Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 20:49
  #3169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbzki
Jag har fått tag i 10 mg morfin meda. Och jag brukar ta typ 250 mg oxy per dos. Van heroin och hat typ 5-700 oxy 10or i månaden.

Frågan är hur löser man upp? Tar p pulvret allt vatten? Hur myxket går det lösa typ 100mg ellef blir läsningen fuckt eftersom det är många tabletter?!????

Tacksam för svar från rutinerade killar. Ingen fjortis

Har fått utskrivet Fentanylplåster 12,5 mmol/h, hjälper den här lilla "tapebiten" verkligen mot stark ryggsmärta.....törs man prova ?
Citera
2018-03-03, 14:40
  #3170
Medlem
Åt precis 2 morfin meda tabletter. Kommer jag se färger nu ? xD Nejmen really. Har 10 mg, tips på hur man kan använda det?
Citera
2018-03-08, 03:54
  #3171
Medlem
Hur stor dos krävs av de olika morfinpreparaten för ett starkt rus för en ovan?
Citera
2018-03-08, 12:51
  #3172
Medlem
Gunner23s avatar
Har precis käkat lunch tänkte poppa en 10mg. Går det bra att poppa när man precis har käkat? Andra gången jag tar meda har dock en ganska stor tolerans med tram om det spelar någon roll
Citera
2018-03-08, 12:59
  #3173
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunner23
Har precis käkat lunch tänkte poppa en 10mg. Går det bra att poppa när man precis har käkat? Andra gången jag tar meda har dock en ganska stor tolerans med tram om det spelar någon roll
Jag upplever sämre upptag med full mage av alla droger i princip. Morfin har ju överlag väldigt dåligt upptag oralt, så ett annat intagningssätt vore att föredra.
Citera
2018-03-08, 13:17
  #3174
Medlem
Gunner23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag upplever sämre upptag med full mage av alla droger i princip. Morfin har ju överlag väldigt dåligt upptag oralt, så ett annat intagningssätt vore att föredra.
Jo jag känner så på tram också, jag väntar en stund med att poppa
Citera
2018-03-08, 16:55
  #3175
Medlem
FETochFULs avatar
IV'ade en 10mg dolc förut. satan va de brändes i armen och blödde som en gris. Nu gör de bara ont i tummen, trycker typ.

Jag har en 10a kvar och jag vill gärna ha i mig den också. Någon som vet vad som hände ?
Lösningen va grumlig o mest slimig. Det var ingen miss utan hade svar hela tiden.
Så vågar jag trycka i mig den andra 10an fast på annat ställe och ska man tvätta av dom innan ?
Citera
2018-03-09, 15:05
  #3176
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
IV'ade en 10mg dolc förut. satan va de brändes i armen och blödde som en gris. Nu gör de bara ont i tummen, trycker typ.

Jag har en 10a kvar och jag vill gärna ha i mig den också. Någon som vet vad som hände ?
Lösningen va grumlig o mest slimig. Det var ingen miss utan hade svar hela tiden.
Så vågar jag trycka i mig den andra 10an fast på annat ställe och ska man tvätta av dom innan ?

Du är medveten om att det är vax och skit du skjuter in i blodomloppet va?

Nej, ge fan i det!! ska du absolut skjuta någon stark Opiat/Opioid i tablettform så är Oxy typ det enda som är värt det (och betydligt bättre för venerna osv än Dolcontin, om än fortfarande väldigt ohälsosamt!
Citera
2018-03-14, 10:51
  #3177
Medlem
Levrettas avatar
Hur mycket Morfin ska man ta för att sitta en eftermiddag och natt och somna riktigt jävlar gott på det??
Som nybörjare??
Pillerform såklart!!
Citera
2018-03-14, 12:13
  #3178
Medlem
bioweapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levretta
Hur mycket Morfin ska man ta för att sitta en eftermiddag och natt och somna riktigt jävlar gott på det??
Som nybörjare??
Pillerform såklart!!

20mg om du tar det rektalt. Morfin Meda/Dolcontin tas upp fruktansärt dåligt oralt, dvs när man bara sväljer ner dom.. eller snortar dom.. same shit! nej krossa pulvret noga, lägg i en sked, i med vagtten o sen elda under så allt löser sig till en gegga. Sug upp allt med en pump och var noga med att kyla den under kallvatten sen. Sen upp där bak/röven.

Ska du käka dom så skulle jag bli förvånad om du ens känner av typ 80mg..
Citera
2018-03-14, 16:53
  #3179
Medlem
Tjo!

Jag käkar flera olika opiater varje dag . Min läkare har skrivit ut flera olika mediciner till mig som är följande.

Pregabalin Sandoz
kapsel, hård 75 mg 3 x 56
Dosering: 2 kapslar 2 gånger dagligen tills vidare Mot neuropatisk smärta
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
Cocillana-Etyfin
(Opiumderivat och
expektorantia)
oral lösning 1 x 250 milliliter
Dosering: 5-10 ml vid behov högst 30 ml per dygn i 10 dygn Mot hosta
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------
2018-02-22 Oxascand
(Oxazepam)
tablett 10 mg 1 x 25
tablett(er)
N05BA04
Dosering: 1 tablett vid behov högst 3 tabletter per dygn tills vidare Motverkar oro och ångest.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------
2018-02-22 Kodein Alternova
(Kodein)
tablett 25 mg 1 x 100
Dosering: 1-2 tabletter till natten vid behov tills vidare Mot smärta
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------
Escitalopram Accord
filmdragerad tablett 10 mg 1 x 98
tablett(er)
Dosering: 1 tablett 1 gånger dagligen tills vidare Stämningshöjande
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------
2018-01-15 Dolatramyl
(Tramadol)
depottablett 100 mg 1 x 100
tablett(er)
N02AX02
Dosering: 1 tablett vid behov till frukost tills vidare Långverkande smärtlindrande
----------------------------------------------------------------------------------
Tramadol Retard Hexal
(Tramadol)
depottablett 100 mg 1 x 100 styck N02AX02
Dosering: 1 tablett på morgonen vid behov. Långverkande smärtlindrande
----------------------------------------------------------------------------------

Nu till min fråga!

Jag ska börja käka morfin 10mg och vill helst sluta käka så många olika opiater som ni ser ovan.

Äntligen hittade jag något som funkar bra mot värk och det är just morfin meda 10mg
Men nu senast hämtade jag ut morfin alternova 10 mg men dem funkar inte alls på mig i samma grad som meda 10mg gör. Läkaren säger att det inte är någon skillnad men jag märker väldigt stor skillnad. Är det någon här som har erfarenhet om dem två?
Citera
2018-04-02, 13:29
  #3180
Medlem
Sturm18s avatar
Har 120mgs morfinkapslar, med beredning typ som Ritalin dvs små kulor, tillverkade av mundipharma.. Används i det schweiziska morfinprogrammet. Nu till min fråga; funkar det bra att krossa och röka dessa? Vet att de ska gå bra att slå i sig men skjuter inte och vill undvika att ta dom oralt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback