Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-26, 14:35
  #13
Medlem
Har samma problem med min Ipad2. Dessutom så känns det som om att touchpanelen är på g att ge med sig.
Det är ofta att man får knappa om det man skrivit för att den inte hänger med och tappar bokstäver. Är uppdaterad med senaste versionen.
Några tips om vad man kan göra?
Är det bara att arkivera den och köpa nytt?
Citera
2018-03-03, 12:45
  #14
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdas
Har samma problem med min Ipad2. Dessutom så känns det som om att touchpanelen är på g att ge med sig.
Det är ofta att man får knappa om det man skrivit för att den inte hänger med och tappar bokstäver. Är uppdaterad med senaste versionen.
Några tips om vad man kan göra?
Är det bara att arkivera den och köpa nytt?

Jag har samma problem, trots att jag har fabriksåterställt den. Jag funderar på om det kan vara batteriet som är för gammalt eller om det är Apple som med den sista uppgraderingen sakta sänker prestandan på den för att man skall köpa nytt. Ibland kan det ta någon minut efter att man tryckt på en länk eller skrivit in något innan paddan reagerar. Får nästan alltid ett felmeddelande om att sidan måste laddas om. De flesta appar så som readly funkar utan problem, men inte safari eller operativet... Chrome går lite bättre än safari, men inte klockrent.
Citera
2018-03-03, 15:40
  #15
Medlem
Prova med en Hård omstart först om de hjälper annars tömma och lägga in en ny säkerhetskopia

Varför den är seg kan även bero på att batteriet börjar vara dåligt

Men stå ut till nästa version av I OS då kan man Stänga av batterihälsa.Men då drar den ju mera ström.Kan vara så att med tanke på åldern 2011.Batterier håller inte hur länge som helst

Är ju också stor skillnad på prestanda mellan en Ipad 2 och dagens om man kollar prestanda
Samma om man jämför I OS då och nu.Mera funktioner mm kräver mera
Citera
2018-03-03, 17:54
  #16
Medlem
cyber_zekes avatar
Apple har slutat uppgradera IOS till så gamla plattor, så att det blir nog inget med att kunna ta del av batterifunktionen i uppgraderingen.
Blir nog till att köpa en ny. Man får väl vara nöjd med att den har fungerat under så pass många år...
Citera
2018-03-05, 16:19
  #17
Medlem
Ok. Då är det bara att ge sig ut och leta nytt då!
Citera
2018-03-06, 08:15
  #18
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag ligger lågt tills efter nästa Apple event. Det ryktas om att Apple skall släppa nya paddor. Dels en ny PRO modell, dels en billigare iPad för runt 3000:-
Har man tur kan man kanske göra ett klipp på de gamla.
Citera
2018-03-06, 12:41
  #19
Medlem
Harald99s avatar
Har själv en Ipad 4, sista modellen med 32-bitars processor, så sitter kvar på IOS10, och visst har den blivit mycket segare med åren.
Ryktas om nya modeller redan nu under våren. Är det inte kris så hade jag i alla fall väntat in dem.
Citera
2018-03-06, 16:09
  #20
Medlem
Är det inte längre bort än nu i vår, så kan man ligga bra vänta och se om man kan göra sig en bra deal!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback