2018-03-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Att JävlaPajas är headhuntad gör honom definitivt till TV4:s gullunge, ja.

Finns det tidigare läckor på att kamperna i tingen varit riggade?

Husförhöret med Dee och Stefan var ju helt klart till en jägares favör, uruselt av TV4.

ÄR de riggade, är det väldigt lätt att rigga Robin vs. JäklaPajas:
Olika träslag på brädorna som sen betsas över (ek resp. furu till exempel).
Slö såg, skarp såg, etc.

Har vi verkligen uteslutit att det var riggat utifrån deras olika teknik?

Kanske är tjatig nu, men har svårt att tro att skämtet JP skulle ta en redig karl som Robin med JP:s taniga spaghetti-armar.

Det är säkert så att Robin fick en slöare såg, men tror faktiskt inte att det var riggat. Produktionen hade nog mer än gärna sett Robin som vinnare av farmen och jag tror att både de och Robin helt enkelt blev överrumplade av JPs sågning. Alla såg ju att han faktiskt gjorde ett riktigt bra jobb. Han har säkert tränat en hel del på sågen under sommaren och kanske även innan farmen.
Robin har tydligt visat att han inte riktigt har nerverna i tävlingar och vart nog lite överrumplad när JP tog första brädan och tappade lite teknik, vilket gjorde att JP vann.

Produktionen har naturligtvis gjort sitt till genom att visa klipp på mär JP sitter på plankan och slö-sågar baklänges. Detta kan mycket väl ha skett efter tvekampen, fast visats innan för att få oss att tro att JP är sämre än vad han var.

Trist att Robin rök, men helt klart cred till JP som gjorde bra ifrån sig. Nu får gärna Helena vinna då hon är mest värd det av de som är kvar!
Citera
2018-03-12, 12:15
Medlem
Det såg ut som det var lika i sågningen men att Robin väger lite mer än JP. Därmed föll först. Så jämnt var det.
Citera
2018-03-12, 12:15
Medlem
JP en gammal fotbollsspelare och inga bulliga muskler som Robin blev en given vinnare när man såg att han även satt på lite explosivitet. Robin blev för trött helt enkelt.
Citera
2018-03-12, 12:28
Medlem
Centipedes avatar
Det enda vi skall hoppas på är att det blir två av samma kön som står i final.
Annars blir finalen jättetråkig med bara kunskapsfrågor.
Citera
2018-03-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Haha nu blev det lite knas... Inte Helena va?

Neeej, Stella så klart.
Citera
2018-03-12, 16:08
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Varför i hela fridens namn kallas sågen för teknik? Sågen har inget med teknik att göra. Det handlar nästan bara om vem som får mjölksyra först.

Man såg ju att Robin blev trött redan efter första stocken, medan JP tröttnade inför den sista.

Teknik borde vara att stapla ved. Gör om gör rätt!

Det var inte så konstigt att Robin förlorade med tanke på att han har slitit både på torpet och på farmen.

JP har ju bara gått runt som någon jävla drinkneger på farmen. Om man blir utkastad för att man slår någon med gröt så borde man bli utkastad om man bara går runt och parasiterar.
Citera
2018-03-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Varför i hela fridens namn kallas sågen för teknik? Sågen har inget med teknik att göra. Det handlar nästan bara om vem som får mjölksyra först.

Man såg ju att Robin blev trött redan efter första stocken, medan JP tröttnade inför den sista.

Teknik borde vara att stapla ved. Gör om gör rätt!

Det var inte så konstigt att Robin förlorade med tanke på att han har slitit både på torpet och på farmen.

JP har ju bara gått runt som någon jävla drinkneger på farmen. Om man blir utkastad för att man slår någon med gröt så borde man bli utkastad om man bara går runt och parasiterar.
Ja, det har du fanimig rätt i! Mycket märkligt att JP bara fått glida runt där utan å göra ett endaste handtag.Det är dock inte det lättaste att förstå sig på TV4:s regler eller vilka kriterier de har eller vad var och en ska klara av..
Citera
2018-03-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag skulle vilja se Bondmoran och Blöjungen i skogen som Robert, Stefan, Helena och Linda levde eller bygga upp torpet som Robin gjorde.

De tre som levde i skogen och är kvar är en värdig vinnare av Dagis 2018. De andra två har åkt på en räkmacka till finalveckan.

Oavsett vem som vinner är detta den sämsta säsong av farmen någonsin. Överträffa detta blir svårt, jag tror inte ens MrPerfect Sjöberg eller kaffeflickan La Camilla kan slå det.
Trevligt att se dig i denna tråd.

"Sämsta" i betydelsen ovärdig vinnare eller i TV-underhållning?
Citera
2018-03-12, 16:55
Medlem
mr.demons avatar
Komiskt att JP är så jävla ful när hans syster ser helt jävla okej ut.
Citera
2018-03-12, 17:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Trevligt att se dig i denna tråd.

"Sämsta" i betydelsen ovärdig vinnare eller i TV-underhållning?

Jag dyker upp där man minst anar.

Vem som vinner vet jag inte men Alex och JäklaPajas ser jag som ovärdiga. Jag tycker att det varit lite för mycket dagis och larv. Vissa saker är på gränsen till mobbing, de är kanske t.o.m över gränsen.

Underhållning är individuellt men jag har lite högre krav t.o.m på Tv4. Den enda gången jag har skrattat är när Rocco låste in sig på toan ute på Torpet. Vissa saker kan man ju le åt men det har inte varit många.
Citera
2018-03-12, 17:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja, det har du fanimig rätt i! Mycket märkligt att JP bara fått glida runt där utan å göra ett endaste handtag.Det är dock inte det lättaste att förstå sig på TV4:s regler eller vilka kriterier de har eller vad var och en ska klara av..

JäklaPajas lär vara headhuntad av Tv4 så han lär ju komma undan med allt annars kan ju Tv4 framstå dumma. Han bl.a snodde äpple, käkade kakdeg och snodde saxarna.

Jag är övertygad om att det har funnits manus för Farmen 2018. Fjolårets deltagare har berättat om hur teamet försökte få dem att göra och säga saker men de stod emot.
Citera
2018-03-12, 18:34
Medlem
Hatten av för JP. Han visade vad han gick för när han sopade ut storfavoriten Robin från Farmen. En krigarinsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in