Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 17:53
  #265
Medlem
comperios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Någon som har information på hur det gått för DN ekonomiskt sedan beslutet att bedriva agendasättande journalistik? Vågar man hoppas på röda siffror?

Uppgifterna är publika i och med att det är ett aktiebolag så det går att se på t ex. allabolag.se. eftersom tråden började 2013 så har jag tittat på bokslut från 2012-2016 (2017 har inte släppts än).

Omsättningen har sjunkit från 1.7 Miljarder svenska kronor till 1.5 Miljarder.
Antalet anställda har minskats från 308 till 266.

Det finns ett separat annonsbolag där har antalet anställda minskat från 70 till 25 och omsättningen har nära halverats.
Citera
2018-03-05, 20:46
  #266
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comperio
Uppgifterna är publika i och med att det är ett aktiebolag så det går att se på t ex. allabolag.se. eftersom tråden började 2013 så har jag tittat på bokslut från 2012-2016 (2017 har inte släppts än).

Omsättningen har sjunkit från 1.7 Miljarder svenska kronor till 1.5 Miljarder.
Antalet anställda har minskats från 308 till 266.

Det finns ett separat annonsbolag där har antalet anställda minskat från 70 till 25 och omsättningen har nära halverats.

Eftersom det inte längre går att leva på att producera dagstidningar tvingas man att ta in kapital från olika intresseorganisationer för att hålla fasaden uppe, med andra ord: Narrativ kan fabriceras och spridas mot kontant betalning.
Citera
2018-07-13, 21:40
  #267
Medlem
Tokige-Torstens avatar
DN har börjat äckla min med deras "agendasättning"...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...a-minst-sju-ar
https://www.faktiskt.se/granskat/dn/...pa-vara-gator/
https://www.dn.se/nyheter/politik/jimmie-akessons-tal/
Att de tar upp sånt, o på det sättet, på pajas-sidan faktiskt.se. Det som skulle vara en faktagranskande sida. Men de väljer att vinkla allt så det bara går åt "den goda sidan".

(FB) PostNord slutar köra ut paket på adresser i Malmö: "För farligt"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/fa...ner-i-sverige/
Den sista länken går till en betalartikel... Men de passar ju på att ge bort abonnemang till förstagångsväljare. O på sidan diskuteras säkert "om det finns no-go-zoner". Jag tycker faktiskt att det ser rätt illa ut när brevbärarna inte vågar dela ut posten...

Nåja, tror Sydsvenskan är tillsammans med DN, o det gäller att se positivt på det hela...
https://petterssonorg.files.wordpres...kompetens.jpeg
__________________
Senast redigerad av Tokige-Torsten 2018-07-13 kl. 21:49.
Citera
2019-08-24, 10:01
  #268
Medlem
Sett pappers-DN idag? De toppar med getyoga. Alltså folk som yogar med getter. Samtidigt som handelskriget gått in i en ny farligare fas, Amazon brinner etc. Synd att jag inte tog en bild på första sidan för hittar inte artikeln på deras webb.
Citera
2019-08-24, 19:57
  #269
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Sett pappers-DN idag? De toppar med getyoga. Alltså folk som yogar med getter. Samtidigt som handelskriget gått in i en ny farligare fas, Amazon brinner etc. Synd att jag inte tog en bild på första sidan för hittar inte artikeln på deras webb.
Amazon brinner? Amazon.com?
Handelskriget i den nya farligare fasen är den mellan USA-Kina?

Förlåt mig för mina frågor. Jag efterfrågar tydlighet. Det är allt.
Citera
2019-08-24, 21:20
  #270
Avstängd
La Familia Bonniers inc agendasätter av en enda anledning och det är för att tjäna deras egen familj och klan. Sin egen vinning. Inte för Sveriges bästa. - Av den anledningen "agendasätter" man. Ni måste fråga er varför de "agendasätter" och för vem och varför då. - Att det skuille ha något med nationens bästa att göra. Glöm det. De intrervenerar helt öppet demokratin. Bonniers har mer makt än vad Cosa Nostra har i Italien. Idioterna på regeringeskansliet suger i sig agendan/propganda helt okritiskt.

Vad är det för skillnad på agenda/propaganda/lobbyism/manifest. - Svar: Ingen. Absolut ingen.
Vad är det DNs ägare VILL och gör och VARFÖR. VARFÖR agendasätter man - Fundera på det. - Ministrar kommer och går. Bonniers består.

Såg att i Kina har man byggt upp 600 nya miljonstäder sedan kommuismens "fall" för 30 år sedan. Idag byggs det 30 flygplatser samtidigt alltid i Kina. Man planerar bla att bygga ett nytt New York fast tre ggr större!! I Kina. - Samtidigt så satsar svenska regeringen på massimport av araber och afrikaner. Helst inavlade fåraherdar. Sveriges befolkning får plats io tre förorter till Beijing. Fler än så är vi inte. Utrotningen av vår egen kultur och folk går i rasande fart. Våra gränskontroller är potemkinkulisser. 4 av 5 våldtäktsmän får stanna i riket. - I det läget tror den gravt DN-skadade Löfvén att Sverige är någon slags förbild i omvärlden. Löfvén går i Bonniers agenda.

Rätta mig gärna om jag har fel på någon punkt. Tala om för mig om jag är en dåre.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-08-24 kl. 21:29.
Citera
2019-08-24, 21:48
  #271
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
La Familia Bonniers inc agendasätter av en enda anledning och det är för att tjäna deras egen familj och klan. Sin egen vinning. Inte för Sveriges bästa. - Av den anledningen "agendasätter" man. Ni måste fråga er varför de "agendasätter" och för vem och varför då. - Att det skuille ha något med nationens bästa att göra. Glöm det. De intrervenerar helt öppet demokratin. Bonniers har mer makt än vad Cosa Nostra har i Italien. Idioterna på regeringeskansliet suger i sig agendan/propganda helt okritiskt.

Vad är det för skillnad på agenda/propaganda/lobbyism/manifest. - Svar: Ingen. Absolut ingen.
Vad är det DNs ägare VILL och gör och VARFÖR. VARFÖR agendasätter man - Fundera på det. - Ministrar kommer och går. Bonniers består.

Såg att i Kina har man byggt upp 600 nya miljonstäder sedan kommuismens "fall" för 30 år sedan. Idag byggs det 30 flygplatser samtidigt alltid i Kina. Man planerar bla att bygga ett nytt New York fast tre ggr större!! I Kina. - Samtidigt så satsar svenska regeringen på massimport av araber och afrikaner. Helst inavlade fåraherdar. Sveriges befolkning får plats io tre förorter till Beijing. Fler än så är vi inte. Utrotningen av vår egen kultur och folk går i rasande fart. Våra gränskontroller är potemkinkulisser. 4 av 5 våldtäktsmän får stanna i riket. - I det läget tror den gravt DN-skadade Löfvén att Sverige är någon slags förbild i omvärlden. Löfvén går i Bonniers agenda.

Rätta mig gärna om jag har fel på någon punkt. Tala om för mig om jag är en dåre.

Då var kvällen förstörd för min del. Tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback