Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Fast han kan ju hävda att "hennes ande" syftade på ubåtsturen tills förgiftningen. Så din tankegång håller inte helt och hållet, men jag tänkte likadant när jag läste det citatet. Och att han projicerar sina egna lustar på Kim, men å andra sidan sa han ju också i rättegången först att BDSM är samtyckande lekar, och att det inte är något han tänder på. Man kan ju välja att tolka det som att han inte tänder på samtycke, och lägger man ihop det med att han antagligen får rätt höga poäng på psykopatiskalan kan man ju fråga sig om han verkligen behöver rättfärdiga något för sig själv? Vet inte om jag tror på det, tror snarare att han helt enkelt anser sig ha rätten att ta vad han vill och göra vad han vill med det.
Du får gärna utveckla VARFÖR du tror att han har ett behov av att rättfärdiga handlingen för sig själv, det skulle intressera mig.
Jag håller med dig och mentalundersökningen säger att han saknar ånger, saknar man ånger behöver man inte rättfärdiga något inför sig själv, källa tv2.dk
- Samlet set er der tale om en velbegavet mand uden tegn på psykose. Personlighedsmæssigt er han svært afvigende med primært narcissistiske og psykopatiske træk. Observanten er plat med overfladisk charme. Han er desuden følelsehæmmet med alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse, læste anklager Jakob Buch-Jepsen op fra Peter Madsens mentalundersøgelsen i retten.
I mentalundersøgelsen stod der også beskrevet, at Peter Madsen fremstår "pervers og svært seksuelt afvigende"