Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-07, 21:37
  #1
Medlem
Hej, jag är inte ute efter att veta om det är hälsosamt eller inte. Det är så att jag blivit ganska rund och känner hopplöshet inför viktnedgång. Jag vill få en lite snabbare "förbättring" den första månaden i form av enbart minskning av allt det runda.
Om jag äter 5 ägg om dagen i exakt en månad, försvinner en del (eller en hel del) av den runda formen?
Efter det är det naturligtvis tänkt att ändra hela min livsstil och ta mig till en vältränad kropp.
Vänligen diskutera inte hälsosamt eller inte, jag har flera anledningar till att jag vill köra så extrem den första månaden.
Citera
2018-03-07, 21:41
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Borde de effekt.

Testa.

Kasta in lite frukt om hungern blir för jobbig.
Citera
2018-03-07, 21:43
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Ja, du kommer gå ned i vikt.
Citera
2018-03-07, 21:43
  #4
Medlem
Du borde bli väldigt trött på ägg. Jag skulle lägga till grönsaker i alla fall för lite variation. Och du kommer bli matt och inte orka träna samt koncentrera dig.
Citera
2018-03-07, 21:44
  #5
Medlem
cacas avatar
Vill du maximera viktnedgången sväljer du äggen hela med skal!
Citera
2018-03-07, 21:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Borde de effekt.

Testa.

Kasta in lite frukt om hungern blir för jobbig.

Så du tror att jag kan se mycket smalare ut? Blir säkert jobbigt, men ska helst göra det strikt.
Citera
2018-03-07, 21:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, du kommer gå ned i vikt.

Kommer jag se mycket smalare ut, försvinner de runda armarna och annat? Hur många kilo, ungefär, kan det bli?
Citera
2018-03-07, 21:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Vill du maximera viktnedgången sväljer du äggen hela med skal!
Faktiskt så om man nu lyckas svälja dom hela (kära barn, testa inte detta hemma) så löser skalen upp sig i magsyran även om det tar en liten stund. Vaktelägg som exempel skalar man genom att låta dom ligga i en ättikslösning.
Citera
2018-03-07, 21:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Du borde bli väldigt trött på ägg. Jag skulle lägga till grönsaker i alla fall för lite variation. Och du kommer bli matt och inte orka träna samt koncentrera dig.

Ska inte bli träning alls den månaden, efter den månaden börjar jag mitt nya liv. Enda ansträngningen blir 30 minuters promenad till jobbet och samma sträcka tillbaka hem och det lilla jag rör på mig på jobbet.
Citera
2018-03-07, 21:52
  #10
Medlem
Hegamons avatar
Finns en skröna om att många ägg inte är bra. Det händer inte så mycket. Däremot skulle jag rekommendera dig äta två ägg om dagen, då ägg är exceptionellt väldigt bra livsmedel ur protein och vitamininnehåll. Bra om du ska banta. Sen är det viktigt äta på fasta tider på dygnet och inte småäta. Du kan småäta väldigt lite om du vill behålla jämnt blodsocker.

Ät sedan mat som håller dig mätt längre tid, exempelvis havregrynsgröt. Undvik snabba kolhydrater som exempelvis vitt börd.

Men vad som händer vid 5 ägg om dagen, inget skulle jag säga.
Citera
2018-03-07, 21:52
  #11
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engan86
Kommer jag se mycket smalare ut, försvinner de runda armarna och annat? Hur många kilo, ungefär, kan det bli?

Beror ju på vad du väger nu och hur mkt du brukar stoppa i dig.
Brukar gå ganska snabbt i början.
Citera
2018-03-07, 21:53
  #12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engan86
Kommer jag se mycket smalare ut, försvinner de runda armarna och annat? Hur många kilo, ungefär, kan det bli?
Omöjligt att svara på. Vart fettet försvinner är genetiskt, så även där går det inte att svara på vad som kommer bli smalare på just dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback