2018-03-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,så är det ju enligt statistik samt erfarenhet. Men vi får akta oss så vi inte låter som Leif GW Persson tvärsäkert nu.
De sex morden på mindre än ett år 89-90 i Kphmn.som slutade helt plötsligt. Först 2010 löstes det ena.
Det var Amagermannen som pga av DNA kunde knytas till detta mord, alltså 20 år efter det inträffade.
De sex morden kan ha varit utförda av sex olika GM som triggats igång av varandra.
Fem är fortfarande olösta.Men DNA-forskning pågår ju fortfarande och förfinas mer och mer.

Stine Geisler har varit på tal tidigt här i tråden (27/8 ca).Pga hennes likhet med KiM förmodar jag.

Nu fantiserar jag hej vilt här. Men kan den jämnåriga Stine varit en PM förälskelse?
En som absolut inte ville ha med honom att göra?
https://www.avisen.dk/feature-manden-der-myrdede-stine_63370.aspx
Vet inte om du läst den här länken om misstänkta.
Sist misstänkte. Mannen framför porten.
Han hade svart t-shirt och svarta läderbrallor. Det finns 3 st vittnesmål om en man som påminner om honom som sista veckan i Stines liv dök upp här och där. Man tror att det kan ha varit samme man pga av klädseln.(?) Kan han varit beundraren som Stine försökte göra sig oattraktiv för? Eftersom han inte respekterade hennes Nej? Kan Madsens symboliska hatobjekt gå tillbaka på en rödhårig käresta som nobbade honom?
Bara fantiserar. Men så var det ju med Ted Bundy tex. Men du har rätt. Man ska akta sig för att leta mönster. Svårt att låta bli dock.

PS: Amagermannen var en verklig dubbelnatur. Inte ens när han dömdes pga av DNA trodde de som kände honom att han var skyldig.Han var känd som en lugn,väldigt trevlig person och inte det minsta våldsam.

Tack för ett mkt intressant inlägg!

Det tar en stund att ta sig igenom dansk text, och jag får återkomma, men ett mordoffers baneman brukar ju synas snabbt, iaf i utkanten av en utredning, och om Madsen kan knytas till nåt tidigare mord, kanske hans signalement fladdrar förbi i diverse utredningar.

Han är ju ett imponerande klantarsel i mogen ålder, och tänk då hur dum en tjugoårig Madsen kunde vara.

Mördade han fler än Wall, kan det vara lättare än man tror att avslöja honom.

Det där offret som bands med sladdar är ju intressant, liksom en man i läderbyxor....

Hm.
Citera
2018-03-04, 11:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tittade tillbaka på den äldre intervjun och hon verkar ju helskum både i resonemang och rörelser. Vad åt denna till frukost månntro?
https://ekstrabladet.dk/112/forsvarsadvokat-sexfilm-kan-faelde-peter-madsen/6816699
Intressant. Undrar om hon går på något? Svamligt prat, yviga rörelser. Någon som vet vad hon livnär sig på? Kan hon möjligen vara eskort/prostituerad inom den "kinky" branchen. Det ser ju ut som att det är PM som ställer villkoren i sms:en, frågar om hon behöver något som läppstift, nätstrumpor, högklackat osv och att de tillsammans kan gå ut och shoppa så betalar han.
Han är bara ute efter sex och det vet hon, men för henne är det inget konstigt.
Hon ska också ställa upp på att klä sig precis som han vill ha henne.

Det här verkar hon bara tycka är typiskt honom och inget konstigt, berättar hon leende.
Hon har något drömskt i blicken när hon talar om honom och verkar stolt över att hon fått vara "utvald" till att umgås så mycket med honom, även om allt förmodligen bara varit på hans villkor.
Hon drömmer sig tillbaka till deras egna lilla "bubbla". Som om inget annat hänt.

Jag tror att hon är sig själv i filmen, utan direktiv.
Det är bara så hon är.
Riktigt sjuk eller riktigt sjukt fastnaglad vid Madsen pga hans manipulation.
Frisk är hon inte i alla fall.
Citera
2018-03-04, 13:14
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressant. Undrar om hon går på något? Svamligt prat, yviga rörelser. Någon som vet vad hon livnär sig på? Kan hon möjligen vara eskort/prostituerad inom den "kinky" branchen. Det ser ju ut som att det är PM som ställer villkoren i sms:en, frågar om hon behöver något som läppstift, nätstrumpor, högklackat osv och att de tillsammans kan gå ut och shoppa så betalar han.

Det här verkar hon bara tycka är typiskt honom och inget konstigt, berättar hon leende.
Hon har något drömskt i blicken när hon talar om honom och verkar stolt över att hon fått vara "utvald" till att umgås så mycket med honom, även om allt förmodligen bara varit på hans villkor.
Hon drömmer sig tillbaka till deras egna lilla "bubbla". Som om inget annat hänt.

Det är bara så hon är.

Varför skulle hon behöva direktiv? En exhibitionistisk person klarar sig nog bra ändå! Kan bara tycka det är intressant oavsett om hon som synes posar, att se D i rörelse, det flacka känslouttrycket, det lite släpande i rösten, blicken och det magra ansiktet med markerade veck kring munnen säger mig visar tecken på att hon går på droger, amfetamin eller heroin.

Att hon är känslomässigt avstängd så därför kan hon smila åt det hemska som också kunde hänt henne, och liksom vara i två världar samtidigt. Samtidigt är ju hennes gränslöshet med tanke på bakgrund och miljö, även det i linje med att sakna självrespekt. Så varför skulle hon ha sunda värderingar och kunna säga nej till intervjuer till exempel? Vore väl det i så fall förvånande, eller hur?

Men ändå ska hon ha cred för att vara såpass sammanhängande att hon lyckats avstå att besöka Madsen , i alla fall de där två gångerna.

Nu ska hon ju vittna i rätten, blir intressant om det är ett vittnesmål som kommer att vara till Madsens fördel eller nackdel.

Ps. Avseende D:s ursprungliga könstillhörighet - om hon varit en man , så kikade jag på hennes händer och där sitter kraftiga fingrar med breda naglar, inget man hittar på en kodad kvinna. Kuriosa.
Citera
2018-03-04, 13:18
Medlem
"Han njöt av att döda":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/yvVW5J/danmarks-gw-madsen-njot-av-att-morda
Citera
2018-03-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Det är bara så hon är.

Hon har arbetat på RML, började februari 2016, oklart hur länge hon arbetade där och vilken typ av anställning det var:
Ditte Elizabeth King starter medio februar. Hun har tidligere bygget finner til Heat 2X her i HAB, og har deltaget som vagtpersonale ved de seneste statiske tests. Hun ses her sammen med Jens Falkenberg efter endt arbejde med sandsække ved en test i sommer. Foto: Anja Gaard Olsen / RML propaganda.
Ditte er en multikompetent person, som kan gå ind i mange forskellige opgaver, og hun har hænderne skruet rigtigt på.
https://ing.dk/blog/flere-flere-fuldtidsmedarbejdere-rml-182040
Citera
2018-03-04, 14:47
Medlem
Ny artikel i BT där en vän/sponsor uttalar sig. Även Betina uttalar sig och säger att hon är säker på att PM kommer att vilja lämna en förklaring i rätten.

»Jeg er ret overbevist om, at min klient vil udtale sig i retten. Jeg har ikke fået indtryk af andet.
Han har stadig den største interesse i, at den her sag bliver fuldt belyst,« siger hun.

https://www.bt.dk/krimi/forretningsmand-stoettede-raket-madsen-med-100.000-kroner-foerst-troede-jeg-at-det
Citera
2018-03-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Varför skulle hon behöva direktiv? En exhibitionistisk person klarar sig nog bra ändå! Kan bara tycka det är intressant oavsett om hon som synes posar, att se D i rörelse, det flacka känslouttrycket, det lite släpande i rösten, blicken och det magra ansiktet med markerade veck kring munnen säger mig visar tecken på att hon går på droger, amfetamin eller heroin.

Att hon är känslomässigt avstängd så därför kan hon smila åt det hemska som också kunde hänt henne, och liksom vara i två världar samtidigt. Samtidigt är ju hennes gränslöshet med tanke på bakgrund och miljö, även det i linje med att sakna självrespekt. Så varför skulle hon ha sunda värderingar och kunna säga nej till intervjuer till exempel? Vore väl det i så fall förvånande, eller hur?

Men ändå ska hon ha cred för att vara såpass sammanhängande att hon lyckats avstå att besöka Madsen , i alla fall de där två gångerna.

Nu ska hon ju vittna i rätten, blir intressant om det är ett vittnesmål som kommer att vara till Madsens fördel eller nackdel.

Ps. Avseende D:s ursprungliga könstillhörighet - om hon varit en man , så kikade jag på hennes händer och där sitter kraftiga fingrar med breda naglar, inget man hittar på en kodad kvinna. Kuriosa.

Hm... DK har åxo markerade ögonbrynsbågar, och har det där överdrivna, "kvinnliga" beteendet som är typiskt för transor.

Men skit samma...
Citera
2018-03-04, 17:24
Medlem
Uttalande från en rättspsykiater:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/rattspsykiatriker-om-ubatsfallet-vi-ar-vana-vid-konstiga-fall
Citera
2018-03-04, 17:27
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Hanne With är skrämmande lik Kim. Titta särskilt på underkroppen, höfterna samma form och ganska breda och kvinnliga PRECIS som Kims!
Nja, vet inte om jag håller med riktigt. Kvinnor med breda höfter är väl normalt?
Däremot så är Emelie Meng skrämmande lik KW...
https://www.bt.dk/krimi/efter-ni-maaneder-er-mordet-paa-emilie-meng-stadig-et-mysterium-det-er-et
Citera
2018-03-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack för ett mkt intressant inlägg!

Det tar en stund att ta sig igenom dansk text, och jag får återkomma, men ett mordoffers baneman brukar ju synas snabbt, iaf i utkanten av en utredning, och om Madsen kan knytas till nåt tidigare mord, kanske hans signalement fladdrar förbi i diverse utredningar.

Han är ju ett imponerande klantarsel i mogen ålder, och tänk då hur dum en tjugoårig Madsen kunde vara.

Mördade han fler än Wall, kan det vara lättare än man tror att avslöja honom.

Det där offret som bands med sladdar är ju intressant, liksom en man i läderbyxor....

Hm.
I andra danska artiklar har det stått att han var ljushårig(?)liksom unge mannen i Hanne-fallet. Ålder ca 25-30. Vakten såg honom i nattmörkret, de övriga vittnesmålen har varit hastiga,lite osäkra iakttagelser som jag förstår det. Där är det mest klädseln som nämns. Ålder kan vara svårt att bedöma på unga människor. Jag önskar det fanns en bra översättningssida för danska,även jag tycker att det är svårt.
Citera
2018-03-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men japanskan var ju liten och tror nog hon var perfekt för en ung PM.
Hur skulle en liten späd 15-åring lyckats med ett så avancerat brott utan att begå så allvarliga misstag att han inte avslöjades. Mitt inne i Köpenhamn dessutom.Sitta på pendeltåget hem i blodiga kläder osv
De erfarenheterna att dölja spår efter sig,att rengöra mordplats besatt nog inte "Fessor" i 15-årsåldern.
Han var ju inte så bra på det som 46-åring heller. Sänkte hela mordplatsen.
Citera
2018-03-04, 17:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ny artikel i BT där en vän/sponsor uttalar sig. Även Betina uttalar sig och säger att hon är säker på att PM kommer att vilja lämna en förklaring i rätten.

»Jeg er ret overbevist om, at min klient vil udtale sig i retten. Jeg har ikke fået indtryk af andet.
Han har stadig den største interesse i, at den her sag bliver fuldt belyst,« siger hun.

https://www.bt.dk/krimi/forretningsmand-stoettede-raket-madsen-med-100.000-kroner-foerst-troede-jeg-at-det
Ungefär som tidigare när Betina meddelade att PM i häktningsförhandlingen skulle tala om vad som verkligen hände i u-båten.

Tror inte han tjänar alls på att denna sak blir fullt belyst.

Har svårt att fatta hur man funkar som vill försvara aset. Hon gör allt för den saftiga ersättningen. Själv skulle jag inte vilja ta i dessa blodspengar, urk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in