Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 16:28
  #1
Medlem
TheOverfiends avatar
Sverige har nu gått från att vara en "demokratur" till att börja likna mer och mer en tvättäkta diktatur.

Expressen:
Jeanette Gustafsdotter om Granskning Sverige: "Är ett lagbrott": https://www.youtube.com/watch?v=5nxH91PBfvY
Google tillåter Granskning Sverige att sprida trakasserier: https://www.expressen.se/nyheter/goo...-trakasserier/
Det här är nätverket Granskning Sverige: https://www.expressen.se/nyheter/det...kning-sverige/

GS:
MItt svar till Expressen (Fabian Fjälling): https://www.youtube.com/watch?v=1mgpWDxBs6w
Nu tar vi fighten med Expressen & DN ("Johan Andersson"): https://www.youtube.com/watch?v=e7YeL7AbyEw

Har vi någon yttrandefrihet kvar snart i detta land? Kommer det att bli olagligt att som medborgarjournalist granska etablissemanget?
Citera
2018-03-05, 16:32
  #2
Medlem
okok1s avatar
Vad är brottet då?
Citera
2018-03-05, 16:38
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är brottet då?

Nu är jag inte helt "hundra", men Expressen har ett utgivningsbevis sedan generationer, som sätter Expressen "ovanför lagen". Möjligen saknar Granskning Sverige ett utgivningsbevis??

Utgivningsbevis ger journalister frikort

Utgivningsbeviset är nästan som ett frikort när man spelar "MONOPOL".. Ni som spelat Monopol fattar vad jag menar.. "Get out of jail"..

Edit: Fixade död länk.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2018-03-05 kl. 16:44.
Citera
2018-03-05, 16:41
  #4
Medlem
Haddos avatar
Jag gillar den här Johan från granskning sverige. Några av deras första inslag sa precis som det var. De tittar på samma sak som jag tittar på och drar samma slutsats. De ser det falska. Det tillgjorda. Det som är fel. De ser propagandan... Där ett känsligt ord som propagandamakarna inte gillar. De är en Fågel som skriker: Nu får det vara nog.
Citera
2018-03-05, 16:44
  #5
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
Jag gillar den här Johan från granskning sverige. Några av deras första inslag sa precis som det var. De tittar på samma sak som jag tittar på och drar samma slutsats. De ser det falska. Det tillgjorda. Det som är fel. De ser propagandan... Där ett känsligt ord som propagandamakarna inte gillar. De är en Fågel som skriker: Nu får det vara nog.

Tack för ditt sunda klarsynta inlägg. Ska det vara så jävla svårt att tolka yttrandefriheten som står skrivet i grundlagen?
Citera
2018-03-05, 16:54
  #6
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Tack för ditt sunda klarsynta inlägg. Ska det vara så jävla svårt att tolka yttrandefriheten som står skrivet i grundlagen?

Kan man ändra historien så kan man ändra grundlagen också. Lagen anpassas så att de är på rätt sida om den och vi är på fel sida.

Problemet är att även de mest insatta och luttrade svenskarna tänker innerst inne att "egentligen lever vi i en demokrati". Det är det som är problemet.

Det bästa är att utgå från att vi lever i en diktatur, och allt som avviker från det och tyder på motsatsen får ses som välkommen bonus. Men utgår man från att tänka att vi lever i en totalitär stat och diktatur så prickar man rätt lite oftare och slipper bli förvånad och gripas av indignation varje dag.
Citera
2018-03-05, 16:55
  #7
Medlem
Granskning Sverige är bland det bästa som hänt i svensk media. Det behövs mer vanligt folk som ställer makthavare mot väggen, eftersom journalister inte gör det... och dessutom aldrig ställer följdfrågor. Om journalisterna gjorde sitt jobb skulle GS aldrig ens uppkommit.

Alltför många beslutsfattare tar inget ansvar för sina beslut och handlingar. Detta måste ifrågasättas och korrigeras.

Faktum är att i ett fritt land skulle GS hyllas och prisas.
Citera
2018-03-05, 17:10
  #8
Medlem
Pfaltzs avatar
Det är skrämmande otäckt hur journalister tillåts ha tolkningsföreträde för vad som är att klassa som "högerextremistiskt" etc. Särskilt när ordet "vänsterextremistiskt" knappt används, finns det ens?
Citera
2018-03-05, 17:10
  #9
Medlem
Haddos avatar
"Det bästa är att utgå från att vi lever i en diktatur" Ett citat något taget ur sin kontext.

Vi lever inte i en diktatur. Vi kan fortfarande fly. vi kan fortfarande säga detta utan att bli anhållna.... hoppas jag.

Så vi som sympatiserar med granskning sverige ska inte överdriva. Min åsikt.
Citera
2018-03-05, 17:16
  #10
Medlem
Slottsherres avatar
Granskning Sverige behöver granskas, helt klart.
Citera
2018-03-05, 17:31
  #11
Medlem
TeamJesuss avatar
Det kommer bli sämre innan det kan bli bättre
Citera
2018-03-05, 18:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Granskning Sverige behöver granskas, helt klart.

Självklart behöver GS granskas. Men mer generellt så behöver alla (eller allt) som har makt i samhället granskas, och ju mer makt en person/organisation har desto mer angeläget är det att granska personen/organisationen. Vad gäller det nu aktuella fallet får jag lite känsla av att MSM har levt sedan tidernas begynnelse på att granska andra, men aldrig blivit granskade själva. När nu någon tar sig för att granska dem så blir det plötsligt obehagligt, och det gillar inte MSM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback