Flashback bygger pepparkakshus!
2018-03-09, 19:44
Medlem
Kanalen finns kvar?
Citera
2018-03-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Den här nycensuren är hämtad från Bryssel, i synnerhet från Merkels Tyskland, så det finns en enorm politisk press på dessa bolag. Våra "Svenska" politiker får helt enkelt instruktioner från EU, deras arbetsgivare.

Aaaaah ja GS är verkligen ett hot, givetvis är det så.
Citera
2018-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
I klippet som GS publicerat framgår det att man inte lyckats nå politikern och istället valt att ge sig på hans far. GS blir märkbart frustrerade när pappan säger att han inte följt vad som hänt och hellre vill prata med sin son privat innan han yttrar sig till en okänd uppringare:

GS: Men du kan väl ha en åsikt om man ska spåra upp folk för deras åsikt och se till att de förlorar sina jobb?

Fadern: Det är något han får stå för, vad han håller på med, han är ju vuxen. Det kan jag ta med honom, det är något som är privat mellan honom och mig eller hur?

GS: Men vi kan göra såhär, vi sätter ihop ett informationspaket om dig och din son för alla högerextrema organisationer i Sverige med arbetsplatser, adresser och telefonnummer. Så skickar vi ut det helt enkelt.

Fadern: Så du menar att du hotar mig bara för att jag vill ha en privat dialog med min son? Är inte det lite drastiskt?

GS: Nej men det är bra om ni punktmarkeras av alla högerextrema organisationer i landet eftersom ni vill att folk ska bli av med sina jobb för att de inte vill ha obegränsad migration från Afghanistan.

Fadern: Men hur blandar du in mig i det här eftersom du säger att jag också står för dessa åsikter?

GS: Ja men du kunde ju inte uttrycka någon åsikt.

Fadern: Nej men den ville ju jag ta med honom privat.

Sen publicerade de familjens uppgifter. Så knip käft och flytta hemifrån.

Då har du ju tydligen inte förstått det jag skrev. Är du så svagbegåvad att du tolkar det där som något olagligt eller på något sätt fult eller felaktigt så borde du ju inte ens få använda en dator utan att ha en myndig person bredvid dig i alla fall.

Men visst, jag förstår precis hur du "resonerar", det är ju så det går till med modereringen på det här forumet också bl.a. Det är säkert många som tror och tycker som du. Därmed är det varken sagt att det du pekar på är på det sättet som du beskriver det, olagligt eller att det var vad bortplockningen av deras konto berodde på.
Citera
2018-03-09, 19:47
Medlem
Haha det är skrattretande med alla foliehattar som tror allt är någon konspiration gentemot GS. Kanalen är en liten skitplutt ingen bryr sig om. Kanalen är avstängd automatiskt eftersom man fått 3 strikes, inte ens en människa som stängt av kanalen...

Flashback i sitt esse, försöker leka allan ballan.
Citera
2018-03-09, 19:47
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Kanalen finns kvar?

Ja, problemet med det här narrativet är att typ 90% av alla som hejar på GS inte har en jävla susning om hur Youtube fungerar överhuvudtaget, så man ylar varg så fort något ens händer. Ungefär sm Jordan Peterson bölar om att kulturmarxisterna på facebook är efter honom bara för att hand glömt sitt jävla lösenord.

Oerhört tröttsam typ av offerkofta.
Citera
2018-03-09, 19:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ja, problemet med det här narrativet är att typ 90% av alla som hejar på GS inte har en jävla susning om hur Youtube fungerar överhuvudtaget, så man ylar varg så fort något ens händer. Ungefär sm Jordan Peterson bölar om att kulturmarxisterna på facebook är efter honom bara för att hand glömt sitt jävla lösenord.

Varför ljuger du? Den nya GS kanalen och Fabians kanal är borta.
Citera
2018-03-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Exakt, idioterna tror att det finns en agenda bakom. Det är fan en robot som stängt av kontot också
Citera
2018-03-09, 19:53
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför ljuger du? Den nya GS kanalen och Fabians kanal är borta.

Ja, om det hänt så beror det på att man skapade en ny kanal under sin avstängning, plus att man upptäckte att Fabians egna kanal är kopplad till det avstängda kontot? Du får inte bara göra en ny kanal när du blir avstängd även om avstängningen visar sig felaktig.
Citera
2018-03-09, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tripletrouble
Om YouTube anser att det inte hör hemma i deras produkt har de fullständig rätt att filtrera bort det. Förstår inte varför du misstar kommersiella produkter för något slags allmänt torg. Vill du proklamera valfri åsikt på ett torg tycker jag du ska kunna göra det. Vill du göra det på YouTube bör det vara upp till YouTube och inte du eller jag att bestämma det.

Då undrar man ju varför inte Expressen delar din åsikt och låter GS verka ifred? Varför låter folk i gemen inte bara Google själva bestämma, utan att hetsa, hata, hota och anmäla?
Citera
2018-03-09, 19:56
Medlem
Jag måste bara få inflika här i den allmänna diskussionen att det skandalösa ligger inte på något sätt i att Youtube och Google fungerar som de gör. "Johan" säger ju själv att han var beredd på det här.

Det skandalösa och djupt patetiska är att DN och Expressen använder kryphål för att plocka bort en mediekanal som gör dem till åtlöje, alldeles uppenbarligen därför att den gör dem till åtlöje.

Vem som helst kan förstå varför de klassas ut som främlingsfientliga och hatsajt m.m. Dock är det så det fungerar i en demokrati. Vi har Motgift, NMR och en jävla massa andra nazisympatisörer som kör på Youtube dagarna i ända.
Citera
2018-03-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Jag måste bara få inflika här i den allmänna diskussionen att det skandalösa ligger inte på något sätt i att Youtube och Google fungerar som de gör. "Johan" säger ju själv att han var beredd på det här.

Det skandalösa och djupt patetiska är att DN och Expressen använder kryphål för att plocka bort en mediekanal som gör dem till åtlöje, alldeles uppenbarligen därför att den gör dem till åtlöje.

Vem som helst kan förstå varför de klassas ut som främlingsfientliga och hatsajt m.m. Dock är det så det fungerar i en demokrati. Vi har Motgift, NMR och en jävla massa andra nazisympatisörer som kör på Youtube dagarna i ända.

Neeeeej det är inget förbannat kryphål man använt. Idioterna på GS har använt sig av material man inte har rätt till, således faller det på GS själva att man blivit avstängd.
Citera
2018-03-09, 19:58
Medlem
RadioDDR1s avatar
Regimen har haft ett ont öga på GS ganska länge. Regimen blir allt mer hårdför mot oppositionen ju mer trängd den blir. Ni kan vara säkra på att även detta forum kommer att få kämpa för sitt liv i den nära framtiden. Den totalitära regimen kommer ta landet med sig i fallet om så krävs.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/l...veriges-klipp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in