Citat:
Ursprungligen postat av
No.32
Är det någon som kan rekommendera en box om man vill köra comhem via dreamhost?
Det är väl att plocka en valfri enigma2 box med kabelingång. Dreambox har ju länge varit kung men de är ju otroligt överpris, vu+'s modeller har jag kört med och är nöjda med dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
_manne_
Ska med testa IPTV tänkte jag och försökt förstå mig på detta.
Jag tänkte köra med en box, typ TVIP S-Box V.605 eller MAG eller liknande, som sagt vilken ska man satsa på och varför?
Och vilka ska man handla av? har fått tag på en som är reseller av IPTV KING.
Bra eller skit? Vilka ska man satsa på och vart köper jag det?
Jag har 100/10 från Bredband2 men ska väl byta och funderar på att köra med Bahnhof 100/10.
tvip 410 (412 med wifi) eller mag 322 räcker gott och väl för att bara se iptv. själva streamen blir inte bättre bara för att man har en "bättre" box när man kör portal läge, som dessa boxar kan/ska köras i, en bättre modell har eventuellt fler funktioner du kan använda vid sidan av iptv portalen.
iptv king är rejält överprisatta resellers av det so tidigare gick under rapid, nu går under iptvstack.com och deras forum är iptv.community där man hittar resellers som konkurreras om kunderna med priser med låg marginal.
Om man söker svenskt utbud finns också tex geniptv.com dock sidan nere just nu, men deras forum geniptv.net är uppe. Sen svenskt utbud finns också hos camdserver.com eller iptvlive.com går de också under, men där lönar det sig också att hitta en reseller för att komma ner i pris.
privata resellers har i regel oftast lägre pris än att beställa via en hemsida. Du ska sällan betala mer än något mellan 7€ upp till 15€ i månaden beroende på server.
Citat:
Ursprungligen postat av
kikko6
Är det någon som har koll på om någon av alla dessa sajter har tillgång till den nya "Sportkanalen HD" i sin tv-lista?
För oavsett vilka sidor jag tittat på, geniptv, giantiptv (som jag kör), iptvking osv, så finner jag den ingenstans.
åtminstone borde "rapid" ha den, går ju under namnet iptvstack nuförtiden eller forumet iptv.community.
kollade nyss och camdserver.com/iptvlive.com har den, i 1080p.