2018-03-04, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Fortsättning på mitt inlägg igår. Kommentarerna till Eva Burmans Facebook-inlägg visar ganska tydligt vad drevet mot Granskning Sverige egentligen handlar om:
https://sv-se.facebook.com/eskilstunakuriren/posts/10155074338532443

De flesta kommentarer är hyllningar av typen ”Ni har gjort ett fantastiskt jobb! Grattis till nomineringarna!”, ”Min beundran är ändlös!!”, ”Beundransvärt att ni jobbar vidare och inte backar! Ut med trollen i ljuset så att de spricker!!!” och så vidare, fullt med hjärtan, blommor och liknande emojar. Det är inbördes beundran i jakten på ”trollen” och ”hatet” (om än oklart vad som egentligen avses).

En person skriver dock:
Jag tror inte folk är så hatiska utan känner nog mer frustration över att man slätar över problemen som blir värre och värre eftersom integrationen har misslyckats så kopiöst. Folk är oroliga.
Detta bemöts med ifrågasättande och krav på länkar för att bevisa att integrationen har misslyckats. Alla som är någorlunda insatta i verkligheten VET hur många olösliga problem det finns sedan länge. HUR ska man rimligen förklara det för den som INTE VILL erkänna problemen? Sista svaret är för närvarande:
[...] nästa tråd där du kommer med samma påstående men du klarar inte av att backa upp det här heller.
Du svarar med ert standardsvar: "Det finns massor att läsa, du kan googla som alla andra, ansträng dej m m"
Det är såhär det är hela tiden. Den som påtalar verkligheten motarbetas på olika sätt. Till slut kommer beskyllningarna om rasism, fascism, främlingsfientlighet, hat, hot och så vidare.

Givetvis är Granskning Sverige, och andra som visar faktiska förhållanden, ett synnerligen påtagligt hot mot dessa människors förljugna världsbild, självgodhet och hyckleri.

Min oro har dels med att göra med det faktum att svenskar inte kan överleva i ghettona utan att bli av med sitt eget språk. De kommer att lägga sig till med rinkebysvenska om de tvingas bo där.

Islam är ointressant, påträngande och leder ofta till krig. Så spreds islam. De senaste storkriget inom ett land med muslimer inblandade var kriget i Libanon mellan 1975 och 1990.

Integration önskas av samma proffs och medlöpare som aldrig stått på min sida i alla fall. Integrationen behövs för att deras samhällsskapelse inte ska störta samman, vilken den gör. Själv skiter väl jag i integration eftersom jag aldrig bad om invandringen. Jag ville bara få fortsätta att leva ifred och i frihet.

Hoppas att folk som blir ifrågasatta av kommunister och andra systemlojala kan svara som jag gör, från hjärtat.
Citera
2018-03-04, 14:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
[...] Själv skiter väl jag i integration eftersom jag aldrig bad om invandringen. Jag ville bara få fortsätta att leva ifred och i frihet.

Hoppas att folk som blir ifrågasatta av kommunister och andra systemlojala kan svara som jag gör, från hjärtat.
Precis. Gemene man ska egentligen INTE behöva bry sig om integrationen. Våra myndigheter ska säkerställa att den fungerar och att offentliga verksamheter följer lagar och bestämmelser. Medierna ska granska att myndigheter och makthavare sköter sina plikter.

Men myndigheter, politiker och medier har i många år gravt åsidosatt det regelverk som gäller för välfärdsstaten Sverige. Det är ett oerhört svek mot landet och dess medborgare. Jag betraktar det som förräderi.

Det format som Granskning Sverige använder (inspelningar på webben) avslöjar obönhörligt de vidriga människor som sviker sina självklara plikter. De svekfulla medierna och makthavarna måste rimligen inse att de snart kommer att avslöjas och kämpar nu för att fördröja det så länge som möjligt. Men man kan inte ljuga medborgarna rätt upp i ansiktet hur länge som helst.

Det som händer i Sverige nu kommer att gå till historien som en bisarr period och eftervärldens dom kommer att bli hård mot de som förstörde så mycket. Tror och hoppas jag i varje fall.
Citera
2018-03-04, 15:25
Medlem
trickydicks avatar
Google och Youtube tar inte bort GS, paniken är fullständig hos Bonniers nu.
https://www.expressen.se/nyheter/google-tillater-granskning-sverige-att-sprida-trakasserier/
Citera
2018-03-04, 15:27
Medlem
Expressen sysslar idag med Fake News (jag vill helst inte länka, och endast läst rubriker [och många var det], men kanske någon kan lägga artiklarna på ett bättre ställe?) , det är tydligen värt det för att kunna attackera Granskning Sverige. Mycket kan man säkert beskylla Granskning Sverige för, men knappast att ljuga ihop sina stores, då allt finns på band?

Citat:
Det högerextrema nätverket Granskning Sverige har satt i system att sprida främlingsfientlighet genom att lura till sig "intervjuer" med politiker, opinionsbildare och journalister. Resultatet - de hopklippta ljudfilerna - läggs sedan ut på Youtube och sprids i sociala medier.
Är det någon som på riktigt anser att deras arbetssätt på något sätt skijer sig från etablerad media, kvällsslask såväl som UG?

Bra reklam för GS dock.
Citera
2018-03-04, 15:34
Medlem
Gabriel2017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
https://www.expressen.se/nyheter/google-tillater-granskning-sverige-att-sprida-trakasserier/

Bra gjort Google!
Samtidigt som Expressen klagar på GS, att dom gör hembesök, så illustrerar man det, med en bild i Expressen på en person ifrån GS, när man själv gör hembesök. Här måste man väl ändå tänkt fel. Expressens hembesök, okey! GS hembesök, gör polisanmälan!
Själv följer jag inte GS, men jag tycker att det de gör, är rätt.
Citera
2018-03-04, 15:35
Medlem
Belavias avatar
Citat:

Den där David Baas i expressen-tv! Herregud, en mer skrupelfri människa får man leta efter. Satan vad han vrider till kontexten. Han nämnde att Megafon gjorde hembesök för att skrämma journalister från att granska dem. Haha, inte ett ord om att Expressen åkte hem och trakasserade Fabian i hans hem och hängde ut honom i tidningen och struntade att han önskade att vara anonym.
Citera
2018-03-04, 15:42
Medlem
Rufoss avatar
Som tidigare sagts i tråden. Paniken är nu fullständig.

Expressen.se hårdsatsar och täcker hela förstasidan med artiklar om Granskning Sverige, samt gråt och gnäll mot Youtube och Google.
Citera
2018-03-04, 15:44
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Det skall bli väldigt intressant att följa detta.
Kan det möjligtvis vara som så att Google har blivit medveten om att Sverige inte utgör det multikulturella lyckoland som Sverigebilden™ försökt att förmedla och att de därför börjat dra öronen åt sig så de inte råkar alliera sig med 'fel' sida (läs ekonomiskt icke-opportunt)?
Citera
2018-03-04, 15:47
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Expressen sysslar idag med Fake News (jag vill helst inte länka, och endast läst rubriker [och många var det], men kanske någon kan lägga artiklarna på ett bättre ställe?) , det är tydligen värt det för att kunna attackera Granskning Sverige. Mycket kan man säkert beskylla Granskning Sverige för, men knappast att ljuga ihop sina stores, då allt finns på band?

Är det någon som på riktigt anser att deras arbetssätt på något sätt skijer sig från etablerad media, kvällsslask såväl som UG?

Bra reklam för GS dock.

Märkligt av Expressen att klaga på att GS journalister söker upp deras advokater och andra i deras hem. Var ju inte länge sedan Expressens David Baas och c/o trakasserade pensionärer i deras hem. Det är stora tårar nu hos Expressen och Bonniers över att de i internationella mått, utanför Stockholmsbubblan, är small time. Google har helt sonika inte tid med allt gnäll från Bonniers.
Citera
2018-03-04, 15:49
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Det skall bli väldigt intressant att följa detta.
Kan det möjligtvis vara som så att Google har blivit medveten om att Sverige inte utgör det multikulturella lyckoland som Sverigebilden™ försökt att förmedla och att de därför börjat dra öronen åt sig så de inte råkar alliera sig med 'fel' sida (läs ekonomiskt icke-opportunt)?

är det några som har gjort integritets-intrång så är det Expressen. De ringde Fabians barn och fru och splittrade familjen under en tid genom att göra hembesök och hänga ut honom.

Fan vad dom tjatar om att GS gör hembesök, när det är Expressen som är boven här.
Maktfullkomliga idioter.

Kolla detta!
https://www.youtube.com/watch?v=ybgwV2Y2vRc
Citera
2018-03-04, 16:31
Bannlyst
Vem förvånas? Jag klickade på Expressen-artikeln. En av svenska folkets verkliga hjältar, Fabian Fjälling, anklagas av Expressen för att "trakassera". Fotot i artikeln är när Expressen själva gör hembesök hos Fabian. "Rättsväsendets företrädare blir hotade", läser jag i samma artikel och självklart är det Anne Ramberg som är citerad, i samma artikel. Djäkla tomte det där. Anne Ramberg, Advokatsamfundet, som står för att äldre svenskar ska ge avkall på sin lilla välfärd efter ett helt yrkesliv, så att massinvandringen kan finansieras istället för att svenskarna får sig ett värdigt slut på livet.

Det här är journalisterna och företrädaren för de svenska advokaterna. Sådana är de.

Thomas Mattson, chefredaktör på Expressen, lägger sig också i. "Granskning Sverige är ett högerextremt nätverk som sprider främlingsfientlig propaganda genom trakasserier av samhällsbärande yrkesgrupper". Han kan vräka ut sig vad som helst den där. Fejknyheter, detta. Mattson fortsätter: "och det här handlar inte om yttrandefrihet". Åh djävlar vad eliten provocerar i högan sky.

Jag är glad att jag inte finansierar skiten, inte direkt iallafall. Granskning Sverige ger jag dock bidrag ibland.
Senast redigerad av Mertillen 2018-03-04 kl. 16:35.
Citera
2018-03-04, 16:36
Medlem
Ankdammsmans avatar
Ojojoj, GS måste verkligen ha retat upp dem! Detta är ju rena D-dagen: ett samordnat jätteangrepp från hela medieetablissemanget.

Det märkliga är att samtidigt som de rullar ut hela artilleriet (hot, stämningar, till och med krav på regeringsingripande) är deras case mot GS pinsamt svagt. Man kan tycka mycket om GS men de är väl inom ramen för såväl satir, fair use och inte minst vad gammelmedierna själva ägnar sig åt i form av fulcitering och trakasserier.

Ju högre man skriker desto mindre tror man på sina argument. Tomma tunnor, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in