03-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMseeds
Hallå där lillegro
Går allt bra?
Har inte kunnat logga in på ett bra tag och nu kan jag inte skicka pm längre tydligen.
Dom bilderna du skickade så såg det bra ut, men dom återhämta sig bra efter toppningen?
Ser fram imot nya bilder =)

Ha det bäst

Tjena! Kul o höra från dig, trodde något hade hänt

Jo jag fimade dom flesta av dom, fick fina buds!
Men sen hände en tråkig grej, hade planterat dom i mindre krukor för att senare plantera om dom, men fick inte tid till det, så dom höll på att dö. Men jag lyckades rädda dom när jag plantera dom i större krukor. Plantorna vart inte jätte stora efter händelsen, men dom vart korta med jävligt feta buds. Så det har man lärt sig om nu iallafall, nu har jag planterat ytterligare 10 till fast körde dom direkt i 10 liters krukor från frö. Vart jättestor skillnad.

Rökat är väldigt uppskattat, dom va snabbare till skörd än jag trodde. Luktar gott, kladdiga plantor, och potent som fan..

Fick hem lite nya grejer igår, Bat guano, bittersalt, basalt, bio bizz, neem olja,etc ja massa goa grejer. Kommer köra på organiska näringar nu bara, eventuellt bud boosters. Ska bli riktigt kul att prova. Ska vänta tills dom jag håller på nu är skördade, sen ska jag göra om mitt utrymme. Ska byta ut Mylar reflektionen till en reflex som används på trafikskyltar. Det är dom som är i länken på rullen, helt brutalt reflektion och mycket hållbarare material. Kommer bli riktigt bra tror jag.

Finns det något annat sätt att kommunicera på,med dig? Kan inte skicka pm till dig heller.
Citera
2018-03-14, 16:48
Medlem
DirtyNorths avatar
Shit vad fina plantor du har! Blir glad att se någon lägga ner tid på sin odling.
Hur många olika strain har du kört hittills? Känner den goa doften ända hit
Citera
2018-03-14, 18:48
Medlem
Citat:
Shit vad fina plantor du har! Blir glad att se någon lägga ner tid på sin odling.
Hur många olika strain har du kört hittills? Känner den goa doften ända hit

Tack Ja jag ger dom mycket kärlek, mer än vad jag ger frugan helt klart haha. Har bara kört 3 strains. Big bang - som är väldigt omtyckt av folket och mig själv, blue amnesia och en korsning mellan northern light +ak. Har några som jag ska köra sen, nån critical, blue dream, pineapple express, jack herrer, sour diesel, white widdow, det är min önskelista Ska somsagt vänta nu tills det jag har är skördat, är bara 13 kvar. Sen ska jag super optimera utrymmet, ta en liten paus, läsa lite mer etc.

Ja de luktar utav bara fan här med haha
Citera
  • 5
  • 6