Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 21:42
  #12997
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al1zer
Kan vara så, även om det var doser på kanske 0.05 som väl inte ska vara särskilt mycket?
Jag tror dock att något som ställer till det är återdoseringsbehovet, när jag väl kommit igång är det väldigt lätt att tänka "en liten lina till har ingen dött av" och så fortsätter det så Det är väl det som ställer till det, vilket är synd för jävlar vad flitig jag är i början

Ja, det är ju den totala mängden jag syftar på. Att ta tio smålinor eller tre stora spelar inte sån stor roll dagen efter, iaf så som jag upplevt det. Tar själv tjack dagligen, mestadels som en slags självmedicinering och tar oftast väldigt små mängder (helger eller speciella event, tex fotbollsmatcher så tar jag oftast lite mer). Brukar dra första på morgonen innan jag går ut med hunden och fyller på ungefär två-tre gånger under dagen fram tills ca kl 20 då jag inte tar mer för att inte få problem med sömnen. Men nu är ju min kropp väldigt van så får inga biverkningar eller at-symptom, äter utan problem nån minut efter intag och sover som ett barn.

När det kommer till ksalolen, menar du hur den påverkar dig imorgon ifall du tar ikväll? Eller menar du ifall du skulle ta ksalol imorgon för att lätta på eventuell ångest, stress, at?
Citera
2018-03-04, 21:47
  #12998
Medlem
Al1zers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Ja, det är ju den totala mängden jag syftar på. Att ta tio smålinor eller tre stora spelar inte sån stor roll dagen efter, iaf så som jag upplevt det. Tar själv tjack dagligen, mestadels som en slags självmedicinering och tar oftast väldigt små mängder (helger eller speciella event, tex fotbollsmatcher så tar jag oftast lite mer). Brukar dra första på morgonen innan jag går ut med hunden och fyller på ungefär två-tre gånger under dagen fram tills ca kl 20 då jag inte tar mer för att inte få problem med sömnen. Men nu är ju min kropp väldigt van så får inga biverkningar eller at-symptom, äter utan problem nån minut efter intag och sover som ett barn.

När det kommer till ksalolen, menar du hur den påverkar dig imorgon ifall du tar ikväll? Eller menar du ifall du skulle ta ksalol imorgon för att lätta på eventuell ångest, stress, at?
Hur stora doser tar du? Känner du fortfarande någon effekt eller är det mer som för mig och snus, att du fungerar normalt på tjack men inte utan?
Vad jag menar med ksalolen är att om jag tar 1-2 mg ikväll för att kunna sova om det behövs, hur pass mycket kommer det påverka mig imorgon? Kommer jag vara tröttare än normalt, tänka långsammare osv än om jag inte hade tagit den?
Citera
2018-03-04, 23:19
  #12999
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al1zer
Hur stora doser tar du? Känner du fortfarande någon effekt eller är det mer som för mig och snus, att du fungerar normalt på tjack men inte utan?
Vad jag menar med ksalolen är att om jag tar 1-2 mg ikväll för att kunna sova om det behövs, hur pass mycket kommer det påverka mig imorgon? Kommer jag vara tröttare än normalt, tänka långsammare osv än om jag inte hade tagit den?

Skulle nog säga att jag brukar ta runt 0.10-0.20 g kanske 3-5 gånger per dag, och generellt så brukar jag mestadels bli mer motiverad men inte alltid fysiskt piggare, har en del problem med produktivitet och ångest och står i kö för en neuropsykiatrisk utredning. De dagar jag inte tar tjack fungerar jag fortfarande, men blir otroligt mycket tröttare, lägre motivation och svårt att orka saker, speciellt sociala situationer pga diagnostiserad med social fobi.

Du kan nog vänta dig att vara lite trött, kanske inte lika pigg på morgonen när larmet ringer, nu har du ändå tagit det ett par dagar så kroppen har naturligtvis vant sig en liten del. Nu har alprazolam en halveringstid på 20-30 h. Personligen när jag tar det (ca 1-3 dagar i veckan) så kan jag ibland vara trött precis på morgonen och ibland sova längre om jag tagit ksalolen sent men inte så att det påverkar mig under dagen. Men sen är benzo väldigt individuellt, men baserat på det du berättat så tror jag inte det är någon fara att ta 1 mg ikväll.
Citera
2018-03-06, 22:07
  #13000
Medlem
Tjenamors!

Idag så gick jag upp kl 8, tog en dusch och käkade lite frukost. Strax efter frukosten så tog jag en väldigt liten lina för att "komma igång". Ungefär 1-2 timmar senare så tog jag en bomb. Inga jättemängder utan en liten bomb (svårt att veta vikt då jag inte har någon våg). Dagen går och jag pluggar för tillfället så jag sitter mest och studerar, käkade lite lunch osvosv.

Senare vid ca 13:30 så (efter jag ätit) så skulle jag iväg o köpa ett nytt sängbord, allt går bra och jag kommer hem och ska sätta ihop bordet. Här blir jag lite skakig (ca 4-5 fem timmar sedan bomben), och jag antar att jag får ett lätt blodtrycksfall och blir svimfärdig. Sedan dess har jag mått ganska dåligt, även fast jag har ätit och druckit ordentligt. Tog även en till liten lina vid 18 tiden för att stadga upp, dock inte av samma tjack, och mår fortfarande när jag skriver det här hyfsat dåligt. Främst tryck på struphuvudet, lite lätt magont och seg.

Kan detta bero på just detta tjacket eller vad tror ni det kan bero på främst? Så här har jag aldrig mått innan på tjack. Har dock bara använt tjack i ca en månad och främst till plugget. Har blivit några linor per dag med en paus på ett par dagar i ca två veckor i sträck. Sover även minst 7h per natt, äter hyfsat normalt (kanske lite mindre än innan), dricker noggrant med vatten och käkar även magnesium och multivitamin dagligen. All svar uppskattas. MVH
Citera
2018-03-08, 00:03
  #13001
Medlem
sminkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelindaK
Enda gången jag har velat banka ut mitt tjack var då jag trodde det vart meta. Aldrig svidit så mycket i snoken någonsin (eller jo 2cb i snoken önskar jag ingen...) Intog Fredag, kunde i somna försen på Måndagen efter en hemskt arbetsdag. Jag bankade ut det med dextro lite åt gången och drog en liten lina efter varje liten dextro jag la i och slutade fylla med dextro när jag vart nöjd (hellre för lite dextro än för mycket). Och detta enbart för att göra det mildare för snoken, även läst någonstans här på fb att dextro tydligen kan få amfetaminet att ge en skjuts in i blodet snabbare, någon som vet om det stämmer? Och en annan fråga, kan förstå till vissdel att man kanske bankar ut kokain då det ligger sjuka priser i det, men alltså why amfetamin?! Jag menar, det är ju svinbilligt och jag personligen hade velat ha hur nöjda kunder jag kunnat få ifall jag vart i den kretsen och inte gett dem sönderbankat.. personen i fråga lär väl tjäna på det trors att han inte behöver sönderbanka hela tiden?

Tack så mycket för din effort, men skulle fortfarande vilja veta om man har typ 10g "rent" tjack, hur mycket dextro? Skulle helst vilja veta i procent men säg då att man har 10g tjack här, skulle 1g dextro vara för mycket eller för lite?

Jag behöver liksom ett hum hur mycket det ska röra sig om för vardera del. Det hade hjälpt otroligt om någon som har kunskap eller erfarenhet att "de behövs så, så se de ska bli så" typ!
Citera
2018-03-08, 07:40
  #13002
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sminkad
Tack så mycket för din effort, men skulle fortfarande vilja veta om man har typ 10g "rent" tjack, hur mycket dextro? Skulle helst vilja veta i procent men säg då att man har 10g tjack här, skulle 1g dextro vara för mycket eller för lite?

Jag behöver liksom ett hum hur mycket det ska röra sig om för vardera del. Det hade hjälpt otroligt om någon som har kunskap eller erfarenhet att "de behövs så, så se de ska bli så" typ!

Omöjligt att veta. Vad är syftet med att slå ut det?

Personligen skulle jag aldrig slå ut tjack om det inte var i försäljningssyfte och då slår man bara ut det tillräckligt för att det fortfarande ska uppfattas som dunder av dina kunder men fortfarande så utbankat som möjligt.

Om det är för personligtbruk och du vill slå ut det fär att det är för starkt är det väl bara slänga ner 10g dextro så det blir 50/50. Då vet du att du måste ta dubbel så mycket som du brukar för att det ska bli lika starkt och du får en svagare kick om du tar som vanligt. Anpassa storleken på linan/bomben/pannan därefter och beroende på hur du vill ha kicken.
Citera
2018-03-08, 21:06
  #13003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Omöjligt att veta. Vad är syftet med att slå ut det?

Personligen skulle jag aldrig slå ut tjack om det inte var i försäljningssyfte och då slår man bara ut det tillräckligt för att det fortfarande ska uppfattas som dunder av dina kunder men fortfarande så utbankat som möjligt.

Om det är för personligtbruk och du vill slå ut det fär att det är för starkt är det väl bara slänga ner 10g dextro så det blir 50/50. Då vet du att du måste ta dubbel så mycket som du brukar för att det ska bli lika starkt och du får en svagare kick om du tar som vanligt. Anpassa storleken på linan/bomben/pannan därefter och beroende på hur du vill ha kicken.

Det går att i viss mån späda ut sitt amfetamin med andra substanser och därför påverka, återigen i viss mån, hur ruset uppfattas. Att välja druvsocker är för många ett naturligt val.
Citera
2018-03-10, 10:10
  #13004
Medlem
00sjus avatar
Kört på sen i onsdags och sovit 6 timmar sen dess och tog sista linan idag 09:00. Jag har tillgång till 5 öl, hade ni druckit dom nu under dagen för att kunna somna ikväll eller ta dom när man vaknar? Brukar ATn vara kvar dagen efter om man har fått sova 8h+? Har ätit och druckit vatten under racet.
__________________
Senast redigerad av 00sju 2018-03-10 kl. 11:03.
Citera
2018-03-10, 10:17
  #13005
Medlem
Går amfetamin på adrenalin och dopamin?
Har ni provat tyrosin som alternativ?
Citera
2018-03-10, 14:22
  #13006
Medlem
Har fått propavan mot sömnproblem som jag har gått på sen typ 10e februari, tänkte kolla om det går att köra dom för att få sova efter att man kört Affe en dag eller är det bara benso som rekommenderas?
Citera
2018-03-10, 15:26
  #13007
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Kört på sen i onsdags och sovit 6 timmar sen dess och tog sista linan idag 09:00. Jag har tillgång till 5 öl, hade ni druckit dom nu under dagen för att kunna somna ikväll eller ta dom när man vaknar? Brukar ATn vara kvar dagen efter om man har fått sova 8h+? Har ätit och druckit vatten under racet.

Hade sett till att svepa i mig dom i snabb följd när AT-ångesten börjar smyga sig på. Innan det är sovdags alltså.

ATn dagen efter är för mig inte så farlig, tycker det är när ruset börjar lägga sig det är som värst men det skiljer sig så klart från person till person.

Se bara till att svepa alla öl så fort som möjligt för bäst AT-dämpande effekt
Citera
2018-03-10, 15:44
  #13008
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Hade sett till att svepa i mig dom i snabb följd när AT-ångesten börjar smyga sig på. Innan det är sovdags alltså.

ATn dagen efter är för mig inte så farlig, tycker det är när ruset börjar lägga sig det är som värst men det skiljer sig så klart från person till person.

Se bara till att svepa alla öl så fort som möjligt för bäst AT-dämpande effekt
Är inne på sista ölen nu (5). Sista linan togs 09:00 och är ändå hyffsat pigg men hjärnan känns helt mos. När brukar ATn smyga sig på dig efter sista linan? För har aldrig fått en riktigt grov AT innan så vet inte riktigt hur det känns. Har ju ätit ganska bra och fått i mig mycket vätska dessa dagar, kanske det som gör att jag inte mår så dåligt än? eller kan det ta längre tid för ATn att komma?
__________________
Senast redigerad av 00sju 2018-03-10 kl. 15:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback