Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-07, 09:02
  #1
Medlem
Vet inte om tråden ska ligga i humor kanske istället. Här ser vi då TV4 journalisten Ann Tidberg bli hyschad av The man himself efter hon börjat ställa frågor om handeln i ett tyst ovalt rum där övriga journalister stod tysta.

https://www.tv4play.se/program/nyhet...aign=nyheterna


Citat:
I samband med fotosessionenen med Trump och Löfven kunde TV4:s Ann Tiberg uppenbarligen inte hålla sig – utan bröt direkt mot de oskrivna reglerna.

– Herr President, är du redo för ett handelskrig mellan USA och Europa? krävde hon att få veta.

Donald Trump svarade med att två gånger i rad hyscha åt den gapiga TV4-kvinnan – uppenbarligen till Löfvens stora förtjusning.

– Jag förstod inte riktigt etiketten där inne så jag inledde direkt när vi kom in med att ställa en fråga, säger Ann Tiberg i ett inslag i TV4.


Japp - Sveriges skämtregering och deras lakejer från svensk media har varit på besök hos Vita huset - enough said! Och jag som trodde svensk PK media var belysta och internationellt berikade om seder utomlands. Kan jag haft fel?
__________________
Senast redigerad av Papaoutai 2018-03-07 kl. 09:05.
Citera
2018-03-07, 09:18
  #2
Medlem
Bombaysapphires avatar
Haha det är lite "utvandrarna" över hela det här besöket. Karl-Oskar försöker förklara sig själv på stapplande engelska och lyckas till sist köpa sig en vetebulle av Trump, Kristina vet inte alls hur man ska bete sig i det stora landet i väst och längtar hem till Svea.
Citera
2018-03-07, 09:19
  #3
Medlem
Haha! Grejhöjta!

Svenska feministluder är föga vana vid att träffa på alfahanar som inte tar deras skit sittandes.
Sverige fortsätter vara ett internationellt skämt med våran pinsamma, kastrerade hen-regering.
Citera
2018-03-07, 09:20
  #4
Medlem
Koodas avatar
Dom skämmer ut Sverige!

Om ni skulle resa hela vägen till US och träffa Amerikas president, och inte riktigt "förstod etiketten". Skulle inte ni läsa på lite? Hela flygresan hade hon på sig att googla runt.
Citera
2018-03-07, 09:20
  #5
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Haha det är lite "utvandrarna" över hela det här besöket. Karl-Oskar försöker förklara sig själv på stapplande engelska och lyckas till sist köpa sig en vetebulle av Trump, Kristina vet inte alls hur man ska bete sig i det stora landet i väst och längtar hem till Svea.

Hahaha exakt så! Underbar liknelse!

Tyckte det nästan var lite gulligt.
Citera
2018-03-07, 09:23
  #6
Avstängd
Jag tror jag dör...så pinsamt att se löfven stå där...vilken jävla nolla.

Svenska flaggan i bakgrunden....totalförnedrande....stackars flagga...
Citera
2018-03-07, 09:36
  #7
Medlem
TV4s USA-korre, den allvetande Ann Tiberg, passade också på att läxa den amerikanska presidenten om att Sverige har en ambassad i Nordkorea i slutet av seansen i ovala rummet. Trump ba, "jag vet men tack ändå".
Citera
2018-03-07, 09:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Dom skämmer ut Sverige!

Om ni skulle resa hela vägen till US och träffa Amerikas president, och inte riktigt "förstod etiketten". Skulle inte ni läsa på lite? Hela flygresan hade hon på sig att googla runt.

Har inte Ann förövrigt varit utrikes reporter i USA och följt det amerikanska valet m.m under en längre tid nu också?


Vad sysslar dem med egentligen? haha
Citera
2018-03-07, 09:39
  #9
Medlem
Centauris avatar
Haha fy fan vad han dominerar henne. Pinsamt.
Citera
2018-03-07, 09:40
  #10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Synd att inte Peter Rawet också var där.
Citera
2018-03-07, 09:50
  #11
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Synd att inte Peter Rawet också var där.

"Mr. Trump, Hau do yu feel abut being billionäre? Waj are yu billionäre and yur voters are not?" "MR OBAMA ANSER DE QUESTION!"

Citera
2018-03-07, 09:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Har inte Ann förövrigt varit utrikes reporter i USA och följt det amerikanska valet m.m under en längre tid nu också?


Vad sysslar dem med egentligen? haha

Hon är USA-korre sedan augusti 2017 om man ska tro på Resumé. Men hon har tydligen inte varit i Vita Huset. Antagligen rapporterar hon från sin lägenhet efter att först ha tittat på CNN. Hon kunde likväl stannat kvar i Stockholm och refererat CNN här. Hade blivit billigare för aktieägare.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...ndent-for-tv4/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback