2018-03-09, 11:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det står inte att det var kim som tog kontakten. Det var madsen.
Nej det var Kim. Läs den citerade texten. Nog för PM är korkad men så borta är han ändå inte. Hon ringde och sedan skickade han sms.
Citera
2018-03-09, 11:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag har bestämt för mig att pojkvännen uttalat sig om att madsen plötsligt hörde av sig till kim efter lång tid.det var bråttom och det var nu det gällde. Annars hade ju knte kim och pojkvännen planerat sin fest till den 10e kan man tycka? Jag ska se om jag hittar källan.
Kim ringde för att boka en annan dag och PM "kunde" bara just denna dag, är min gissning.
Inte för att detta spelar någon större roll.
Citera
2018-03-09, 11:27
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kim ringde för att boka en annan dag och PM "kunde" bara just denna dag, är min gissning.

Nej, hon kunde inte boka nån annan dag, de skulle ju åka till Kina nästa dag.

Det väsentliga är att få klargjort vem som kontaktade vem först.
Citera
2018-03-09, 11:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag tror att det ska vara att Madsen smsar henne först ang the’ i verkstan som hon svarar på med att ringa upp honom 16.38. Sen går hon till verkstan, kommer tillbaka till pojkvännen o sen kommer Madsens sms att båten är klar.

Vad tror du?

Ja, precis så tror jag👌🏼
Citera
2018-03-09, 11:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Det spelar mycket stor roll om det var madsen som plötsligt hörde av sig till kim den 10e. Läs mina inlägg om vad pojkvännen sagt. Han måste ju veta och är en pålitlig källa.

Citat:

Ja, exakt.
Citera
2018-03-09, 11:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
TaxenSixten läs detta från tv2.dk

Citat:
Källa tv2.dk, det står mer innan men där är bilder i mellan texterna.

Den første gæst var lige ankommet, da Kim Wall pludselig fik en besked fra Peter Madsen. Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.
Citera
2018-03-09, 11:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror du tänker fel.
Var fick Madsen inspiration och sin blodtörst ifrån? Jo,från avrättningvideor. Senast samma dag googlade han i sin mobiltelefon. En kvinna som fick sin hals avskuren.
Om de halshugger Madsen i TV. Då sitter det en del svagsinta människor och tittar.
Som inspireras. Till vad?
Fel orsakskedja. Han ville inte hugga huvudet av någon för att han såg på de filmerna. Det var för att han ville hugga huvudet av någon som han såg på de filmerna.
Citera
2018-03-09, 11:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Fast han kan ju hävda att "hennes ande" syftade på ubåtsturen tills förgiftningen. Så din tankegång håller inte helt och hållet, men jag tänkte likadant när jag läste det citatet. Och att han projicerar sina egna lustar på Kim, men å andra sidan sa han ju också i rättegången först att BDSM är samtyckande lekar, och att det inte är något han tänder på. Man kan ju välja att tolka det som att han inte tänder på samtycke, och lägger man ihop det med att han antagligen får rätt höga poäng på psykopatiskalan kan man ju fråga sig om han verkligen behöver rättfärdiga något för sig själv? Vet inte om jag tror på det, tror snarare att han helt enkelt anser sig ha rätten att ta vad han vill och göra vad han vill med det.

Du får gärna utveckla VARFÖR du tror att han har ett behov av att rättfärdiga handlingen för sig själv, det skulle intressera mig.

Jag håller med dig och mentalundersökningen säger att han saknar ånger, saknar man ånger behöver man inte rättfärdiga något inför sig själv, källa tv2.dk

- Samlet set er der tale om en velbegavet mand uden tegn på psykose. Personlighedsmæssigt er han svært afvigende med primært narcissistiske og psykopatiske træk. Observanten er plat med overfladisk charme. Han er desuden følelsehæmmet med alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse, læste anklager Jakob Buch-Jepsen op fra Peter Madsens mentalundersøgelsen i retten.
I mentalundersøgelsen stod der også beskrevet, at Peter Madsen fremstår "pervers og svært seksuelt afvigende"
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-09 kl. 11:49.
Citera
2018-03-09, 11:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Kanske hade madsen något lugnande medel i kaffet som han hade med? För att kunna övermanna och binda henne.Källa tv2.dk

Jeg er stadig i live forresten.
Sådan skrev journalisten Kim Wall i en af sine fire sidste sms-beskeder til sin kæreste torsdag den 10. august, efter hun var sejlet ud med Peter Madsen i ubåden Nautilus.
Beskeden blev sendt klokken 20.15, og efterfølgende skrev hun desuden:
- Men vi går ned nu.
- Jeg elsker dig.
- Han har taget kaffe og kager med.
Citera
2018-03-09, 11:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Källa tv2.dk, bra sammanfattning och saker som inte kom med från extrabladets liverapportering:

Under efterforskningen af drabet på 30-årige Kim Wall er Peter Madsens telefon blevet undersøgt. Under retsmødet kom det frem, at ordet 'halshugning' er blevet googlet fra hans telefon, før han sejlede ud på Øresund med den svenske journalist om aftenen den 10. august sidste år. Det viser politiets efterforskning.

- Der er otte google-søgninger vedrørende halshugninger, fortalte specialanklager Jakob Buch-Jepsen i Københavns Byret. Derudover er der blevet googlet ord, der handler om halshugning, pine og smerte.
Citera
2018-03-09, 12:04
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Kanske hade madsen något lugnande medel i kaffet som han hade med? För att kunna övermanna och binda henne.Källa tv2.dk

Jeg er stadig i live forresten.
Sådan skrev journalisten Kim Wall i en af sine fire sidste sms-beskeder til sin kæreste torsdag den 10. august, efter hun var sejlet ud med Peter Madsen i ubåden Nautilus.
Beskeden blev sendt klokken 20.15, og efterfølgende skrev hun desuden:
- Men vi går ned nu.
- Jeg elsker dig.
- Han har taget kaffe og kager med.

En tanke som också slagit mig när jag lästa Kim blev bjuden på kaffe och kakor.
Skulle de bara ses på en u-båt nån timme så varför bjuder PM på fika? Låter lite märkligt
Nån orsak till det vore på sin plats..
Citera
2018-03-09, 12:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Hon skulle flytta till Peking sex dagar senare har jag läst.
Borde leta reda på det men har inte tid nu. Har läst att pojkvännen skulle flytta först och hon några dagar senare.
Jag litar mer på de danska medierna faktiskt.
Allt är information från media så man kan inte veta 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in