2018-02-27, 00:27
Medlem
Nytt Davids Cup format på gång, det ska tydligen kallas för World Cup of Tennis.

Citat:
Under the plans, the World Cup of Tennis Finals will be played over seven days in November in the traditional week of the Davis Cup Final. The Finals will feature a round-robin format followed by a quarterfinal knockout stage. Each tie will consist of two singles and one doubles over best-of-three sets. The 16 World Group nations will automatically qualify for the Finals, and a further two nations will be selected.

http://www.itftennis.com/news/281842.aspx
Citera
2018-02-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nytt Davids Cup format på gång, det ska tydligen kallas för World Cup of Tennis.

http://www.itftennis.com/news/281842.aspx
Lite lustigt namn, ”World Cup of Tennis Finals”.

Turneringen lär knappast få förkortningen WCT, då den användes av den gamla ”proffstouren” . WTF känns ju lagom upptaget också. Antar att det blir WCTF. Först WTF och ett par veckor senare WCTF. Inga konstigheter.
Citera
2018-02-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Lite lustigt namn, ”World Cup of Tennis Finals”.

Turneringen lär knappast få förkortningen WCT, då den användes av den gamla ”proffstouren” . WTF känns ju lagom upptaget också. Antar att det blir WCTF. Först WTF och ett par veckor senare WCTF. Inga konstigheter.

Bra initiativ, det blir bättre såhär. Detta har jag väntat på, det kommer bli mer intressant och de stora spelarna kommer att kunna vara med varje gång.
Citera
2018-02-27, 19:42
Medlem
Det är nog bra att göra en turnering, men absolut sista tävlingen för säsongen = flera toppspelare som är slitna eller skadade kommer stå över trots möjligheten. Tror jag. Vore bättre att det inleder säsongen.
Citera
2018-02-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är nog bra att göra en turnering, men absolut sista tävlingen för säsongen = flera toppspelare som är slitna eller skadade kommer stå över trots möjligheten. Tror jag. Vore bättre att det inleder säsongen.

Jag tror nog inte att spelarna kommer att stå över, man ska tydligen erbjuda 20 miljoner dollar i prispengar varje år. Vi har sett spelare som ställt upp i uppvisningsturneringar i December trots skadeproblem, just för att de erbjudits höga summor i startpengar.
Citera
2018-02-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag tror nog inte att spelarna kommer att stå över, man ska tydligen erbjuda 20 miljoner dollar i prispengar varje år. Vi har sett spelare som ställt upp i uppvisningsturneringar i December trots skadeproblem, just för att de erbjudits höga summor i startpengar.

I dom där uppvisningsturneringarna står dom och slår lite sköna slag till en lättsam publik, ibland till och med uppmickade. Den här turneringen kommer av allt att döma ha sex matcher(tre gruppspelsmatcher, kvart, semi, final) på en vecka, helt omöjligt att spela utan kroppen intakt. Även om man blir utslagen i gruppen kommer det vara playoff-matcher för att stanna kvar i högsta divisionen. Alltså det kommer fortfarande vara fler som ställer upp än i nuvarande format, men det är ju bara att kolla hur många som sket i slutspelet i tidigt läge i år trots dom enorma pengarna bara för att ställa upp. Ju senare på året desto fler skadade, så ser det ut numera på touren.
Citera
2018-02-28, 07:11
Medlem
Citat:

Sant. Vore perfekt att lägga den samtidigt som Hopeman Cup som är en lagtävling men inte en riktigt seriös tävling.

Fortsatt problem för Nadal, drar sig ur turneringen i Mexico.
Citera
2018-02-28, 07:15
Medlem
Citat:
I dom där uppvisningsturneringarna står dom och slår lite sköna slag till en lättsam publik, ibland till och med uppmickade. Den här turneringen kommer av allt att döma ha sex matcher(tre gruppspelsmatcher, kvart, semi, final) på en vecka, helt omöjligt att spela utan kroppen intakt. Även om man blir utslagen i gruppen kommer det vara playoff-matcher för att stanna kvar i högsta divisionen. Alltså det kommer fortfarande vara fler som ställer upp än i nuvarande format, men det är ju bara att kolla hur många som sket i slutspelet i tidigt läge i år trots dom enorma pengarna bara för att ställa upp. Ju senare på året desto fler skadade, så ser det ut numera på touren.

Ja, schemat är för intensivt för spelarna som vinner mycket. Att man går över och gör ett event av DC ser jag bara som en början på vad jag hoppas att det kommer bli i framtiden. D.v.s ett event som spelas vart fjärde år, precis som fotbolls-VM. Så då har man fyra år på sig att förbereda sig och spela lite kvalmatcher på vägen dit utspridda på tre år.
Citera
2018-02-28, 10:46
Medlem
Rebecca Peterson kvalade in till Acapulco och slog Cornet(39) i första omgången. Möter OS-mästaren Puig(80) i nästa(som för övrigt aldrig fått det där lyftet efter det).
Citera
2018-02-28, 11:03
Medlem
patrik-wids avatar
Roger Federer och Serena Williams blev utsedda till 2017 års bästa idrottare i världen på Laureus Sports Awards igår. Federer's pris är ju välförtjänt, men hur fan man kan utse Serena Williams som spelade två turneringar på hela året till världens bästa idrottskvinna är för mig helt obegripligt.
Citera
2018-02-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Roger Federer och Serena Williams blev utsedda till 2017 års bästa idrottare i världen på Laureus Sports Awards igår. Federer's pris är ju välförtjänt, men hur fan man kan utse Serena Williams som spelade två turneringar på hela året till världens bästa idrottskvinna är för mig helt obegripligt.

Sån där bajs handlar ju enbart om pengar. Man utser någon som knappt gjort någonting som bäst för att denne har ett starkt varumärke.

Finns ju till och med flera spelare inom samma sport som varit bättre.

Sarah Sjöström hade ju kunnat vara en kandidat också. Men det är självklart inte lönsamt.
Citera
2018-02-28, 17:29
Medlem
Roger Federer följd av Rafael Nadal.
Ibland står tiden verkligen stilla.
Jag undrar vad det säger om topptennisen egentligen?

Att INGEN på ett permanent sätt lyckats peta ned dessa två spelare på vad som nu närmar sig femton år tycker jag är svagt.
Bring back Pistol Pete..Andre Agassi..Eddie Dibbs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in