Citat:
Ursprungligen postat av
Ameqiw
Okej, men 0,44 promille alkohol? Då måste hon fått i sig riktigt mycket Karfentanil.
Vet inte hur tillförlitlig den här källan är men när jag fyller i info om mig själv:
Kvinna
60kg
2 shots ( 40% starksprit 4cl)
Intagna inom 1 timma.
Då uppnår jag en promillehalt om drygt 0,42 promille.
I vägde drygt 15kg kan jag tänka mig? Minns inte vad som stod i förundersökningen. Så för att uppnå 0,44 promille i alkohol som dessutom är utblandat med annat så känns det som hon halsat vätskan?!
Eller tänker jag galet?
Det här är inte min starka sida precis.
http://www.promillehalt.se/#
Ska se om jag kan hitta inlägget som jag läste förut om detta, det skrevs ursprungligen på facebook nämligen. Där det nämndes exakt vad det blandades ut med.
Har för mig det handlade om den flaskan som försvann från badrummet, tydligen ska detta inte smaka alkohol utan mer som avdunstat vatten. Så hon kan mycket väl ha fått i sig några klunkar.
Edit :
Detta skrev på facebook.
Ang att åklagarna lagt alkoholhalten åt sidan, kan detta vara en förklaring.
"M*thias S*ther Detta fentanylet va utblandat fentanyl pulber med vatten och p-glykol tydligen"
"M*thias S*ther För jag har frågat brodern när hon dog hur dom blandar det för att veta vart promillen kom ifrån som hon hade i blodet"
"M*thias S*ther Ja det e väll samma alchol som i vape propylen glykol eller va den heter så som jag har läst av det så e det alkohol som varken luktar ellet smakar något"