Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
I klippet som GS publicerat framgår det att man inte lyckats nå politikern och istället valt att ge sig på hans far. GS blir märkbart frustrerade när pappan säger att han inte följt vad som hänt och hellre vill prata med sin son privat innan han yttrar sig till en okänd uppringare:
GS: Men du kan väl ha en åsikt om man ska spåra upp folk för deras åsikt och se till att de förlorar sina jobb?
Fadern: Det är något han får stå för, vad han håller på med, han är ju vuxen. Det kan jag ta med honom, det är något som är privat mellan honom och mig eller hur?
GS: Men vi kan göra såhär, vi sätter ihop ett informationspaket om dig och din son för alla högerextrema organisationer i Sverige med arbetsplatser, adresser och telefonnummer. Så skickar vi ut det helt enkelt.
Fadern: Så du menar att du hotar mig bara för att jag vill ha en privat dialog med min son? Är inte det lite drastiskt?
GS: Nej men det är bra om ni punktmarkeras av alla högerextrema organisationer i landet eftersom ni vill att folk ska bli av med sina jobb för att de inte vill ha obegränsad migration från Afghanistan.
Fadern: Men hur blandar du in mig i det här eftersom du säger att jag också står för dessa åsikter?
GS: Ja men du kunde ju inte uttrycka någon åsikt.
Fadern: Nej men den ville ju jag ta med honom privat.
Sen publicerade de familjens uppgifter. Så knip käft och flytta hemifrån.
Då har du ju tydligen inte förstått det jag skrev. Är du så svagbegåvad att du tolkar det där som något olagligt eller på något sätt fult eller felaktigt så borde du ju inte ens få använda en dator utan att ha en myndig person bredvid dig i alla fall.
Men visst, jag förstår precis hur du "resonerar", det är ju så det går till med modereringen på det här forumet också bl.a. Det är säkert många som tror och tycker som du. Därmed är det varken sagt att det du pekar på är på det sättet som du beskriver det, olagligt eller att det var vad bortplockningen av deras konto berodde på.