2018-03-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ungefär som tidigare när Betina meddelade att PM i häktningsförhandlingen skulle tala om vad som verkligen hände i u-båten.

Tror inte han tjänar alls på att denna sak blir fullt belyst.

Har svårt att fatta hur man funkar som vill försvara aset. Hon gör allt för den saftiga ersättningen. Själv skulle jag inte vilja ta i dessa blodspengar, urk.

Nä precis, och så osmart är hon väl själv inte heller utan att hon fattar att Madsen utfört mordet på precis det sätt som antas. Måste vara speciellt att hantera det faktum att "Hon gör sitt jobb", samtidigt som hon -vet- vad som hänt.
Citera
2018-03-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men det är ju hur hon är så bra att få se det.
Du menar som underhållning? Bra TV? Det är ju det som känns så väldigt smaklöst samt respektlöst mot mordoffret.

Det är ju bra att DK har insett nu vad PM gjort sig skyldig till. Tidigare talade hon allvarligt om vad han gjort mot KiM.
Men i och med detta så känns det ju inte som hon menade allvar med vad hon sa då.
Som att hon bakslugt bara säger det som är PK i fallet. För sin egen skull.

För det här som visades (har bara sett klipp om kärleksbrev och SMS) där DK beter sig som om hon talade om sin stora kärlek med vemod och saknad, känns det som hon inte förstått det allvarliga i det här brottet. Som att hon inte bryr sig ett smack om vad han gjort.Hon har säkert blivit instruerad att bete sig kärlekskrankt men det kunde hon väl sagt nej till.
Jag blev illa berörd iallafall.
Citera
2018-03-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är ju för att inte förstöra för dom som inte har sett dokumentären enn. Den kommer ju på TV5 eller vad det var redan i kväll.( äller var det måndag?)
Ahh,så omtänksamt av dig. Så långt tänkte jag inte.
Citera
2018-03-04, 18:39
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du menar som underhållning? Bra TV? Det är ju det som känns så väldigt smaklöst samt respektlöst mot mordoffret.

Det är ju bra att DK har insett nu vad PM gjort sig skyldig till. Tidigare talade hon allvarligt om vad han gjort mot KiM.
Men i och med detta så känns det ju inte som hon menade allvar med vad hon sa då.

För det här som visades (har bara sett klipp om kärleksbrev och SMS) där DK beter sig som om hon talade om sin stora kärlek med vemod och saknad, känns det som hon inte förstått det allvarliga i det här brottet. Som att hon inte bryr sig ett smack om vad han gjort.Hon har säkert blivit instruerad att bete sig kärlekskrankt men det kunde hon väl sagt nej till.

Det är tydligt att dom har anvendt detta klippet som "clickbait", effektiv reklam helt enkelt. Om det är en sak danskarna kan, så är det att sälja. Resten av dokumentären var ju inte spekulativ alls, faktiskt. Tror inte klippet hadde kommit med annars, om det inte var för at sälja resten av programmet.
Citera
2018-03-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är tydligt att dom har anvendt detta klippet som "clickbait", effektiv reklam helt enkelt. Om det är en sak danskarna kan, så är det att sälja. Resten av dokumentären var ju inte spekulativ alls, faktiskt. Tror inte klippet hadde kommit med annars, om det inte var för at sälja resten av programmet.
Jo, det har jag sett i utformningen av BT och Ekstratrabladet. SEX,sensationer, MORD osv. Blandat med typ Paff & Fibban-annonser (svenska porrtidningar). Färgerna är grälla,rött och gult. Sex och våld säljer. Men det känns oetiskt att sälja en tragisk dokumentär med just det, på ett spekulativt vis.
Citera
2018-03-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ungefär som tidigare när Betina meddelade att PM i häktningsförhandlingen skulle tala om vad som verkligen hände i u-båten.

Tror inte han tjänar alls på att denna sak blir fullt belyst.

Har svårt att fatta hur man funkar som vill försvara aset. Hon gör allt för den saftiga ersättningen. Själv skulle jag inte vilja ta i dessa blodspengar, urk.

Men du skulle nog vilja ha en försvarsadvokat själv ifall du anklagades för ett mycket allvarligt brott.
Att det är bra betalt beror på att det är ett mycket otacksamt jobb. Försvarsadvokater råkar ut för mycket hot och hat.
Du vet ju inte hur Betina mår. Hon har kanske gråtit över detta fallet många ggr när hon kommit hem på kvällen. Det är försvarsadvokatens jobb samt skyldighet. Att lägga sina egna känslor åt sidan och föra sin klients talan på bästa vis. Var glad att någon vill ta det otacksamma jobbet bara säger jag. Annars hade vi inte haft någon rättssäkert samhälle. Och det vill vi ju ha.
Citera
2018-03-04, 19:27
Medlem
Citat:

DK:s främsta intresse i livet verkar vara att PRATA OM läppstift, strumpbyxor och höga klackar. PM tycktes ha blivit involverad i hens prat om det. Hur kan det vara ett samtalsämne överhuvudtaget? DK är helt klart en transperson. Pratet handlar om "kvinnor", läppstift, kvinnliga underkläder och att PM är så "accepterande och inkluderande". En massa vanliga transintressen. Och den romantiska uppsynen baserar i hög grad mer på det än på PM. Det är PM som "inkluderande" och "intresserad av shopping" av läppstift som ger den uppsynen. Romantiseringen handlar om "kvinnlighet" och PM:s "acceptans" av den.

En acceptans som för övrigt endast för PM grundas i intresset att utöva kontroll över en submissive female som t ex "Kapten Vladimir", en manlig dominerande rollspelsfigur. Me Ditte, you Vladimir. Läppstift, strumpbyxor och en "riktig man". Överordning och underordning. Snark.
Senast redigerad av Qavalah 2018-03-04 kl. 19:33.
Citera
2018-03-04, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det här verkar hon bara tycka är typiskt honom och inget konstigt, berättar hon leende.
Hon har något drömskt i blicken när hon talar om honom och verkar stolt över att hon fått vara "utvald" till att umgås så mycket med honom, även om allt förmodligen bara varit på hans villkor.
Hon drömmer sig tillbaka till deras egna lilla "bubbla". Som om inget annat hänt.

Jag tror att hon är sig själv i filmen, utan direktiv.
Det är bara så hon är.
Riktigt sjuk eller riktigt sjukt fastnaglad vid Madsen pga hans manipulation.
Frisk är hon inte i alla fall.
Hon ser ut som nån som kämpar med att hålla en image; uppvisa utåt det som vore mer normativt relaterat till det avskyvärda han gjort.
... men det lyser igenom. Hon är inte klar med honom för fem öre.

Att vara en älskarinna, bland flera andra inkl en fru, att år in och år ut nöja sig med mindre och trånande leva på hoppet är väl ett tragiskt resultat av manipulation. Hon är inte ett slags KK som har koll på villkoren, hon vill ju släppa allt och gifta sig med honom (trots vedervärdig styckning som sagt).
Spellbound är ett ord som osökt kommer till mig via en slags hålla-på-halster-förälskelse i många år.
Skulle tippa att han överöst henne med hallelujaskräp om att hon är den som står honom själsligt närmast, matchmaking in space, den enda som förstår hans enorma storhet, hans konstnärliga, kreativa väsen - den missförstådde saten som spänner an vissa feminina strängar a la moderskärlek.
Blaha, blaha, blaha.
Senast redigerad av develi 2018-03-04 kl. 20:00.
Citera
2018-03-04, 20:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
[/b]
Men du skulle nog vilja ha en försvarsadvokat själv ifall du anklagades för ett mycket allvarligt brott.
Att det är bra betalt beror på att det är ett mycket otacksamt jobb. Försvarsadvokater råkar ut för mycket hot och hat.
Du vet ju inte hur Betina mår. Hon har kanske gråtit över detta fallet många ggr när hon kommit hem på kvällen. Det är försvarsadvokatens jobb samt skyldighet. Att lägga sina egna känslor åt sidan och föra sin klients talan på bästa vis. Var glad att någon vill ta det otacksamma jobbet bara säger jag. Annars hade vi inte haft någon rättssäkert samhälle. Och det vill vi ju ha.
Hon behöver ju inte försvara honom, så att hon gråter är inte troligt. Snarare skrattar hela vägen till banken.

Nej jag är inte glad för det och behöver ingen advokat. Hade jag mot förmodan fått för mig att begå ett allvarligt brott skulle jag erkänna och ta mitt straff.
Man har väl samvete, till skillnad från patrask som PM och hans gelikar.
Citera
2018-03-04, 20:48
Medlem
Citat:

Nej för att få en korrekt bild av de personer han rörde sig med.
Citera
2018-03-04, 20:53
Medlem
Citat:
Hur skulle en liten späd 15-åring lyckats med ett så avancerat brott utan att begå så allvarliga misstag att han inte avslöjades. Mitt inne i Köpenhamn dessutom.Sitta på pendeltåget hem i blodiga kläder osv
De erfarenheterna att dölja spår efter sig,att rengöra mordplats besatt nog inte "Fessor" i 15-årsåldern.
Han var ju inte så bra på det som 46-åring heller. Sänkte hela mordplatsen.

Det har seriemördare lyckats med tidigare och kommit undan med. Ingen misstänkte en lite slyngel? Han kanske hade en overall extra i verkstan? Och eldade upp kläderna?

Tror han mötte henne en japansk förvirrad späd turist. Antingen på tågstationen eller annan plats. Han tog med henne till hamnen för att visa henne "raketen".

Dna tekniken var inte utvecklad och han lämnade inga spår bara.
Citera
2018-03-04, 20:55
Medlem
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
DK:s främsta intresse i livet verkar vara att PRATA OM läppstift, strumpbyxor och höga klackar. PM tycktes ha blivit involverad i hens prat om det. Hur kan det vara ett samtalsämne överhuvudtaget? DK är helt klart en transperson. Pratet handlar om "kvinnor", läppstift, kvinnliga underkläder och att PM är så "accepterande och inkluderande". En massa vanliga transintressen. Och den romantiska uppsynen baserar i hög grad mer på det än på PM. Det är PM som "inkluderande" och "intresserad av shopping" av läppstift som ger den uppsynen. Romantiseringen handlar om "kvinnlighet" och PM:s "acceptans" av den.

En acceptans som för övrigt endast för PM grundas i intresset att utöva kontroll över en submissive female som t ex "Kapten Vladimir", en manlig dominerande rollspelsfigur. Me Ditte, you Vladimir. Läppstift, strumpbyxor och en "riktig man". Överordning och underordning. Snark.
Det ligger en del i vad du säger. PM själv har ju talat en del om vad han tänder på,flera ggr. Korsett,rött läppstift och högklackade skor bl.a. Han tänder på rollspel och fetischer. Eftersom DK är mångårig vän (först 12 år, sedan 14 år, nu senast 15-16 år. Tiden går kanske fortare sedan i höstas?) men också medarbetare och älskarinna så har hon väl liknande sexuell läggning som PM.
DKs främsta intresse tycks vara henne själv.Snark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in