2018-03-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Det är inte en säkerhetssal, det är en vanlig Tingsrätt. Andreas (pappan) satt i väntrummet innan rättssal i paus och småpratade med kompisar. Var även ut och rökte med dem. Dennis hade häktespersonalen hand om. God hand! Andreas upplevdes som "uppgiven"! Dennis upplevdes som "dum i huvudet". Kommer att rapportera från morgondagen!

Är salen byggd så att vittnen får gå igenom rummet där åhörarna sitter? Mikrofoner borde inte vara på under vittnesmål? Var det när hon passerade rummet hon ”blev kallad namn”?

Kan ju kännas lätt bisarrt att den tilltalade kan gå ut och röka i pausen osv men han var väl inte häktad fram till rättegången.

Än mer bisarrt är det ju att kompisar är där för att stötta någon som tagit livet av sitt eget barn.
Citera
2018-03-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Är salen byggd så att vittnen får gå igenom rummet där åhörarna sitter? Mikrofoner borde inte vara på under vittnesmål? Var det när hon passerade rummet hon ”blev kallad namn”?

Kan ju kännas lätt bisarrt att den tilltalade kan gå ut och röka i pausen osv men han var väl inte häktad fram till rättegången.

Än mer bisarrt är det ju att kompisar är där för att stötta någon som tagit livet av sitt eget barn.

Måste vara jävligt bissart att den ena sekunden sitta och vara förbannad och skrika åt den som är åtalad för att nästa sekund stå ute i friska luften och röka i närheten av varandra. Märkligt med hela det här fallet tycker jag.. Märklig polisutredning. Märkliga åtalade. Märkliga familjemedlemmar. Allting är märkligt.
Citera
2018-03-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Måste vara jävligt bissart att den ena sekunden sitta och vara förbannad och skrika åt den som är åtalad för att nästa sekund stå ute i friska luften och röka i närheten av varandra. Märkligt med hela det här fallet tycker jag.. Märklig polisutredning. Märkliga åtalade. Märkliga familjemedlemmar. Allting är märkligt.

Det verkar vara ett vittne som det skreks mot, iofs en nära släkting. Man får en obehaglig känsla av att GM är den som fått stöttning.

Men visst känns mycket i den här historien märklig och främmande för vanligt folk. En fyraårig flickas liv verkar inte mycket värt i vissa kretsar tyvärr..
Citera
2018-03-06, 21:40
Medlem
Citat:
Det verkar vara ett vittne som det skreks mot, iofs en nära släkting. Man får en obehaglig känsla av att GM är den som fått stöttning.

Men visst känns mycket i den här historien märklig och främmande för vanligt folk. En fyraårig flickas liv verkar inte mycket värt i vissa kretsar tyvärr..

Ah ok! Var som sagt inte där utan läste bara rapporteringen i Bohusläningen. Var du på plats på rättegången eller?

Funderar på om jag eventuellt ska gå i morgon men det är ju häxjakt på mig och in2lad i facebookgruppen så jag blir väl halshuggen om jag visar mig
Citera
2018-03-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameqiw
Ah ok! Var som sagt inte där utan läste bara rapporteringen i Bohusläningen. Var du på plats på rättegången eller?

Funderar på om jag eventuellt ska gå i morgon men det är ju häxjakt på mig och in2lad i facebookgruppen så jag blir väl halshuggen om jag visar mig

Nej jag utgick från vad in2lad skrev i ett inlägg ovan. Vet inte om det stämmer så därför ställde jag mig frågande.

Jag vet inte hur stora åhörarrum det är i Uddevalla men är det som det låter dvs relativt nybyggt så är det nog inte så stort och det är nog inte svårt att sålla bland utbölingarna sas.

Inte för att låta avskräckande men man bör veta vad man ger sig in på, och man har såklart all rätt att medverka.
Citera
2018-03-07, 08:12
Medlem
in2lads avatar
Citat:

Rättegångar i Sverige är i regel öppna och vittnesmål ska överhöras av offentligheten. Det är kanske rättegångar i Nord Korea du fantiserar om?
Citera
2018-03-07, 08:57
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Rättegångar i Sverige är i regel öppna och vittnesmål ska överhöras av offentligheten. Det är kanske rättegångar i Nord Korea du fantiserar om?
Ackurat.

Tack för rapporteringen. Jag hade hoppats vara där.men jobbet sätter stopp tis och idag. Ledsen att jag "förde er bakom ljuset"

Tack än en gång.
Citera
2018-03-07, 09:01
Medlem
Citat:

Vad yrar du nu om?

Det var du som påstod att åhörarna tilläts interagera med vittnet under pågående rättegång?

Självklart får offentligheten vara där för att lyssna så länge det inte är lyckta dörrar men det är inget jag har diskuterat öht.
Citera
2018-03-07, 19:17
Medlem
Någon som deltog under dagen och vill dela med sig?
Citera
2018-03-07, 19:34
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRF28
Någon som deltog under dagen och vill dela med sig?
Jag hade för avsikt att delta, men jobb på annan ort hindrade det. Bohusläningen har en viss rapportering på nätet från sista dagen.
Citera
2018-03-07, 19:43
Medlem
Citat:
Jag hade för avsikt att delta, men jobb på annan ort hindrade det. Bohusläningen har en viss rapportering på nätet från sista dagen.
Tyvärr inte mycket som delges (för den som inte prenumererar) mer än att advokaterna vill att bröderna friges. Hua!
Citera
2018-03-07, 23:20
Medlem
Åklagaren ställer kritiska frågor om farbrorns drogfrihet och att han innan häktningen ska ha haft med sig en nässprayflaska. Farbrorn menar att han haft några återfall.
Åklagaren menar att pappan och fabrorn inte uppsåtligen gjort så att treåringen dött. Men Caroline FFarbrorn kan inte heller gå fri från ansvar enligt åklagaren då han bott i hemmet och varit ansvarig för boendemiljön.
Fransson menar att det är de vuxna som är ansvariga för att det inte går så här illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in