Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-03, 19:28
  #1
Medlem
retinas avatar
Varför tatueringar på händer, fötter, hals eller ansikte? Vad vill signaleras? Som "normalbegåvad" och möjligtvis på gränsen till white trash, så anser jag att sådana tatueringar är placerade på mindre vetande. Varför?
__________________
Senast redigerad av retina 2018-03-03 kl. 19:32.
Citera
2018-03-03, 19:47
  #2
Medlem
NickyPs avatar
Varför vad? Varför du tycker så eller varför folk tatuerar sig där dom vill?
Citera
2018-03-03, 20:04
  #3
Medlem
Banangurkazzs avatar
De tycker det är snyggt.
Citera
2018-03-03, 20:14
  #4
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickyP
Varför vad? Varför du tycker så eller varför folk tatuerar sig där dom vill?

Fattar inte vad du skriver.
Citera
2018-03-03, 20:16
  #5
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
De tycker det är snyggt.

Hm. Är det så enkelt? "Idag vill jag gadda mig i fejjan, för att det är snyggt"
Citera
2018-03-03, 20:18
  #6
Medlem
NickyPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Fattar inte vad du skriver.

Du verkar inte fatta mycket...
Citera
2018-03-03, 20:31
  #7
Medlem
Ganska så korkad tråd, alla har sin anledning till tatuering oavsett placering. Sen att de skulle vara mindre vetande stämmer väl inte riktigt.
Citera
2018-03-03, 20:31
  #8
Avstängd
creepingdeaths avatar
när tatueringar numera sitter på var och varannan människa så har man bara två alternativ för att sticka ut

1. att inte tatuera sig alls

2. att tatuera sig på en plats som fortfarande är relativt ovanlig.

ett tredje alternativ är kanske att det är fullt på resten av kroppen.
Citera
2018-03-03, 20:38
  #9
Medlem
gambiafarfars avatar
Man kanske vill ha en tatuering, men inte som andra ska se. Jag fattar inte grejen?
Citera
2018-03-03, 20:47
  #10
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag har synliga tatueringar, bland annat på händerna, och början av halsen.

Det fick mig att tänka till lite när jag läste trådstarten. Anledning till varför jag vaknade upp en idag och bestämde mig för att göra mor och far besvikna på mig i 18årsåldern grundade nog i osäkerhet och till viss mån i psykisk ohälsa, men också ett sätt att signalera till omvärlden att jag för närvarande inte bryr mig om vad andra tycker och tänker.

Jag ville helt enkelt kommunicera något dom allra flesta på ett undermedvetet plan tar som destruktivt.

På senare år har man ju givetvis mognat och börjat inse konsekvenserna. Man attraherar en viss sorts brudar. Man får endast en viss typ av jobb och så vidare.

Men det förstod jag nog när jag gjorde dom men den vesentliga skillnaden är att jag nu kan stå för att det var korkat gjort men jag väljer att bära (dom flesta iallafall) med stolthet då jag ser dom varje dag och tänker ”fränt”.
Citera
2018-03-03, 21:09
  #11
Medlem
NickyPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Jag har synliga tatueringar, bland annat på händerna, och början av halsen.

Det fick mig att tänka till lite när jag läste trådstarten. Anledning till varför jag vaknade upp en idag och bestämde mig för att göra mor och far besvikna på mig i 18årsåldern grundade nog i osäkerhet och till viss mån i psykisk ohälsa, men också ett sätt att signalera till omvärlden att jag för närvarande inte bryr mig om vad andra tycker och tänker.

Jag ville helt enkelt kommunicera något dom allra flesta på ett undermedvetet plan tar som destruktivt.

På senare år har man ju givetvis mognat och börjat inse konsekvenserna. Man attraherar en viss sorts brudar. Man får endast en viss typ av jobb och så vidare.

Men det förstod jag nog när jag gjorde dom men den vesentliga skillnaden är att jag nu kan stå för att det var korkat gjort men jag väljer att bära (dom flesta iallafall) med stolthet då jag ser dom varje dag och tänker ”fränt”.

Jag har också en del bläck inklusive hals, händer och två drakar på sidorna av huvet. Ska man skämmas över de nu? Det är som du säger, påverkar lite i livet och de märks ju definitivt på vilken typ av brudar som dras till en.. Men vafan, skämms jag när jag går på föräldrarmöte? Knappast, det känns bra att de syns på en att man inte växte upp med en silversked i käften. Peace
Citera
2018-03-03, 21:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Ganska så korkad tråd, alla har sin anledning till tatuering oavsett placering. Sen att de skulle vara mindre vetande stämmer väl inte riktigt.
Verkligen? Jag tycker att det verkar som att de flesta väljer både motiv och placering rätt så spontant, nästan slumpmässigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback