Citat:
Fortsättning på mitt inlägg igår. Kommentarerna till Eva Burmans Facebook-inlägg visar ganska tydligt vad drevet mot Granskning Sverige egentligen handlar om:
https://sv-se.facebook.com/eskilstunakuriren/posts/10155074338532443
De flesta kommentarer är hyllningar av typen ”Ni har gjort ett fantastiskt jobb! Grattis till nomineringarna!”, ”Min beundran är ändlös!!”, ”Beundransvärt att ni jobbar vidare och inte backar! Ut med trollen i ljuset så att de spricker!!!” och så vidare, fullt med hjärtan, blommor och liknande emojar. Det är inbördes beundran i jakten på ”trollen” och ”hatet” (om än oklart vad som egentligen avses).
En person skriver dock:
Givetvis är Granskning Sverige, och andra som visar faktiska förhållanden, ett synnerligen påtagligt hot mot dessa människors förljugna världsbild, självgodhet och hyckleri.
https://sv-se.facebook.com/eskilstunakuriren/posts/10155074338532443
De flesta kommentarer är hyllningar av typen ”Ni har gjort ett fantastiskt jobb! Grattis till nomineringarna!”, ”Min beundran är ändlös!!”, ”Beundransvärt att ni jobbar vidare och inte backar! Ut med trollen i ljuset så att de spricker!!!” och så vidare, fullt med hjärtan, blommor och liknande emojar. Det är inbördes beundran i jakten på ”trollen” och ”hatet” (om än oklart vad som egentligen avses).
En person skriver dock:
Jag tror inte folk är så hatiska utan känner nog mer frustration över att man slätar över problemen som blir värre och värre eftersom integrationen har misslyckats så kopiöst. Folk är oroliga.Detta bemöts med ifrågasättande och krav på länkar för att bevisa att integrationen har misslyckats. Alla som är någorlunda insatta i verkligheten VET hur många olösliga problem det finns sedan länge. HUR ska man rimligen förklara det för den som INTE VILL erkänna problemen? Sista svaret är för närvarande:
[...] nästa tråd där du kommer med samma påstående men du klarar inte av att backa upp det här heller.Det är såhär det är hela tiden. Den som påtalar verkligheten motarbetas på olika sätt. Till slut kommer beskyllningarna om rasism, fascism, främlingsfientlighet, hat, hot och så vidare.
Du svarar med ert standardsvar: "Det finns massor att läsa, du kan googla som alla andra, ansträng dej m m"
Givetvis är Granskning Sverige, och andra som visar faktiska förhållanden, ett synnerligen påtagligt hot mot dessa människors förljugna världsbild, självgodhet och hyckleri.
Min oro har dels med att göra med det faktum att svenskar inte kan överleva i ghettona utan att bli av med sitt eget språk. De kommer att lägga sig till med rinkebysvenska om de tvingas bo där.
Islam är ointressant, påträngande och leder ofta till krig. Så spreds islam. De senaste storkriget inom ett land med muslimer inblandade var kriget i Libanon mellan 1975 och 1990.
Integration önskas av samma proffs och medlöpare som aldrig stått på min sida i alla fall. Integrationen behövs för att deras samhällsskapelse inte ska störta samman, vilken den gör. Själv skiter väl jag i integration eftersom jag aldrig bad om invandringen. Jag ville bara få fortsätta att leva ifred och i frihet.
Hoppas att folk som blir ifrågasatta av kommunister och andra systemlojala kan svara som jag gör, från hjärtat.