Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 16:13
  #1
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/politik/va...rattssakerhet/

Citat:
Kristersson (M) lovar mer "rörlighet och mångfald" när Sverige "fullt ut" ska inordnas i "det globala samhället, ett internationaliserat, mångkulturellt samhälle" om M vinner valet

Moderatledaren pekar även ut den Kanadensiske vänsteraktivisten, feministen och premiärminister Justin Trudeau som en förebild för Sverige. För ni som känner till Justin Trudeau så är han känd för att vara något av en pajas som bär sockar med arabisk text, som svarar på viktiga frågor med kommentarer som -"Because it's 2015" och som ställer upp på att göra en show med exotiska inslag oftast danser med imamer. Han går även under beteckningen "Cuck" där hans hustru t.o.m cuckar honom mitt på Kanadensisk TV. Detta är alltså Moderaternas förebild.. !


I alla fall - Varför helt plötsligt en svängning tillbaka till den gamla Reinfeldt politiken och den destruktiviteten som den för med sig? Var allting i början av 2018 alltså bara röstfiske in på det nya året? Ska de verkligen vara så iskalla emot alla de som nu planerat på att rösta på (M) för att få ett avslut på all odåga som pågått i 30 år? För det är ju det svenska folket vill - att få ett slut på invandring och den påfrestande och oönskade mångkulturen. Hur kan politikerna inte förstått detta?

Nåde nåde!

Citat:
Den nye M-ledaren tar även avstånd från ett uttalande av sin finansministerkandidat Elisabeth Svantesson, som förra veckan sade sig vilja veta vad invandringen till Sverige kostar

– Det kanske var slarvigt formulerat, säger Ulf Kristersson och tillägger i DN:

– Men om man uppfattas felaktigt, då har man också ett ansvar för det. Jag hade inte uttryckt mig på det sättet, kan jag säga.

Framstår som ännu en billig, köpt politiker åt någon filantrop Top 10 rikaste i världen.. Suck! Kristersson kanske är på George Soros paylist också..?


Diskutera!
__________________
Senast redigerad av Papaoutai 2018-03-05 kl. 16:35.
Citera
2018-03-05, 16:23
  #2
Medlem
Trodde inte att M skulle svänga så fort. Måste ha begåtts ett misstag, han är ju trots allt helt ny och lite stressad. Läste han det framtida partiprogrammet och har nu svårt att separera de båda. Frågorna är många.

Om han har tur så kommer det här gå de flesta förbi. Business as usual. Mot avgrunden gott folk!
Citera
2018-03-05, 16:28
  #3
Medlem
cacas avatar
Ja? Varför skulle de överge sin politik bara för det står en ny kapten vid rodret?

Moderat politik = sänka reservationslönerna!

Detta skapas enligt nationalekonomisk modell genom mer folk att tillgå på arbetsmarknaden. Arbeta längre är ett exempel! Kristersson säger att han ska arbeta till 75, om alla Svenskar arbetar till 75 har man fyllt på med en miljon fler som konkurrerar om jobben.
Om man låter 1 miljon människor komma hit har man också fler som konkurrerar om jobben som finns. Sämre möjlighet omskola sig, sjuka som ska ut och söka jobb.

Målet fler som finns att tillgå på varje arbete pressar lönerna neråt.
Motverkande fenomen är att finns det bara ett fåtal som kan göra jobbet eller att alla har arbete får man konkurrera med höjda löner istället.

Så inget som helst nytt i detta uttalande! Det är deras klassiska politik!
Citera
2018-03-05, 16:28
  #4
Medlem
Finns tyvärr inget att se här då det som skall vara oppositionen i form av SD tiger still.
Man tycker ju annars att det finns nog material i TSs refererade artikel för minst fem plusprocent för Åkesson på ett bräde.
Det märkliga är att han inte vill ha dem,och därmed kan Moderaterna i lugn och ro sätta sig tillrätta där de hör hemma..bland vansinnesglobalisterna och massinvandringsvurmarna.

Det går inte att skylla på Kristersson som visar de riktiga och sanna ränderna här.
Det är tystnaden och bristen på opposition som gör det möjligt.
Citera
2018-03-05, 16:31
  #5
Medlem
RCI856645964s avatar
Med reservation för att jag inte läst artikeln, men om det som återges stämmer måste jag säga: Maken till självmål. Oavsett vad man tycker om invandring – efter detta kommer ingen att lita på moderaterna. Vare sig de som vill stänga gränserna eller de som vill öppna dem.

Det övergår mitt förstånd hur man kan göra bort sig så snabbt. Misstänker dock att det skvallrar om någonting i Kristerssons personlighet: Han är i grunden en opportunist. I intervjuer kan han aldrig avhålla sig från att kasta in brasklappar, att gardera upp varje ställningstagande med en påminnelse om att den motsatta ståndpunkten också äger någon slags giltighet. Bakom fernissan av beslutsamhet och raka besked blottas en politikersjuk vilja att vara alla som frågar lite till lags.

Ja, det gick fort. Det verkar som att vi får en ny tragedi på partiledarposten i moderaterna.
Citera
2018-03-05, 16:32
  #6
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
https://www.dn.se/nyheter/politik/va...rattssakerhet/



Moderatledaren pekar även ut den Kanadensiske vänsteraktivisten och premiärminister Justin Trudeau som en förebild för Sverige. För ni som känner till Justin Trudeau så är han känd för att vara något av en pajas som bär sockar med arabisk text, som svarar på viktiga frågor med kommentarer som -"Because it's 2015" etc och som ställer upp på att göra en show med exotiska inslag oftast danser med imamer. Han går även under beteckningen "Cuck" där hans hustru t.o.m cuckar honom mitt på Kanadensisk TV. Detta är alltså Moderaternas förebild.. !


I alla fall - Varför helt plötsligt en svängning tillbaka till den gamla Reinfeldt politiken och den destruktiviteten som den för med sig? Var allting i början av 2018 alltså bara röstfiske? Ska de verkligen vara så iskalla emot alla de som nu planerat på att rösta på (M) för att få ett avslut på all odåga som pågått i 30 år?

Nåde nåde!

Framstår som ännu en billig, köpt politiker åt någon filantrop Top 10 rikaste i världen.. Suck! Kristersson kanske är på George Soros paylist också..?
Diskutera!

Triangulering pågår inför valet. Budskapet ska breddas så att alla blir nöjda, eller missnöjda snarare. S skickar ut Magdalena Andersson för att nå invandrings- och tiggeritrötta s-väljare medan Löfvén själv tar hand om klassiska S-krav som högre skatter. Ansvarsfullt! M ska inte vara sämre och låter Elisabet Svantesson och Hanif Bali rikta sig till konservativa m-väljare medan Ulf Kristersson nu flörtar med medelklasskvinnorna i storstäderna med fortsatt öppna gränser. Men politikerna underskattar väljarna. Det kommer surt efter när man försöker hålla alla nöjda: ingen blir nöjd egentligen.
Citera
2018-03-05, 16:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Med reservation för att jag inte läst artikeln, men om det som återges stämmer måste jag säga: Maken till självmål. Oavsett vad man tycker om invandring – efter detta kommer ingen att lita på moderaterna. Vare sig de som vill stänga gränserna eller de som vill öppna dem.

Det övergår mitt förstånd hur man kan göra bort sig så snabbt. Misstänker dock att det skvallrar om någonting i Kristerssons personlighet: Han är i grunden en opportunist. I intervjuer kan han aldrig avhålla sig från att kasta in brasklappar, att gardera upp varje ställningstagande med en påminnelse om att den motsatta ståndpunkten också äger någon slags giltighet. Bakom fernissan av beslutsamhet och raka besked blottas en politikersjuk vilja att vara alla som frågar lite till lags.

Ja, det gick fort. Det verkar som att vi får en ny tragedi på partiledarposten i moderaterna.

Hur f-n någon kan lita på något sjuklöverparti innan refererad artikel skrevs övergår mitt förstånd.
Det är fascinerande att se hur mycket och hur länge Moderaterna kan ljuga folk rakt i nyllet utan att de drabbas av en veritabel väljarflykt.
Hade Moderaterna varit näringsidkare så hade de haft näringsförbud för länge sen.
Citera
2018-03-05, 16:45
  #8
Medlem
Gabriel2017s avatar
Reinfeldts politik, ligger kvar, moderaterna fiskar röster, den nya ”Kejsaren” har egentligen inga nya kläder. Har har samma skräddare som förut.
Moderaterna lägger sig mitten-vänster i politiken. Det har blivit mkt trångt där nu, alla utom SD och V har blivit så lika, så de kunde skapa ett nytt gemensamt parti, ingen skulle märka någon skillnad på deras politik. Moderaterna behöver bli ett nytt höger parti, med en ny Gösta Boman, om de vill överleva framtiden. ”Alla” kan inte vara ett mitten parti.
Citera
2018-03-05, 16:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
.

- Shit rolls down hill!
Citera
2018-03-05, 16:54
  #10
Medlem
Bra att han är tydlig i alla fall. Det var säkert några som lät sig luras då Moderaterna gav sken om att vilja strama åt invandringen.
Citera
2018-03-05, 16:56
  #11
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Reinfeldts politik, ligger kvar, moderaterna fiskar röster, den nya ”Kejsaren” har egentligen inga nya kläder. Har har samma skräddare som förut.
Moderaterna lägger sig mitten-vänster i politiken. Det har blivit mkt trångt där nu, alla utom SD och V har blivit så lika, så de kunde skapa ett nytt gemensamt parti, ingen skulle märka någon skillnad på deras politik. Moderaterna behöver bli ett nytt höger parti, med en ny Gösta Boman, om de vill överleva framtiden. ”Alla” kan inte vara ett mitten parti.

Glöm det jag sade om triangulering ovan. Jag tror vid närmare eftertanke att något hänt med M som har koppling till den politiska polariseringen och den press som den liberala modellen utsätts för just nu internationellt. Det handlar inte längre bara om Sverige utan om något större. M har satts under press att inte överge den vänsterliberala linjen. Från Svenskt Näringsliv som i sin tur satts under press? Kanada som modell? Den feministiske vänsteraktivisten Trudeau som modell? Han som tycker man ska säga "hen" och liknande. Det ändrar hela spelplanen inför det svenska valet. Märkligt.
__________________
Senast redigerad av stevenstills 2018-03-05 kl. 17:10.
Citera
2018-03-05, 16:58
  #12
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Bra att han är tydlig i alla fall. Det var säkert några som lät sig luras då Moderaterna gav sken om att vilja strama åt invandringen.
Kristersson har antagligen erbjudits samma ersättning som Reinfeldt hade. Och har nu svängt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback