Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 21:11
  #2017
Medlem
Ubbe66s avatar
Vet i fan vad som hänt!, när jag är i ett forum och tryck på ett inlägg så öppnas tex. den här jävla sida https://om.elvenar.com/ox/es/?ref=cs...ng&pid=1657581

Flera forum har fixat att man inte skickats dit!
Här är det fixat!

Men hur fan får man bort skiten?

Det händer även på köp sidor, ja eller vilka sidor som helst! klicka på en länk tex. och boom så åker man till den sidan....

Nån som vet en fix på detta? (Chrome 64 bit)

Tacksam för ett svar.
Citera
2018-03-04, 11:37
  #2018
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Vet i fan vad som hänt!, när jag är i ett forum och tryck på ett inlägg så öppnas tex. den här jävla sida https://om.elvenar.com/ox/es/?ref=cs...ng&pid=1657581

Flera forum har fixat att man inte skickats dit!
Här är det fixat!

Men hur fan får man bort skiten?

Det händer även på köp sidor, ja eller vilka sidor som helst! klicka på en länk tex. och boom så åker man till den sidan....

Nån som vet en fix på detta? (Chrome 64 bit)

Tacksam för ett svar.

EDIT: Har nu blivit av med skiten..... fråga inte hur! för det vet jag inte själv
Citera
2018-03-04, 11:49
  #2019
Medlem
15APRILs avatar
Chromecast, Hur castar jag från datorn till tvn?

Behövs något program?
Citera
2018-03-08, 22:56
  #2020
Medlem
E8s avatar
Hej!

Det har hänt något konstigt med mitt Google Chrome och jag finner ingen lösning när jag googlar på det. Det som har hänt på min webbläsare är att markeringstexten har blivit så fruktansvärt liten, nu menar jag inte det vanliga scrolla +/- utan det är t.ex. om man håller muspekaren precis ovanför stjärnan där man bokmärker sidan så är texten så liten att jag knappt kan läsa den. Är det någon som känner igen sig i detta och kan förklara för mig hur man fixar till detta?
Citera
2018-03-09, 10:33
  #2021
Medlem
Hjälp!
Webbläsaren spelar inte längre upp bild, endast ljud från t.ex klipp hos web-tv, aftonbladet, expressen, nyafilmer m.m.
Verkar som den där jw player inte funkar...
På firefox funkar allt utmärkt.

Edit. Fann svaret tidigare sida, sorry. Alltså bocka ur maskinvaruacceleration i avancerade inställningar.
__________________
Senast redigerad av badanka2 2018-03-09 kl. 10:42. Anledning: Fann info
Citera
2018-03-14, 09:23
  #2022
Medlem
Jag undrar om det går att skapa en egen hotkey som aktiverar/avaktiverar flera tillägg samtidigt.
I mitt fall gäller det tillägg som hanterar reklam/flash och annat. Vissa sidor vill jag avaktivera tilläggen på, men det är rätt drygt att behöva göra det manuellt för varje tillägg.

Jag har sökt lite efter en lösning, och det jag har hittat verkar gälla hotkeys för varje enskilt tillägg, men inget som styr flera tillsammans. Går det?
Citera
2018-03-14, 15:04
  #2023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyggBiff
Jag undrar om det går att skapa en egen hotkey som aktiverar/avaktiverar flera tillägg samtidigt.
I mitt fall gäller det tillägg som hanterar reklam/flash och annat. Vissa sidor vill jag avaktivera tilläggen på, men det är rätt drygt att behöva göra det manuellt för varje tillägg.

Jag har sökt lite efter en lösning, och det jag har hittat verkar gälla hotkeys för varje enskilt tillägg, men inget som styr flera tillsammans. Går det?
Det är nästan lika enkelt att istället Alt-<tab> mellan flera olika webbläsare och klistra in länkar i den som lämpar sig bäst för sajten.

Då riskerar man dessutom inte att "släppa lös" skiten i någon annan flik/fönster som man inte vill stänga ännu.
Citera
2018-03-14, 15:51
  #2024
Medlem
MartinStLouiss avatar
Varför kommer Chrome ihåg vad man har sökt på i "inkognitoläge"?
Citera
2018-03-14, 15:54
  #2025
Medlem
Judinnas avatar
Går det att skapa mappar när det kommer till bokmärken?

Segt när man har tusen länkar sparade med olika (få) ämnen.
Citera
2018-03-14, 16:17
  #2026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Varför kommer Chrome ihåg vad man har sökt på i "inkognitoläge"?
Du kanske är inloggad hos Google/YT/Gmail?
Citera
2018-03-14, 16:22
  #2027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Går det att skapa mappar när det kommer till bokmärken?

Segt när man har tusen länkar sparade med olika (få) ämnen.
Javisst - Inte svårt alls.
Allra enklast just när du gör ett nytt bokmärke, men innan du trycker på 'OK'.
(Eller starta 'Bookmark Manager', t.ex med <shift><ctrl>-O )
Citera
2018-03-14, 19:51
  #2028
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Javisst - Inte svårt alls.
Allra enklast just när du gör ett nytt bokmärke, men innan du trycker på 'OK'.
(Eller starta 'Bookmark Manager', t.ex med <shift><ctrl>-O )

Kan man sortera in de man redan har? Städa upp lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback