Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 08:52
  #1
Medlem
På frågan(amerikansk journalist) om Löfven tar tillbaka sitt uttalande om att Trump hade fel ang kopplingen mellan migration och brottslighet nu när New York Times gjort samma koppling svarar Löfven följande:

- Vi ärvde en lagstiftning kring migration som inte var hållbar.

- Vi har problem med organiserad brottslighet och skjutningar men det är inte så att vi har inga "no-go-zoner". Vi har löst det och vi jobbar med det varje dag.

- Vi har satsat på (...) och vi kan nu se resultat i de tre största städerna på att skjutningarna minskar.

- Vi attackerar den organiserade brottsligheten och vi är väldigt hårda och vi kommer fortsätta vara det då de begränsar friheten för vanliga människor.

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=DYb6GZTSTOo

• Är det värdigt med en statsminister som står och ljuger under en presskonferens i Vita Huset?
• Kommer media i Sverige att ifrågasätta Löfvens uttalande?
• Kommer Miljöpartiet att förklara hur man kan ärva sin egna poltik?
Citera
2018-03-07, 08:56
  #2
Medlem
Han var riktigt rädd och feg inför Trump. Tack och lov för Löfvens och socialdemokratin att deras väljare består av ett hop bidragshungriga invandrare och svenskar som fortfarande tror att sossepolitik löser allt. För inte såg vi en ledare inne i Vita huset där inte!
Citera
2018-03-07, 09:01
  #3
Medlem
Så mycket skit riksmongot snackat om Trump, nu satt han med mössan i hand och tittade ner i golvet
Citera
2018-03-07, 09:29
  #4
Medlem
Koodas avatar
Alla vet att han ljuger, ändå ljuger han.
Citera
2018-03-07, 09:31
  #5
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.kingkong
På frågan(amerikansk journalist) om Löfven tar tillbaka sitt uttalande om att Trump hade fel ang kopplingen mellan migration och brottslighet nu när New York Times gjort samma koppling svarar Löfven följande:

- Vi ärvde en lagstiftning kring migration som inte var hållbar.

- Vi har problem med organiserad brottslighet och skjutningar men det är inte så att vi har inga "no-go-zoner". Vi har löst det och vi jobbar med det varje dag.

- Vi har satsat på (...) och vi kan nu se resultat i de tre största städerna på att skjutningarna minskar.

- Vi attackerar den organiserade brottsligheten och vi är väldigt hårda och vi kommer fortsätta vara det då de begränsar friheten för vanliga människor.

https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=DYb6GZTSTOo

• Är det värdigt med en statsminister som står och ljuger under en presskonferens i Vita Huset?
• Kommer media i Sverige att ifrågasätta Löfvens uttalande?
• Kommer Miljöpartiet att förklara hur man kan ärva sin egna poltik?

Men för i helvete! Bevisa då att han ljög!

Skjutningarna har kanske minskat i våra tre storstäder, (det skall bli intressant att få höra vilka siffror Löfven kan hänvisa till, då han säkert kommer att få frågor om det vid hemkomsten).

Definiera "no go zon".
Citera
2018-03-07, 09:33
  #6
Avstängd
Jag vill bara spy...kan fan inte gå utanför dörren längre....dom jävla hensen och beta cucksen skämmer ut landet totalt.....

Svenska flaggan i bakgrunden och hela världen kollar på den jävla nollan Stefan Löfven stå där och spy ur sig uppenbara lögner inför hela världen....


Totalt jävla sjukt...helt overkligt..vad fan var det som gick fel i huvudet på svensken? Något psykologiskt jävla fel i huvudet är det...

Blir svårt att laga våran image efter det här....Det tar år att bygga upp ett rykte men bara fem minuter för att förstöra det........

Helt jävla overkligt...man lever i en jävla skräckfilm
Citera
2018-03-07, 09:37
  #7
Medlem
mmais avatar
Och han ska vara Sveriges statsminister?? Man kan ju bara undra hur mycket han ljuger på hemmaplan efter det där..
Citera
2018-03-07, 09:39
  #8
Medlem
De som har lite förstånd i huvudet (och möjligen språkkunniga) kan konstatera att
statsministern talade väldigt bra engelska. Både ordförråd och uttal ...
Citera
2018-03-07, 09:54
  #9
Medlem
Gabriel2017s avatar
Löfven duckade på frågorna, försökte prata kring dem, Trump fick inget rakt svar, fick ta fram skämskudden, Löfven är tror jag en snäll och god person privat. Socialdemokraterna har satt på honom statsminister kostymen, en kostym som är alldeles för stor för honom. Men jag tror inte han har gjort sämre ifrån sig, hos presidenten än tidigare svenska stadsministrar.
40 min fick Löfven med Trump.
Citera
2018-03-07, 09:55
  #10
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men bevisa då att han "ljög". Det är väl bara att kolla upp om skjutningarna har börjat minska i våra tre storstäder.

Verkligheten är inte lika med som du väljer att "uppfatta den". Verkligheten kan beskrivas med fakta. Jag skiter fullständigt i vad du "tror"!

De högerextrema bajskorvarna tror fortfarande att vi har samma flyktingtillströmning som hösten 2015. De tror att alla som får avslag på sin asylansökan går under jord. Och de tror att samtliga dessa, plus de som fått uppehållstillstånd, bara väntar på att få utföra terrordåd i Sverige och att sharia kommer att införas imorgon i Sverige.
-Inga No-Go zoner i Sverige, -fick ta över en politik sen säger han själv att det inte finns några begränsningar för hur många vi kan ta emot. -Vi har inga problem med vår migrationspolitik.
Migrationspolitiken går hand i hand med besparingarna på andra områden, så i mina ögon är det ett stort problem med migrationspolitiken.
Vilken fakta ska vi beskriva samhället med? Den politikerna vill eller den medborgarna känner?
Jag skiter högaktningsfullt i ett uttalande från folkvalda politiker där dom kan säga att våldet minskar när jag dagligen kan läsa om allt våld som försiggår bland flyktingar. och där "nytt" våld har uppstått på akutmottagningar och blåljuspersonal är vardagsmat. Politikerna har för länge sen missat sitt samhällsansvar och bör få stå till svars för det.
Citera
2018-03-07, 10:00
  #11
Avstängd
Löfvén "glömmer att berätta" att han själv bara under 2017 gladeligen delade ut 135 000 uppehållstillstånd. Hitills under Löfven (och hans puppetmaster Damberg) så har antalet utdelade uppehållstillstånd i snitt över tid ÖKAT med 32% sedan Reinfeldt. Att skylla på Reinfeldt och att man "ärvt" en flyktingpolitik från "någon annan" är Fake News. Big Time. - Löfvén The Little Lier.

Jag tror inte ens Löfvén själv vet detta. Han hålls i en "gyllene bur" av sina "rådgivare". (puppetmasters) Där Damberg verkar vara dagisfröken. Vi skall alla veta att Löfvén vägrade att bli partiledare och statsminister, men att Damberg, Stockholms läns socialdemokrater och LO tvingade honom. - Med sig till USA nu fick Löfvén med sig typ Bilderbergsgruppens svenska gren och inga andra. (Arabadvokaten Annie Lööf (c) fick dock stanna hemma)

Löfvén är en handpuppet och målvakt. Vi man åt makten i Sverige så skall man se vilka som är hans spinndoctors.
Citera
2018-03-07, 10:05
  #12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
-Inga No-Go zoner i Sverige, -fick ta över en politik sen säger han själv att det inte finns några begränsningar för hur många vi kan ta emot. -Vi har inga problem med vår migrationspolitik.
Migrationspolitiken går hand i hand med besparingarna på andra områden, så i mina ögon är det ett stort problem med migrationspolitiken.
Vilken fakta ska vi beskriva samhället med? Den politikerna vill eller den medborgarna känner?
Jag skiter högaktningsfullt i ett uttalande från folkvalda politiker där dom kan säga att våldet minskar när jag dagligen kan läsa om allt våld som försiggår bland flyktingar. och där "nytt" våld har uppstått på akutmottagningar och blåljuspersonal är vardagsmat. Politikerna har för länge sen missat sitt samhällsansvar och bör få stå till svars för det.

Man skall inte utgå ifrån vad folket känner, man skall utgå ifrån verkligheten. Där med inte sagt att såväl invandringskritiker som islamofober, delvis, har fått rätt.

Ja, det är ett stort problem att vi tagit emot så många ifrån de extremt patriarkala kulturerna i MENA.

Ja, islamism, (även sk. "moderat" islamism), går inte att förena med svensk kultur och värderingar.

Så än en gång. Fakta handlar inte om "vad man vill" eller "hur man känner". Fick du inte lära dig det mest grundläggande i skolan?

Sedan är det en annan sak att man bör förhålla sig kritisk till all fakta, då ingen fakta kan vara fullständigt objektiv, (i alla fall inte vad gäller samhällsvetenskap). Men detta innebär inte att den därmed blir värdelös och kan ersättas av eget tyckande, känslor eller viljeyttringar.

Ps. Inför vetenskapligt tänkande ifrån mellanstadiet och kritiskt tänkande redan ifrån förskolan. Som det ser ut nu så kan vi gå en ny medeltid tillmötes, och det är verkligen inte bara islamisterna som står för den utan i lika hög grad höger och vänsterextremisterna, så som man "tänker" om "verkligheten" som i ditt inlägg ovan. Ds.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-03-07 kl. 10:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback